شناسهٔ خبر: 80470 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ژنو یا وین! مسئله این نیست

سریال گاف‌های روزنامه اجاره‌ای «مردم امروز» ادامه دارد

ژنو یا وین43 قسمتهای مختلف سریال گاف‌های روزنامه اجاره‌ای «مردم امروز» با انتشار شماره هجدهم این روزنامه ادامه پیدا کرد.

به گزارش نماینده، روزنامه اجاره‌ای «مردم امروز» در اشتباهی فاحش در ذیل عکس صفحه اولش از پیاده‌روی وزرای خارجه ایران و آمریکا نوشته که این پیاده‌روی در "خیابان‌های وین" صورت گرفته در صورتیکه محل مذاکرات ژنو بوده است.

سوتی مردم امروز 25 دی 93

 

 

البته این اشتباه پس از درج عکس صفحه اول در شبکه اجتماعی سردبیر روزنامه، توسط کاربران به آنها تذکر داده می‌شود که با توجه به اینکه فرصتی برای اصلاح نداشتند، ناچار به حذف عبارت "های وین" در مرحله چاپ می‌شوند؛ و نهایتاً خریداران آن در نسخه‌ای که امروز بر روی گیشه مشاهده کردند متوجه این گاف بزرگ نشدند.

سوتی مردم امروز 25 دی 93

 

گفتنی است این روزنامه اشتباه‌های متعدد شکلی و محتوایی در دوره کوتاه انتشارش داشته است که با یک تورق کوتاه میتوان به آنها پی برد.

البته رویکرد سیاسی افراطی و خاص روزنامه و عملکرد ۱۸ شماره‌ای این روزنامه عکس‌العمل خیلی از سیاسون را نیز در پی داشته است. فقط دو نمونه از این واکنش‌ها را اینجا بخوانید:

- اظهارنظر خانم طبیب‌زاده، نماینده تهران که گفته است اگر با این روزنامه برخورد قاطع نشود، وزیر ارشاد در مظان استیضاح قرار می‌گیرد. (اینجا)

- نامه نمایندگان مجلس به وزارت ارشاد برای برخورد جدی با روزنامه بدلیل حمایتش از نشریه فرانسوی شارلی ابدو (اینجا)

 

آخرین اشتباه فاحش این روزنامه چاپ مصاحبه‌ای خیالی با یکی از نمایندگان مجلس و در حمایت از نطق روز یکشنبه علی فریمانی بود. مشروح این گاف و خبرسازی جعلی و جوابیه عبدالوحید فیاضی را می‌توانید اینجا بخوانید.

قبلا نیز سایت نماینده با انتشار گزارشی به بررسی عملکرد قوچانی (سردبیر) در روزنامه‌هایی که توقیف شدند پرداخته بود و به این پرسش جواب داده بود که آیا «مردم امروز» توقیف می‌شود؟ (اینجا)

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۳-۱۰-۲۷ ۰۹:۲۷مخاطب 0 0

    ممنون از مطلب مختصر و مفیدتان.
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۱۳:۴۱ 0 1

    سلام
    موجودات خود باخته‌اي كه جلوي كفار احساس حقارت مي‌كنند نبايد سكان ديپلماسي كشور را در دست بگيرند. مجلس بايد خودي نشان بدهد و جلوي اين رفتار ذلت بار را بگيرد.
    
                                

نظر شما