شناسهٔ خبر: 89566 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

برانکو: مطمئنم در ایران دوباره موفق می‌شوم

برانکو ایوانکوویچ 43 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تاکید کرد که بار دیگر در ایرن موفق خواهد شد.

به‌گزارش نماینده به نقل از تسنیم، برانکو ایوانکوویچ در خصوص حضور دوباره خود در فوتبال ایران اظهار داشت: می‌دانستم روزی به ایران بازخواهم گشت و تکرار می‌کنم که ایران وطن دوم من است. ۵ سال فوق‌العاده در ایران داشتم که همگی دست به دست هم دادند تا نتایج عالی کسب شود که منجر به درخشان‌ترین بخش ورزشی من شد.

وی افزود: بازگشت دوباره خودم به ایران را یک مبارزه می‌دانم که در تیم بزرگی چون پرسپولیس با هواداران آتشینش خواهم داشت و مطمئن هستم که حضور دوباره در ایران با موفقیت همراه خواهد بود.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه پس از پایان کار خود با تیم ملی ایران در تیم‌های باشگاهی فعالیت کرد، گفت: به سوابق گذشته خودم افتخار می‌کنم. باید اشاره کوتاهی بکنم که با ایران قهرمان بازی‌های آسیایی بوسان شدیم، در جام ملت‌ها به مقام سومی دست پیدا کرده و سپس به جام جهانی صعود کردیم. در جام ملت‌ها کره‌جنوبی را شکست دادیم که در آن مقطع چهارم دنیا بود. ضمن اینکه همه ناداوری دیدار تیم ملی مقابل چین را به یاد دارند.

برانکو ادامه داد: همیشه برای کار در تیم‌های باشگاهی ابراز علاقه کرده بودم و به همین خاطر به تیم دیناموزاگرب رفتم و موفق شدم دو قهرمانی لیگ و جام حذفی را کسب کنم. در مجموع ۲۸ پیروزی پی در پی با این تیم به‌دست آوردم که فکر می‌کنم در کنار بنفیکای پرتغال بهترین نتایج بود که در دنیا کسب کرده بودیم. پاییز همان سال به همراه این تیم قهرمان سوپر جام شدم ولی به خاطر سوء‌تفاهمی که بین من و رئیس باشگاه بوجود آمد، مجبور به ترک باشگاه شدم.

وی تصریح کرد: پس از آن به تیم شاندوگ چین ملحق شدم که قهرمان لیگ شدیم و سپس هدایت الاتفاق عربستان را برعهده گرفتم که تا آستانه رفتن به لیگ قهرمانان آسیا پیش رفتیم. با این تیم معمولی به فینال جام پادشاهی صعود کردیم و در فینال به الهلال باختیم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص ناکامی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان خاطرنشان کرد: به خاطر دارید که در آن مقطع علی کریمی در دیدار بایرن مونیخ - هامبورگ دچار مصدومیت شد و به او باید مهدی مهدوی‌کیا و وحید هاشمیان را اضافه کرد. ضمن اینکه ستار زارع ۳ روز مانده به آغاز جام جهانی رباط صلیبی پاره کرد. به‌دلیل اینکه صبای قم در آن زمان اجازه نداد، علی کریمی و یحیی گل‌محمدی که کم کم پا به سن گذاشته بودند، نتوانستند در تیم ملی برای مراحل آماده‌سازی حضور پیدا کنند.

برانکو افزود: می‌دانید که تیمی ۲، ۳ بازیکن کلیدی خود را از دست بدهد، توانش از بین می‌رود. با این وجود با بدشانسی نتیجه را به مکزیک واگذار کردیم، در دومین دیدار مقابل تیمی قرار گرفتیم که بازیکنانی چون رونالدو و فیگو را در اختیار داشت که جزو طلای‌ترین نسل این تیم بودند. در سومین دیدار مقابل آنگولا به تساوی رسیدیم که می‌توانستیم به گل‌های بیشتری برسیم.

وی دامه داد: به خاطر دارید که کریمی به دلیل مصدومیت نمی‌توانست مقابل پرتغال و آنگولا بازی کند. در مجموع باعث شرم مردم نشدیم. اگر به جام جهانی اخیر نگاه کرده باشید، تیم ملی برزیل با ۷ گل از آلمان شکست خورد یا اسپانیا به هلند باخت. فکر می‌کنم می‌توانیم از خودمان در جام جهانی آلمان راضی بوده باشیم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه در نظرسنجی برنامه نود به عنوان بهترین مربی تاریخ تیم ملی انتخاب شد، گفت: به دو نظرسنجی افتخار می‌کنم که به عنوان بهترین انتخاب شدم. من عاشقان فوتبال ایران را درک می‌کنم که مدام به پیروزی عادت کرده بودند. این مسئله همه را جاه‌طلب کرده بود که در دور نخست جام جهانی با موفقیت پشت سر بگذاریم.

ایوانکوویچ در مورد حضورش در پرسپولیس گفت: در پرسپولیس قبل از هر چیزی باید کل ساختار تیم را لمس کنیم چون هرجا که کار کرده‌ام تیمی را باقی گذاشته‌ام که در ادامه نتایج خوبی گرفته است. به طور کامل دیدار پرسپولیس مقابل النصر عربستان و استقلال خوزستان را زیر نظر گرفتم و بسیار خوش‌بین هستم که بتوانیم با پرسپولیس روزهای موفقیت‌آمیزی را پشت‌سر بگذاریم. پرسپولیس با توجه به تاریخ و ارتش هوادارانش باید همیشه برای قهرمانی بجنگد. ایران همیشه به بازیکنان جوانی که در تیم‌های باشگاهی‌شان پیشرفت می‌کنند، مشهور است و مطمئنم ما بازیکنانی را پیدا می‌کنیم که با غرور پیراهن تیم پرسپولیس را می‌پوشند.

وی درباره وضعیت دستیاران خود عنوان کرد:روال این است که دستیارنم را خودم انتخاب کنم. تنها کریم باقری از کادر قبلی باقی خواهد ماند و نفر بعدی را با مشورت مدیرعامل انتخاب خواهیم کرد.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه پنج‌شنبه هفته جاری باید مقابل حسین فرکی دستیار سابق خود در تیم ملی ایران، قرار می‌گیرد، گفت: افتخار می‌کنم که در طول ۴ سال با فرکی همکار بودم و به همراه هم نتایج خوبی کسب کردیم. فرکی دوست و همکار خوب من است و از صمیم قلب برای او به خاطر نتایج درخشانی که در لیگ کسب کرده است خوشحالم اما پنج‌شنبه تعارف نداریم و ما دو رقیب هستیم.

برانکو در مورد اینکه در سال‌های اخیر تنها علی دایی موفق شده بیشتر از یک فصل در پرسپولیس دوام بیاورد، تصریح کرد: قرارداد  من یک سال و نیمه است و شک نکنید نتایج خوبی را با کمک هواداران کسب می‌کنیم.

وی درباره اینکه مشکل مالیاتش حل شد یا نه، تصریح کرد: موفق شدیم که با رضایت طرفین این مشکل را حل کنیم. دوست نداشتم به مردم و دولت ایران بدهکار بمانم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص لگدی که علی کریمی در جام جهانی آلمان به کلمن آب زد، گفت: کریمی پس از سه ماه مصدومیت مقابل مکزیک بازی کرد. می‌توانم او را درک کنم که چرا این کار را انجام داد. او از دست خودش عصبانی بود، چرا که مجبور شد پس از ۳ ماه بازی کرد. او از  از اینکه نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند، ناراحت بود. من صحنه لگد زدن او را پس از بازی دیدم و خوشحالم که پس از آن توانست در بوندس‌لیگا بازی کند. شاید او از تعویضش ناراحت بود و می‌توانم او را درک کنم اما باید تصمیمی می‌گرفتم که به صلاح تیم بود.

برانکو در مورد نتایج تیم ملی در جام جهانی آلمان و اینکه شرایط به گونه‌ای پیش رفت که مجبور به خداحافظی شد، عنوان کرد: قراردادم بعد از جام جهانی به پایان رسیده بود و از دادکان خواستم که به صورت توافقی جدا شویم و به همین خاطر برگه مالیات را امضا کردم.

وی در مورد عملکرد تیم ملی به همراه کارلوس کی‌روش ودر جام جهانی ۲۰۱۴ هم گفت: حضور در جام جهانی خودش افتخار بزرگی به حساب می‌آید. به اعتقاد من عملکرد تیم ملی باعث شرم مردم نشد. ایران در مقابل آرژانتین بازی خیلی خوبی به نمایش گذاشت.  آرژانتین تیمی بود که فینال رفت و اصولا باید قهرمان می‌شد چون شانس بیشتری برای قهرمانی داشت.

نظر شما