شناسهٔ خبر: 84647 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجلس دست دولت را در تامین هزینه‌های هدفمندی یارانه‌ها در افزایش قیمت حامل‌های انرژی باز گذاشت

ندیمی43 نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس دست دولت را در افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای تامین هزینه‌های قانون هدفمندی یارانه‌ها تا ۴۸ هزار میلیارد تومان و نیز ۱۰ درصد جابه‌جایی در تخصیص اعتبارات به بخش‌های مختلف باز گذاشت.

به گزارش نماینده، ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مصوبه مجلس در لایحه بودجه سال ۹۴ در مورد هدفمندی یارانه‌ها گفت: با تصویب تبصره ۲۱ قانون بودجه سال ۹۴ مجلس به دولت اجازه داده تا سقف ۴۸ هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی اقدام کند.

افزود: مجلس برای تامین هزینه‌های این بخش به دولت اجازه داد تا به هر میزان که خود مناسب بداند قیمت حامل‌های انرژی را در ۷ بخش افزایش دهد و دست دولت را در این خصوص باز گذاشت.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس دولت تا ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بخش حمل و نقل، تولید و انرژی می‌تواند اختصاص دهد و تا ۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبار یارانه نقدی به مردم تخصیص دهد.

ندیمی خاطرنشان کرد: از این مقدار تا هزار میلیارد تومان برای اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و تا ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز برای بند «ب» ماده ۳۴ قانون برنامه و مبلغ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز به بخش سود تسهیلات برای زوج‌های جوان، روستاییان و بافت‌های فرسوده تخصیص داده شد و به دولت نیز اجازه داده شد تا در تخصیص اعتبارات برای هدفمندی یارانه‌ها در بخش‌های مختلف ۱۰ درصد جابه‌جایی داشته باشد.

نظر شما