شناسهٔ خبر: 91029 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

پیشنهاد خرازی برای اجرای استانی شدن انتخابات

خرازی رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی بهتر است ابتدا به صورت آزمایشی در دو یا سه چند استان اجرا شود.

به گزارش نماینده صادق خرازی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت : در این شیوه ابهامات و معایب این طرح و همچنین حاشیه های آن در حین اجرا دیده خواهد شد و با تجارب حاصل ازآن می توان این طرح را به صورت کشوری اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح موافق اما با شیوه اجرای آن مخالف است، گفت : این طرح دارای ابعاد مختلفی است اما می توان گفت یکی از طرح های مترقی و مدرن محسوب می شود.

وی ادامه داد :اجرای انتخابات مجلس به این شیوه نقش و قدرت پول و تاثیر گذاری آن در انتخابات را کمتر می کند و احزاب در فرآیند استانی شدن انتخابات مجلس بهتر می توانند خودشان پیدا کنند.

وی تاکید کرد: در ایران احزاب هنوز توسعه نیافته اند و نتوانسته اند موقعیت های استراتژیک خود را ایفا کنند.

خرازی با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی محال است بدون توسعه سیاسی انجام شود گفت : توسعه سیاسی هم با فعالیت و توسعه احزاب شکل می گیرد.

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تا کید کرد : احزاب برای ایفای نقش موثر و توسعه خود نیازمند کمک های مادی و معنوی دولت هستند و در چارچوب اصالت و حفظ نظام حرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه تصرف در رای مردم عدالت نیست، خاطر نشان کرد: انتخابات مجلس یک انتخابات حساس است و ملاک رای مردم است و در اجرای این انتخابات به شیوه استانی زمینه تصرف افراد کمتر خواهد شد.

طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذرماه ۹۳ با امضای ۱۶۹ نماینده و با تغییرات تازه ای مطرح شد.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته کلیات طرح استانی شدن حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی را تصویب کردند و این طرح برای رفع ابهامات، به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ارجاع داده شد.

نظر شما