شناسهٔ خبر: 88926 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

اسماعیل کوثری:

لغو همه تحریم ها همزمان با انجام اقدامات ایران باشد نه گام به گام

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تیم مذاکره کننده هسته ای تلاش فراوانی در مذاکرات کرده است، گفت: لغو تحریم ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران باید همزمان باشد.

به گزاش نماینده به نقل از خبرگزاری ایرنا، اسماعیل کوثری پیش از پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در تذکری شفاهی افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای در جهت دفاع از دستاوردها حرکت کرده است.

وی یادآور شد: با زحمات ملت بزرگ ایران موفقیت های بزرگی در مسایل هسته ای به دست آمده است، بویژه دانشمندان شهید هسته ای ایران با خون خود این عزت را به مردم تقدیم کردند.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: تیم مذاکره کننده هسته ای در جهت دفاع از دستاوردها کارهای زیادی انجام داده اما باید به مسایلی در این زمینه توجه کند، همانطور که در توافقات اولیه در ژنو که در سال گذشته انجام شد و ایران به آن توافقات عمل کرد.

کوثری خاطرنشان کرد: ایران غنی سازی را از 20 درصد تعدیل و 196 کیلوگرم اورانیوم را اکسید و نصف آن را به 5 درصد تقلیل داد، در حال حاضر نیز قبول کرده که تعداد دستگاه های سانتریفیوژ از 119 هزار به 6 هزار دستگاه تقلیل یابد، پس انتظار است چند کار اساسی نیز تیم مذاکره کننده انجام دهد.

وی افزود: رییس جمهوری و تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام می کنند که تحریم ها برداشته شده بنابراین باید به این مساله توجه کنند که لغو تحریم ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران باید به صورت همزمان انجام شود و این گونه نباشد که به صورت یک طرفه اقدام شود و غربی ها بخواهند که در زمینه رفع تحریم ها گام به گام عمل کنند.

وی همچنین گفت: در رسیدگی به حل و فصل اختلافات مخصوصا باید به موضوعاتی مانند زمانبندی، پروتکل الحاقی، بازرسی و نظارت دقت شود و وزارت خارجه مواضع رسمی خود را اعلام کند و این گونه نباشد که در برابر هر چیزی که مطرح می شود، بگویند این موضع رسمی ما نیست، مردم باید بدانند با چه مواضعی روبرو هستند.

نظر شما