شناسهٔ خبر: 80240 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نماینده بررسی کرد؛

بلاتکلیفی رهروان در تشکیل حزب یا جبهه!

لاریجانی و جلالی/2 این روزها دود سفیدی از فراکسیون رهروان ولایت بلند نمی‌شود و هر یک از اعضا، نظرات جداگانه‌ای پیرامون تشکیل حزب و یا جبهه «رهروان ولایت» ارائه می‌دهند.

گروه سیاسی نماینده - هنوز تکلیف حزب منتسب به علی لاریجانی در جغرافیای سیاسی مشخص نشده است، بالاخره یاران رئیس کنونی بهارستان می‌خواهند تحت عنوان حزب و یا با نام جبهه فعالیت کنند؟

پیش‌ازاین کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت در گفتگو با روزنامه اصلاح‌طلب شرق گفته بود: به‌عنوان یک حزب (حزب منتسب به لاریجانی) ان‌شاءالله در آینده نه‌چندان دور اعلام حضور خواهیم کرد.

همچنین اخباری مبنی بر مأموریت لاریجانی به تعدادی از اعضای فراکسیون رهروان برای تهیه مرامنامه و اساسنامه حزب منتشرشده بود اما دیری نپایید که سخنگوی فراکسیون رهروان در گفتگویی از تشکیل جبهه رهروان ولایت خبر داد و گفت: این جبهه تحت‌الحمایه علی لاریجانی خواهد بود. هیئت‌رئیسه فراکسیون رهروان چهره‌های شاخص، مشروع و مقبولی هستند که احتمالاً هیئت مؤسس این جبهه خواهند بود.

اما روز گذشته محمدرضا باهنر یکی از چهره‌های نزدیک به علی لاریجانی و رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بار دیگر نسبت به تشکیل حزب یا جبهه از سوی لاریجانی رئیس قوه مقننه واکنش نشان داد و اظهار داشت: برخی از رسانه‌ها مطرح کردند که حزب یا جبهه رهروان متعلق به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی است اما بنده شخصاً با آقای لاریجانی صحبت کردم و آقای لاریجانی گفتند که من در حزب رهروان حضور ندارم و دنبال تشکیل این حزب نیستم.

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیز امروز در گزارشی با عنوان «رمز و راز تأسیس حزب لاریجانی در سکوت» به مصاحبه اخیر سبحانی نیا با یکی از خبرگزاری‌ها در خصوص ارسال اساسنامه حزب یا جبهه رهروان به وزارت کشور اشاره کرد و با توجه به موضع‌گیری روز گذشته باهنر، آورده است: با توجه به اقدام فراکسیون رهروان ولایت در تهیه و تنظیم اساسنامه به نظر می‌آید که علی لاریجانی علاقه زیادی ندارد چهره‌هایی نظیر محمدرضا باهنر از کم و کیف حزب رهروان ولایت اطلاع داشته باشند چراکه بی‌تردید فراکسیون رهروان ولایت در مقام حامیان ناب لاریجانی بی‌اجازه و فرمان او اقدام به چنین کاری نمی‌کنند.

امروز هم بهروز نعمتی غیرمستقیم به بلاتکلیفی فراکسیون رهروان در تشکیل جبهه یا حزب اشاره کرد و گفت: اعضای این فراکسیون در حال بررسی زوایای جبهه یا حزب شدن این فراکسیون هستند و هنوز تصمیمی در این مورد گرفته نشده است.

آنچه مشخص است اینکه این روزها دود سفیدی از فراکسیون رهروان ولایت بلند نمی‌شود و هر یک از اعضا نظرات جداگانه‌ای پیرامون تشکیل حزب و یا جبهه رهروان ولایت اعلام می‌کنند.

آیا نیروهای همسو با لاریجانی تصمیم گرفته‌اند برای تشکیل حزب یا جبهه در سپهر سیاست ایران از یاران خود در پارلمان همچون باهنر عبور کنند؟ تکلیف این حزب یا جبهه چه زمانی مشخص می‌شود؟ آیا تا وقتی این دود سفید بلند نشده است رهروانی‌ها می‌توانند به تشکیل حزب یا جبهه امیدوار باشند؟

نظر شما