شناسهٔ خبر: 79698 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آمریکا با همکاری ام‌الفساد منطقه با کاهش قیمت نفت برای تضعیف اقتصاد ایران تلاش می‌کند

منصور حقیقت پور 4 نماینده اردبیل با بیان اینکه حکومت حجاز بداند که آمریکا از منطقه رفتنی است، گفت: آمریکا با همکاری ام‌الفساد منطقه یعنی عربستان و با بی‌خاصیت کردن اوپک و کاهش قیمت نفت در تلاش است تا اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: موضوعی که امروز به شدت به آن نیازمندیم این است که تمام جریانات اسلامی باید برای ایجاد وحدت حداکثری اقدام کرده و استکبار و ارتجاع را که به فکر تفرقه و انشقاق در میان مسلمانان هستند را مأیوس کنیم.

وی افزود: درود بر رهبر فرزانه انقلاب که در ۹ دی ۱۳۸۸ با رهبری امت بصیر ایران اسلامی بزرگ‌ترین قدرت نرم جهان را تولید و فتنه خواص بی‌بصیرت و یاوران بیرونی آنها را خنثی کردند.

نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: منحرفان و کج‌اندیشان بدانند که ملت قهرمان ایران تحت امر ولایت فقیه هر کج‌راهه‌ای را مهار و خنثی خواهد کرد.

حقیقت‌پور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ تصریح کرد: فرار آمریکا از توافق نهایی هسته‌ای و تاثیرپذیری این ابرقدرت پوشالی از مثلث رذالت صهیونیسم، ارتجاع و نفاق سبب شد تا در آخرین روزهای مذاکرات تعیین‌ تکلیف توافق نهایی به تیر ماه ۹۴ احاله شود.

وی ادامه داد: آمریکا با همکاری ام‌الفساد منطقه یعنی عربستان و با بی‌خاصیت کردن اوپک و کاهش قیمت نفت در تلاش است تا اقتصاد جمهوری اسلامی را تضعیف کند، به امید آنکه در مذاکرات نهایی با ایرانی‌ تضعیف‌ شده مذاکره کنند که در این راستا لازم است دولت با سازماندهی هرچه سریع‌تر اقتصاد مقاومتی و انقطاع حداکثری بودجه کشور از درآمدهای نفتی، زمینه ایستادگی اقتصاد کشور فراهم و گام بلندی در تحقق اقتصاد مقاومتی بردارد.

نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که بزرگ‌ترین سرمایه ما وثوق رهبری و حمایت ملت عزیز است با صلابت انقلابی در مذاکرات هسته‌ای حاضر و حسرت هرگونه مذاکره‌ای از موضع ضعف را بر دل آمریکا بگذارد.

حقیقت‌پور اضافه کرد: تمام جریانات سیاسی کشور در شرایط حساس کنونی برای عبور از پیچ اساس تاریخی تحت زعامت رهبر عظیم‌الشأن انقلاب تعامل و وحدت حداکثری را در دستور کار خود قرار دهند و با توسعه وحدت موجبات عبور عزتمندانه انقلاب اسلامی را در این مقطع تاریخی فراهم آورد.

وی همچنین عنوان کرد: در خصوص وضعیت منطقه لازم است با پیاده‌سازی آیین‌نامه دیپلماسی جهادی که سبب نجات سوریه و عراق از چنگ ایادی جنایتکار و نادان غرب و ارتجاع شد بتوان سایر ملل تحت ظلم جهان را یاری کنیم که این مهم مرهون درایت رهبر انقلاب اسلامی و مالکان اشتر ایشان همچون سرلشگر قاسم سلیمانی است.

نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه گفت: توطئه همه‌جانبه رژیم مفلوک حجاز در ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال اجراست و آخرین حلقه اقدامات آنها حضور نامشروع وزیر خارجه آلزایمری عربستان در محل مذاکرات هسته‌ای و تنزل شدید قیمت نفت است.

حقیقت‌پور بیان کرد: جا دارد سردمداران بی‌منطق و غیردموکراتیک آل‌سعود بداند همچنان که توطئه آنها در سوریه و عراق پاسخ نداد و پروژه ایران‌هراسی آنها نیز با لطف خدا خنثی شد، بلکه شاهد آزادسازی مردم یمن از سلطه ننگین آنها بودیم و انشالله در آینده‌ای نزدیک نیز شاهد آزادی مردم بحرین نیز از یوغ جهنمی آنها خواهیم بود.

وی افزود: رژیم ارتجاع حجاز بداند آمریکا از منطقه رفتنی است و ما می‌مانیم و شما، به فکر آن روزگاران باشید و تمام پل‌ها را پشت سر خود تخریب نکنید و به دولت بحرین نیز می‌گویم که از عاقبت صدام حسین، حسینی مبارک، زین‌العابدین بن‌علی و سایر دیکتاتورهای منطقه عبرت بگیرید و از ظلم مضاعفی که بر مردم بحرین و خصوصا شیعیان روا داشته‌اید دست بردارید و اجازه تعیین سرنوشت را به مردم بسپارید و تابعه اراده آنها باشیم.

نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: اوضاع در بحرین به قدری آشفته است که حتی سازمان ملل تابع آمریکا نیز اقدامات حکومت بحرین را محکوم می‌کند و حق را به مردم می‌دهد و اگر با دستگیری و تبعید علما می‌شد انقلاب مردم را مهار کرد قطعا شاه ایران که از شما هم قوی‌تر بود، می‌توانست انقلاب اسلامی ایران را مهار کند.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: از دولت می‌خواهم اقدامات اساسی اقتصادی خود را به منظور خروج از بحران اقتصادی و رکود عملیاتی کند و کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها را در دستور کار خود داشته باشد و رعایت وضعیت زندگی آبرومندانه مردم را بکند، آیا شایسته نبود به جای افزایش قیمت نان یارانه دهک‌های بهره‌مند قطع نشود.

وی در پایان یادآور شد: مبارزه مداوم و سیستمی علیه فساد اداری تضمین‌کننده طهارت و پاکی نظام اسلامی است که ظاهرا در این رابطه عملکرد مسئولان قابل قبول نیست.

نظر شما