شناسهٔ خبر: 80070 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حاشیه‌ای بر جنجال آفرینی مطهری

فتنه همچنان خط قرمز بهارستان/ مرندی: برخی برای مطرح کردن خود از فتنه گران حمایت می‌کنند

کاریکاتور علی مطهری فارغ از جنجالسازی‌های تکراری مطهری که پاسخ روشنی دارد نکته قابل توجه شاید واکنش اکثریت نمایندگان مردم باشد تا جایی که اظهارات بی‌پایه مطهری محور سخنان ناطقان بعدی را نیز به واکنش قاطع و منطقی نسبت به ادعای آقای جنجال تغییر داد

نماینده/امروز نیز صندلی های سبز مجلس طبق روال میزبان جلسه علنی بود و بازهم چون همیشه بعد از دستور کار اصلی و بررسی های مربوط به آن، نوبت به ناطقان رسید. در میان ناطقانِ امروز اسمی جنجالی ناخودآگاه گوش خبرنگاران را تیز می کرد. نشنیده پیدا بود که خوراک خبری برای کفگیر به ته دیگ خورده ی رسانه های خارجی و برخی دنباله های داخلی شان فراهم خواهد شد.

علی مطهری جهت ارائه نطق میان دستورش پشت تریبون رفت و سخنان خود را با تبریک ولادت پیامبر اکرم صلوات الله علیه آغاز کرد و بالافاصله تیغ تند انتقادات بی پایه اش، صدا و سیما را نشانه گرفت و تصریح کرد: «نگاهی به برنامه‌های صدا و سیما در این ایام از نظر شادی‌آفرینی این شائبه را ایجاد می‌کند که برنامه‌های شاد بیشتر برای اعیاد ملی پخش و در ایام حزن و اندوه به سراغ مناسبت‌های مذهبی می‌روند»

مطهری که ظاهراً عزمش برای تبدیل به تیتر شدن در رسانه ها، جزم بود در ادامه تأکید کرد: صدا و سیما در ایام ۹ دی بر طبل تفرقه کوبید در حالی که ۹ دی مردم فارغ از اقدامات تفرقه‌افکنانه دو طرف فتنه برای وحدت به خیابان آمدند و اگر این حرکت مردم به گونه‌ای دیگر تفسیر شود این روز یوم‌الله نیست بلکه یوم‌الشیطان است!

نماینده تهران که دیگر با توجه به سوابقش آن را می توان نماینده جنجال سازان خواند همسو با مغالطه های چند روز اخیر جریان های معاند آنهم در برابر وحدت میان شیعه و سنی، در ادامه گل به خودی هایش اظهار داشت: در بحث وحدت اسلامی پیشرفت نداشته‌ایم و حتی پسرفت کرده‌ایم و دشمنی‌ها زیاد شده است. وقتی از وحدت اسلامی دم می‌زنیم و اجازه ساخت یک مسجد به اهل سنت در تهران نمی‌دهیم آنها نیز در مکه و مدینه این موضوع را تلافی می‌کنند.

مطهریِ پسر در ادامه لحظه هایی نیز وظیفه نمایندگیش را به یاد آورد و دقایقی به مسائل اصلی و واقعی پرداخت. از جمله در تذکری به دولت در مسئله ۴.۱ میلیارد تصریح کرد: «دولت به جای مجادله و ایجاد تنش در کشور باید صداقت به خرج می‌داد و با اعتراف به اشتباه بانک مرکزی این موضوع را حل می‌کرد و ما انتظار نداریم که اقدامات دولت قبل در این دولت نیز تکرار شود».

 همچنین در تذکری به وزارت راه و شهر سازی عنوان داشت: «مسئولان این وزارتخانه درباره مجوز شرکت هوایی صهیونیستی اوکراین اینترنشنال بررسی‌های لازم را انجام داده و توضیح دهند». تذکر به وزارت کشور در خصوص عدم انتخاب معاونت سیاسی و جلوگیری از پدیده ساپورت از دیگر تذکرات وی بود. همچنین تقدیر و تحسین جشنواره مردمی فیلم عمار و پلیس راهور نیز از دیگر بخش های نطقش بود.

با این وصف ۷ دقیقه فرصت نطق میان دستور  مطهری هنوز تمام نشده بود و به گمانم گمان کرد که در تذکرات و تقدیر و تحسین هایش به اصل و ریشه خود متمایل شده لذا برای خوشایند گروهی خاص و جنجالی ماندن خود کلیدواژه کهنه و نخ نما شده رفع حصر را پیش کشید. اظهارات بی پایه مطهری مبنی بر غیرقانونی بودن حصر با اعتراض شدید نمایندگان مردم مواجه شد؛ به گونه ای که مجلس یک صدا مرگ بر فتنه گر گویان مانع از ادامه نطق آقای جنجال شد.  

اظهارات بی پایه مطهری آنگونه قابل اعتراض بود که حتی ابوترابی که ریاست مجلس را به عهده داشت تاب نیاورد و در حالی که نمایندگان مردم را به آرامش فرامی­خواند در تذکر به مطهری تصریح کرد: «شما در فضای واقعی کشور قرار دارید و آنچه در مورد این افراد انجام شده با نهایت رحمت اسلامی و با توجه به مسائل ملی انجام شده است و اگر اراده نظام به رأفت نبود، قطعا به گونه‌ای دیگر انجام می‌شد.

وی ادامه داد: شما وقتی در جریان این واقعیت هستید می‌دانید که این احکام بر اساس اختیارات شرعی و قانونی بوده است و نطق شما اعتراض مردم را در پی دارد و نمایندگان هم از سوی همین مردم انتخاب شدند، از شما انتظار می‌رود که مصالح ملی و قانونی را رعایت کنید» .

علی مطهری که با واکنش هایی کم سابقه مواجه شده بود گفت: «بهتر است آقای ابوترابی این تذکر را پس از نطق به من می ‌داد» و این بار نیز ابوترابی قاطعانه پاسخش را داد و تصریح کرد: «نه نطق شما انضباط مجلس را به هم می‌زند» .

علاوه بر این اعتراضات تعداد زیادی از نمایندگان پای تریبون جمع شده و با شعار مرگ بر فتنه‌گر خواهان پایین آمدن علی مطهری شدند و به گزارش خبرگزاری ها فتح‌الله حسینی که برای دعوت از علی‌ مطهری به منظور پایین آمدن از پشت تریبون رفته بود، با برخورد تند مطهری مواجه شد و مطهری وی را هل داد.

پس از اظهارات جنجالی آقای جنجال جو مجلس چنان متشنج شد که حجت الاسلام ابوترابی برای برقراری آرامش اعلام تنفس جلسه علنی را اعلام کرد.

فارغ از جنجالسازی های تکراری مطهری که پاسخ روشنی دارد نکته قابل توجه شاید واکنش اکثریت نمایندگان مردم باشد تا جایی که اظهارات بی پایه مطهری محور سخنان ناطقان بعدی را نیز به واکنش قاطع و منطقی نسبت به ادعای آقای جنجال تغییر داد. شاید همین یک جمله در نطق میان دستور مرندی به عنوان ناطق بعد از مطهری در پاسخ به جنجال آفرینی امروز و روزهای پیش وی کافی باشد: برخی برای مطرح کردن خود و خوشحال کردن دشمنان خارجی از فتنه گران حمایت می کنند...

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۳-۱۰-۲۱ ۱۷:۱۷ 1 0

    بنده خدا مطهری الزایمر گرفته وبی بصیرت است . حیف نون احتمالادر روز 9دی هندسفری تو گوشش بوده و صدای بلند و رسای مردم متدین وحزب الله را در 9دی متوجه نشدومتاسفیم که با سخنان بیوده در هفته وحدت باعث اختلاف می شود
                                
  • ۱۳۹۳-۱۰-۲۱ ۲۰:۴۵ 0 0

    پدر همهتون 
                                

نظر شما