شناسهٔ خبر: 92204 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

«نماینده» بررسی کرد؛

نشست سه گانه ای که هراس ها را برانگیخت

نشست های سه جانبه/431 اصلاح طلبان از هم اکنون پیام نشست سه جانبه احزاب اصولگرا را دریافت کرده اند پیامی که محمد رضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در دو نشست خبری خود آن را به رقیب منتقل کرد، پیام "همسویی و وحدت پایداری با اصولگرایان بود".

گروه سیاسی  نماینده-  در کنار شورای همگرایی اصولگرایان، سه ضلع اصولگرا در جهت وحدت و همگرایی پیش قدم شده اند به طوری که برگزاری نشست سه جانبه احزاب اصولگرا(جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، حزب موتلفه اسلامی و جبهه پایداری انقلاب اسلامی) بازتاب گسترده ای در رسانه ها بویژه روزنامه های زنجیره ای داشت.

روزنامه "اعتماد" که به تریبون شورای راهبردی اصلاح طلبان به محوریت موسوی لاری تبدیل شده روز گذشته باردیگر به تخریب اصولگرایان پرداخت و در گزارشی تحت عنوان "وحدت بدون حضور جامعتین" مدعی شد: عده ای از اصولگرایان به دست نیامدن نتیجه عملی از نشست های سه جانبه را دلیلی بر پایان تلخ جامعتین می دانند و معتقد به وحدت منهای نهاد روحانیت هستند. این طیف که جمعیت ایثارگران نمایندگی اش را برعهده دارد در نشست های سه جانبه با پایداری و موتلفه قایل به دیدار با چهره های روحانی هستند اما می گویند نباید مکانیزم وحدت در اختبار جامعتین باشد.

از سوی دیگر حجت الاسلام محسن غرویان نیز هم راستا با روزنامه اصلاح طلب"اعتماد" موضع گرفت و گفت: ایثارگران و پایداری قصد ندارند تن به شیخوخیت دهند و وحدت اصولگرایان اگر ممکن باشد باید نشانه های آن هم آشکار باشد؛ اما تاکنون نشانه های آن وحدت مطلوب آشکار نشده است.

آیا تاکنون نشانه هایی از وحدت و همگرایی اصولگرایان آشکار نشده است؟ اگر مواضع اصولگرایان بویژه نمایندگان سه ضلع اصولگرا در کنار هم قرار گیرد پاسخی متفاوت از اظهار نظر غرویان داده خواهد شد.

حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به فعالیت تشکل متبوعش برای تحقق وحدت و همدلی، گفت: جمعیت ایثارگران به لطف عنایت الهی توانسته نقش خوبی را در بحث وحدت نیروهای اصولگرا در ابتدای تاسیس جمعیت ایفا کند و خدا به ما منت گذاشت و توانستیم در زمینه وحدت اصولگریان نقش داشته باشیم؛ اما امروز این نقش بیش از گذشته است البته می‌دانيم یک خناسانی وجود دارند که نمی‌گذارند بین اصولگرایان پیوندی برقرار شود و تلاش می‌کنند که فاصله‌ها را زیاد کنند.

مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران همچون دبیرکل جمعیت متبوعش بر وحدت اصولگرایان تاکید و نقش جامعتین در تحقق این وحدت را مهم ارزیابی کرد و به«نماینده»، اظهارداشت: جلوه زیبای نشست اضلاع اصولگرایی و ملاقات حضرات آیات مصباح، یزدی و موحدی کرمانی نشان می دهد ساختار وحدت برای اضلاع اصولگرایی محکم است.

نشست سه جانبه احزاب اصولگرا هفته جاری در دفتر مرکزی جمعیت ایثارگران تشکیل جلسه داد، جلسه ای که پس از انتشار خبر آن، موج رسانه ای ایجاد شد چرا که اعضا بر ضرورت هدایت فكری تشكل های اصولگرا توسط حضرات آیات محمد یزدی، محمدعلی موحدی كرمانی و محمد تقی مصباح یزدی تاكید كردند و روزنامه های زنجیره ای در صدد برآمدند تحلیلی متفاوت از نتیجه نشست ارائه دهند.

گزارش و تفسیرهای جهت دار روزنامه های زنجیره ای پیرامون جدا شدن ایثارگران و پایداری از جامعتین در حالی منتشر شد که پیش از این حجت الاسلام آقا تهرانی"دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی" از برگزاری نشست های سه جانبه احزاب اصولگرا استقبال و خبر از دیدار جبهه پایداری، موتلفه و ایثارگران در آینده نزدیک با آیت الله موحدی کرمانی داد.

علاوه بر دبیرکل جبهه پایداری، عضو شورای مرکزی این جبهه نیز امروز در مصاحبه ای چشم انداز وحدت اصولگرایان را روشن عنوان کرد و گفت: نشست مشترک حضرات آیات یزدی، موحدی کرمانی و مصباح ما را نسبت به وحدت و همگرایی اصولگرایان امیدوار کرد.

اصلاح طلبان از هم اکنون پیام نشست سه جانبه احزاب اصولگرا را دریافت کرده اند پیامی که محمد رضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در دو نشست خبری خود آن را به رقیب منتقل کرد، پیام "همسویی و وحدت پایداری با اصولگرایان بود".

وی هفته جاری خبرنگاران را به دفتر مرکزی جامعه مهندسین دعوت کرد و از خطوط قرمز اصولگرایان در انتخابات سخن گفت و با اشاره به اینکه ائتلاف با جریان انحرافی خط قرمز است در خصوص پایداری ها، تاکید کرد: ما مشکلی با دوستان پایداری نداریم.

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه و دبیر استانهای جبهه پیروان این روزها در حال نشست و برخواست با دو ضلع دیگر اصولگرایان است. وی برگزاری این نشست ها را گامی بزرگ برای وحدت خواند و اظهارداشت: بحث ها روی همگرایی بیشتر، درک شرایط کنونی انقلاب و راهبردهای سیاسی انجام شد و خوشبختانه ما در همه این محورها به دیدگاههای مشترک رسیدیم.

حبیبی از رسیدن به دیدگاه های مشترک خبر داد، خبری که برای نیروهای اصولگرا خوشایند است اما در عین حال بازخوردی در جریان رقیب آنها خواهد داشت به همین جهت آنان در رسانه ها و موضع گیریهای خود می خواهند چراغ اتاق همگرایی اصولگرایان خاموش شود چرا که مواضع و نتایج اصولگرایان در نشست سه جانبه نوک پیکان را به سمت جامعتین و وحدت در انتخابات قرار داده است و این نتیجه خوشایند رقیب نخواهد بود به همین جهت جامعتین را رمز اختلاف اصولگرایان قرار داه اند.

در گعدهای سه جانبه مقرر شد منشور جامع وحدت اصولگرایی منتشر شود،منشوری که جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به نمایندگی از طیف تحول خواهان، حزب موتلفه اسلامی به نمایندگی از جبهه پیروان خط امام و رهبری و همچنین جبهه پایداری انقلاب اسلامی تدوین کرده‌اند و قرار شده آن را برای تأیید و اجرایی کردن به جامعه روحانیت مبارز، ‌جامعه مدرسین حوزه علیمه قم و شخصیت‌هایی همچون حضرات آیات یزدی، موحدی کرمانی و مصباح یزدی ارائه کنند.

آیا این کنش و واکنش ها نشانه های وحدت در اردوگاه اصولگرایان نیست؟!. نشست سه جانبه با پیام وحدت با محوریت سران جامعتین و آیت الله مصباح نگرانی هایی را در جریان رقیب ایجاد کرده است.

نظر شما