شناسهٔ خبر: 80185 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت‌الله علم‌الهدی:

به آشنا به خاطر درآوردن لباس روحانیت اعتراض کردم/ نتیجه مذاکرات به نفع ما نبوده است

علم الهدی امام جمعه مشهد درخصوص مذاکره ایران با گروه 1+5، گفت: اگر بخواهیم به عنوان یک آدم خارجی تحلیل کنیم می‌بینیم ما اورانیوم غنی شده 20 درصد را از دست داده‌ایم.

به گزارش نماینده، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگویی با اشاره به مذاکرات ایران با گروه ۱+۵، گفت:وقتی مقام رهبری مذاکره‌کنندگان را تایید می‌کنند ما هم موظف به همین امر هستیم و حق تخطئه نداریم؛  اما اگر بخواهیم به عنوان یک آدم خارجی تحلیل کنیم می‌بینیم ما اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد را از دست داده‌ایم.

وی تصریح کرد: ۲۰ درصد از تکمیل ساختمان آب سنگین اراک مانده بود که به واسطه این مذاکرات فعالیت این شهرک عظیم صنعتی ـ که مهم‌ترین برد ما بود ـ متوقف شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچین در خصوص دوستی وبی با حسام الدین آشنا، اظهارداشت: دوستی بنده و آقای آشنا به سال‌های قبل که ایشان در دانشگاه امام صادق(ع) مشغول به تحصیل بود و بنده مسئول دانشگاه بودم بر می گردد، ایشان در دانشگاه معمم و ملبس به لباس روحانیت شد اما لباس روحانیت را درآورد و بنده نیز اعتراض کردم که چرا این کار را کردید و آقای آشنا در پاسخ گفتند «کاری که من انجام می‌دهم تناسبی با لباس روحانیت ندارد نه پیش نمازم نه منبری و کاری که کسوت روحانیت داشته باشد را ندارم پس چه ضرورتی دارد که این لباس خدمت را بپوشم.»

مهمترین محورهای این گفتگو بدین شرح است:

* «اقلیتی» درصدد تغییر اوضاع خبرگان به نفع یک گروه اند

*سیاست زده کردن مجلس خبرگان انحراف است 

*مجلس خبرگان وابسته به حزب و جناح خاصی نیست

* می خواهند جمهوری اسلامی را تبدیل به لیبرال دموکراسی کنند

* به آقای آشنا به خاطر درآوردن لباس روحانیت اعتراض کردم

*عظمت فقهات مجتهد ربطی به نقش‌آفرینی وی در عرصه سیاست ندارد

*ولی فقیه فقط رهبر سیاسی نیست 

*نتیجه مذاکرات به نفع ما نبوده است 

*پرداخت سه و نیم میلیارد دلار نتیجه مذاکرات است

*امنیت کشور ربطی به مذاکرات ندارد

منبع: فارس

نظر شما