شناسهٔ خبر: 86139 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

مطهری حاضر به مناظره نشد+سند

علی مطهری431 مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: از آقای مطهری برای حضور در مناظره با موضوع مورد علاقه شان یعنی رفع حصر دعوت کردیم ولی قبول نکرد دفترشان به ما گفت آقای مطهری در این موضوع فقط حاضر است سخنرانی کند و حاضر به مناظره نیست.

به گزارش نماینده به نقل از «خبرگزاری دانشجو» موسوی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: از آقای مطهری برای حضور در مناظره با موضوع مورد علاقه شان یعنی رفع حصر دعوت کردیم ولی قبول نکرد دفترشان به ما گفت آقای مطهری در این موضوع فقط حاضر است سخنرانی کند و حاضر به مناظره نیست.

وی در این رابطه اظهار داشت: چند باری با آقای مطهری تماس گرفته شد و از وی برای حضور در مناظره دعوت به عمل آمد آقای مطهری در ابتدا گفت وقت ندارم بگذارید برای هفته بعد و از ما خواست به صورت مکتوب او را به مناظره دعوت کنیم.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد: ماهم نامه ای تنظیم کردیم و برای اینکه مشکلاتی مانند تداخل برنامه و نداشتن وقت و...  وجود نداشته باشد تمامی روزهای هفته به جز پنجشنبه و جمعه که تعطیل است را به ایشان پیشنهاد کردیم تا هر وقت که دوست داشتند در مناظره حاضر شوند.

موسوی در پاسخ به این سوال که موضوع مناظره و طرف مقابل این مناظره چه کسی بود گفت: طرف دیگر مناظره حجت الاسلام جليل محبي مسئول سازمان بسیج حقوقدانان با موضوع «حصر سران فتنه» بود.

وی بیان داشت: از آقای مطهری خواستیم که شما که مدعی هستید و چنین مسائلی را در تریبون های عمومی  و مجلس و... بیان می کنید بیاید در جلسه مناظره تا به صورت علمی این موضوع مطرح شود که آیا از نظر حقوقی حصر توجیهی دارد یا نه.

وی تصریح کرد :ما منتظر جواب بودیم که جوابی نیامد لذا پیگیری های انجام شد و سرانجام دفتر وی آب پاکی را بردست ما ریخت و گفت آقای مطهری در مورد این موضوع مناظره نمی کند ما انتقاد کردیم که اگر حقیقتا ایشان حرفی برای گفتن دارد چرا در تریبون های عمومی و بدون اینکه کسی بتواند جوابش را بدهد صحبت می کند چرا نمی آید در دانشگاه به صورت علمی بررسی شود که برچه اساس صحبت می کند و اگر جوابی دارد مطرح کند؟

 


 
موسوی ادامه داد: با این حال دفتر ایشان بازهم اعلام کرد آقای مطهری در مورد این موضوع حاضر به مناظره نیست و حداکثر اگر پرسش و پاسخ دانشگاهی باشد ممکن است بیاید ولی برای مناظره نمی آید.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در پایان تاکید کرد: بعد از این ماجرا بود که آقای مطهری به شیراز رفتند و غائله های اخیر پیش آمد و خنده دار آنجاست که موضوعی که مطهری در مورد  آن در دانشگاه شیراز قصد صحبت داشتند آزادی بیان بود اگر حقیقتا آقای مطهری معتقد به آزادی بیان بود اجازه می داد دانشجویان در قالب مراسم مناظره صحبت های را بشنوند و قضاوت کنند.

نظر شما