شناسهٔ خبر: 86348 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

تقوی:

منشور جامعتین مورد قبول همه نیروهای اصولگراست/ ائتلاف ااصلاح طلبان تحقق پیدا نخواهد کرد

تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان: در درون اصولگرایان چنین چیزی (ائتلاف نیروهای میانه‌رو اصولگرا و اصلاح طلب) مطرح نیست و بنده این را عملیاتی نمی‌بینم و نمی‌دانم و هیچگاه تحقق پیدا نخواهد کرد.

به گزارش نماینده، شورای همگرایی اصولگریان از جمله مجموعه‌های اصولگرایی محسوب می‌شود که با مدیریت حجت‎الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی بیش از یک سال به منظور ایجاد وحدت و همگرایی در میان اصولگریان شکل گرفته است و اهدافی همچون ایجاد نشاط اجتماعی و همگرایی نیروهای اصولگرا را دنبال می‌کند. این تشکل که در زمان مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی دبیرکل فقید جامعه روحانیت مبارز تهران ایجاد شده است، تاکنون دو نشست سراسری را در تهران با حضور احزاب و تشکل‎های اصولگرا از طیف‎های سیاسی مختلف برگزار کرده است.

حجت‎الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان درباره این جلسات می‌گوید: ما قصد ایجاد تشکل و حزب جدیدی در کنار سایر احزاب اصولگرا را نداریم بلکه فلسفه تشکیل جلسات همگرایی ایجاد نشاط اجتماعی، کاهش درگیری بین نیروهای اصولگرا و جلوگیری از انزوا و ناامیدی آنها و در نهایت کم کردن دغدغه‌‌های مقام معظم رهبری است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت درخصوص فلسفه تشکیل شورای همگرایی، گفت: فلسفه تشکیل جلسات همگرایی این بوده است که اولاً نگذاریم که نیروهای مؤمن، معتقد و انقلابی در حاشیه قرار بگیرند، بلکه آنها باید در متن باشند. ما با این حرکت سعی کردیم نیروهای اصولگرایی که گوشه انزوا را اختیار کرده بودند یا سرخورده شده و امیدشان را از دست داده بودند، سرخوردگی و ناامیدی را از آنها برطرف کنیم و آنها را به متن جامعه آورده و هدایت کنیم.

وی اظهارداشت: قصد داشتیم با شروع این حرکت نشاط اجتماعی ایجاد کنیم؛ بنده معتقدم که با این اقدام ما، مجموعه عظیم با حال و هوای جدیدی به صحنه آمده و احساس می‌کند که فضا برای فعالیت‌اش باز شده است.

تقوی درخصوص ائتلاف اصلاح طلبان معتدل با اصولگرایان، می گوید: در درون اصولگرایان چنین چیزی (ائتلاف نیروهای میانه‌رو اصولگرا و اصلاح طلب) مطرح نیست و بنده این را عملیاتی نمی‌بینم و نمی‌دانم و هیچگاه تحقق پیدا نخواهد کرد.

اصولگرایان دیدگاه‌هایی دارند که این دیدگاه‌ها نمی‌تواند کنار دیدگاه اصلاح طلبان قرار بگیرد. البته اگر کسی اصولگرا باشد، باید در تبعیت از رهبری حرفی نداشته باشد؛ رهبری فتنه را خط قرمز می‌دانند اما بسیاری از اصلاح طلبان را می‌بینیم که حتی حاضر نیستند کلمه فتنه را مطرح کنند و می‌گویند حوادث سال 1388؛ در مسائل خارجی نیز نسبت به موضوع تحولات منطقه مانند فلسطین و سوریه و روابط با آمریکا دیدگاه‌هایی متفاوتی دارند لذا یک اصولگرا نمی‌تواند با  نگاه آنگونه‌ای در کنار اصلاح طلبان قرار بگیرد.

مهمترین محورهای این گفتگو بدین شرح است:

*** توصیه مقام معظم رهبری در مورد توجه به نسل جوان

*** فلسفه تشکیل جلسات همگرایی اصولگرایان

*** تشکیل جلسات همگرایی اصولگرایان با هدف کاهش دغدغه‌های رهبری

*** دغدغه‌ نیروهای اصولگرای استانی در مورد اختلافات اصولگرایان در تهران

*** منشور جامعتین مورد قبول همه نیروهای اصولگراست

***ارائه گزارش جلسات همگرایی اصولگرایان به آیت‌الله مهدوی کنی

***جزئیات اقدامات اتاق فکر اصلاح‌‌طلبان برای ایجاد اختلاف در جریان اصولگرا

***در جلسات همگرایی تنها بر "همگرایی" تأکید می‌کنیم

منبع: تسنیم

نظر شما