شناسهٔ خبر: 87635 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

رویترز: حمله عربستان سعودی به یمن برای ترسیم مقابله منطقه‌ای با ایران

یک خبرگزاری انگلیسی در گزارشی تاکید کرد که حملات عربستان سعودی برای یمن می‌تواند برای سالیان پیش رو نقش ریاض را در منطقه و مقابله منطقه‌ای این کشور با ایران را ترسیم کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس در گزارش رویترز آمده که حملات عربستان سعودی به یمن می‌تواند برای سالیان پیش رو نقش ریاض را در منطقه و مقابله منطقه‌ای این کشور با ایران را ترسیم کند.

در گزارش رویترز با عنوان «ریسک و پاداش: سعودیها می‌توانند به وزنه سنگین در منطقه تبدیل شوند یا در خدمت تقویت بیشتر ایران قرار گیرند»، آمده است: «حمله عربستان سعودی حملات عربستان سعودی برای توقف کنترل حوثی‌ها به یمن می‌تواند برای سالیان پیش رو نقش ریاض را در منطقه و مقابله منطقه‌ای این کشور با ایران را ترسیم کند».

در گزارش می‌خوانیم: «شکست (عربستان در یمن) می‌تواند به توانایی ریاض برای قانع کردن متحدان و همسایگانش برای پیوستن به ماجراجوییهای آینده  صدمه زده و مانعی از سوی افکار عمومی برای ملک سلمان پادشاه جدید  و همچنین پادشاهان دیگر ایجاد کند».
در ادامه گزارش رویترز هم آمده است: «ریاض خواهان تثبیت تاثیر خود در یمن با تضمین این موضوع که منصور عبدربه هادی رئیس‌جمهوری (مستعفی و فراری) به اندازه‌ای قدرت بگیرد تا مخالفانش را به مذاکره وادار کند، است».

در همین ارتباط از یک مقام ارشد آمریکایی اینطور نقل شده که حملات عربستان سعودی به یمن را «پاسخی وحشت‌زده» به وضعیت میدانی یمن خوانده است . این مقام همچنین با اشاره به تشکیل ائتلاف به رهبری عربستان در زمانی کوتاه، کارآمدی آن را «با تردید» همراه دانست.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «با وجود حملات شب چهارشنبه،‌ حوثی‌ها روز پنجشنبه به پیشروی خود به سمت عدن ادامه دادند.»

نظر شما