شناسهٔ خبر: 87698 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

آل سعود برای حفظ تاج و تخت خود انقلاب‌های یمن و بحرین را سرکوب می‌کند

فعال بحرینی با اشاره به اینکه آل سعود برای حفظ تاج و تخت خود انقلاب‌های مردمی بحرین و یمن را سرکوب می کند گفت: ملت بحرین هرگز نمی‌پذیرد با رژیمی وارد گفت‌وگو شود که اداره کشور را به دست آل سعود سپرده است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس سید «مرتضی الحسینی»، یکی از فعالان بازداشتی سابق در زندان‌های بحرین با اشاره به اینکه رژیم آل خلیفه از زمان آغاز انقلاب این کشور تاکنون دست از سرکوب اعتراضات ملت برنداشته است، گفت:ملت بحرین هرگز نمی‌پذیرد با رژیمی وارد گفت‌وگو شود که رهبری کشور را به دست آل سعود سپرده است.

وی افزود:نیروهای رژیم آل خلیفه همچنان به خانه‌ها و مناطق مسکونی حمله کرده و مانع فعالیت‌های اجتماعی و دینی مردم می‌شوند، به گونه‌ای که شهروندان شیعه اجازه برگزاری مراسم سوگواری شهادت ائمه معصومین یا جشن میلاد آنها را ندارند.

الحسینی گفت: منع برگزاری مراسم دینی نقض قانون اساسی بحرین شمرده می‌شود که آزادی فعالیت‌های دینی را مشروع می‌شمارد.
فعال بحرینی تاکید کرد: تعرض رژیم سعودی به ملت مظلوم یمن مشابه تجاوز به ملت بحرین است، آل سعود درصدد سرکوب انقلاب‌ها در منطقه است تا بقای خود بر سلطنت عربستان را تضمین کند، اما ما تا زمانی که برای انقلابمان خون داده‌ایم محال است که حتی یک گام به عقب بازگردیم.
الحسینی با اشاره به اینکه عربستان بیش‌ترین استفاده را از سرکوب انقلاب مردمی در یمن و بحرین می‌برد، گفت: تمسک به گفت‌وگوی داخلی بین کمیته‌های انقلابی ما را از فتنه آل سعود دور می‌کند.
فعال بحرینی همچنین مواضع رسانه‌های وابسته به رژیم آل خلیفه در قبال تحولات یمن را محکوم کرد و گفت: کار رسانه‌های رسمی بحرین دروغ پراکنی، تحریف افکار عمومی و ضربه به وحدت ملی مردم بحرین و یمن شده است و در این راستا منصور هادی را رئیس جمهور یمن و جنبش انصارالله را تروریستی توصیف می‌کنند.

نظر شما