شناسهٔ خبر: 79070 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حجت‌الاسلام تقوی پیش از خطبه های نماز جمعه:

رسانه‌ها با اسم و رسم فتنه‌گران را به مردم بشناسانند /باید نسبت به فتنه‌های بعد هوشیار باشیم

تقوی/2 رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: باید نسبت به فتنه‌های بعدی مراقب و هوشیار باشیم، کسانی که در فتنه بوده و محکوم شده‌ و حتی زندان رفته‌اند در مسئولیت‌های کشور که میراث شهداست، قرار بگیرند.

به گزارش نماینده  به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با گرامیداشت ۹ دی بر لزوم هوشیاری در مقابل جریان فتنه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام تقوی همچنین با تأکید بر اینکه فتنه موضوعی است که یادآور خاطرات تلخی در تاریخ انقلاب اسلامی بوده است، تصریح کرد: فتنه خسارات‌های سنگینی را بر جمهوری اسلامی و مردم مسلمان و شهیدپرور کشورمان وارد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه فتنه لایه‌های مختلفی دارد، آن را دارای لایه‌های بیرونی و درونی دانست و افزود: لایه‌های درونی به دو دسته، روی صحنه و پشت صحنه تقسیم می‌شود، به‌طوریکه ما معمولا به لایه‌های باطنی توجهی نداریم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در ادامه با بیان اینکه افراد پشت صحنه کسانی هستند که فتنه را برنامه‌ریزی می‌کنند و به افرادی که در روی صحنه آمدند و با بلوک سیمانی به بسیجیان ضربه وارد کردند و آنها را به شهادت رساندند، راه را نشان می‌دهند، اظهار داشت: امیدواریم که اسناد فتنه ۸۸ منتشر شود و افرادی که در پشت صحنه فتنه بودند به روی صحنه بیایند.

حجت‌الاسلام تقوی فتنه را حرکتی در مقابله با نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: آنهایی که فتنه را به اختلاف بین دو کاندیدای ریاست‌جمهوری تعریف می‌کنند، یا ناآگاهند و یا می‌خواهند مسیر تاریخ و تحلیل تاریخ را تغییر دهند و در ذهنیت ما اثر بگذارند.

وی با بیان اینکه حرکتی است که از درون جامعه انقلابی شکل می‌گیرد و با انقلاب و ارزش‌های انقلاب درگیر می‌شود، تأکید کرد: بنابراین ما باید روشنگری کنیم و به طور مدام به این موضوع بپردازیم که هر صحنه‌ای که مردم در آن حضور دارند، ممکن است دشمن برای آن صحنه، طرحی داشته باشد و بخواهد آن را خنثی کند. در صحنه‌های سیاسی و صحنه‌هایی که جنبه ملی دارند، دشمن حساسیت بیشتری بر روی آن دارد و سعی می‌کند از راه‌های مختلف اثرات آن را کم‌ رنگ کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در ادامه اظهار داشت: برای انتخابات سال آینده بسیاری از بسترها از هم‌اکنون آماده شده است، بنابراین مردم باید هوشیار باشند، زیرا بسترسازی فتنه موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه هر فتنه‌ای در بستر مناسب و از پیش ساخته شده، پرداخته می‌شود، گفت: پس از آن به صورت جریان اجتماعی خودنمایی می‌کند، بنابراین مردم ما از هم‌اکنون باید برای انتخابات سال آینده آگاه باشند.

وی با تأکید بر اینکه شبهه‌پراکنی از جمله بسترهای ایجاد فتنه است، بی‌ بصیرتی را یکی از زمینه‌های ایجاد شبهه دانست و تصریح کرد: فتنه‌گران همواره سراغ ناراضی‌ها می‌روند و طوری صحبت می‌کنند که آنها را به سوی خود بکشانند؛ فتنه‌گران همیشه قدرت‌طلبان را ابزار خود قرار می‌دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همچنین، ادامه داد: در فتنه عده‌ای با بصیرت جلوی فتنه‌گران می‌ایستند، البته جمعی هم هستند که به فتنه کمک می‌کنند، این افراد در تشکیلات فتنه قرار ندارند، اما با رفتار و گفتارشان به فتنه‌گران کمک می‌کنند، عده‌ای هم با سکوت خود به فتنه کمک می‌کنند که این افراد خواص بی‌ بصیرت هستند

حجت‌الاسلام تقوی، روشنگری، بصیرت‌افزایی و جدا کردن صف فتنه‌گران از فتنه‌زدگان‌ را از شیوه‌های برخورد با فتنه دانست و تأکید کرد: باید کمک به فتنه ممنوع شود؛ هر کسی که دستش در فتنه بوده و یا ردّ پایی در فتنه دارد، باید در کارهای حاکمیتی از او استفاده نشود.

وی در همین زمینه اضافه کرد: باید یک نگرش عمومی در جامعه به وجود آوریم که از فتنه‌گران در همه‌جا مراقبت کنند. ما می‌خواهیم روی ملاک‌ها و معیارها صحبت کنیم، کسی که دستش در فتنه بوده و به زندان رفته و محکوم شده است، نباید در مسئولیتی قرار گیرد. نباید میراث شهدا در اختیار این افراد قرار داده شود؛ رسانه‌ها با اسم و رسم، فتنه‌گران را به مردم معرفی کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور همچنین با بیان اینکه بی‌احترامی فتنه‌گران در ماه رمضان در دوران طاغوت هم رخ نداده بود، از مسئولان خواست که مراقب باشند که فتنه‌گران چهره عوض نکنند.

حجت‌الاسلام تقوی با تأکید بر اینکه وقتی فتنه‌گران تقلب در فتنه سال ۸۸ را اعلام کردند، ادبیات دنیا با ما عوض شد، ‌ افزود: فتنه سال ۸۸ براندازی بود؛ مدیریت مقام معظم رهبری در فتنه سال ۸۸ بی‌نظیر بود.

وی در ادامه یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در فتنه سال ۸۸ را توجه به قانون و قانون‌گرایی عنوان کرد و گفت: معظم‌له فرمودند که قانون فصل‌الخطاب است و راه قانون برای رسیدگی به اعتراضات باز است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه ملت ما هوشیار است و با هوشیاری در ۹ دی حماسه آفریده است، تصریح کرد:در روز ۹ دی فتنه محکوم شد، زیرا ۹ دی یک راهپیمایی نبود، بلکه یک رفراندوم بود.

حجت‌الاسلام تقوی در ادامه با بیان اینکه در روز ۹ دی سال ۸۸ چهره انقلابیون دروغین رسوا و این روز عامل افزایش اقتدار نظام اسلامی شد، اظهار داشت: ملت ما هوشیار است و با هوشیاری در ۹ دی آن حماسه را آفرید.

وی همچنین با بیان اینکه اینکه آمریکا دشمن شماره یک ملت ایران است، خاطر نشان کرد: فتنه‌گران در سال ۸۸ علیه اصل ولایت فقیه شعار دادند و آمریکا و انگلیس، کشورهای غربی، نظام سلطه و استکبار از آنان حمایت کردند، آیا این موارد دعوای انتخاباتی بود؟ ۱!

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه، تأکید کرد: فتنه‌گران در سال ۸۸ به کسانی که خونشان بر کف خیابان ریخته شد، جفا کردند، اما مردم در روز ۹ دی سال ۸۸ پاسخ فتنه‌گران را دادند.

حجت‌الاسلام تقوی در پایان خاطر نشان کرد: فتنه‌گران در روز عاشورای سال حرمت این روز را شکستند، اما مردم با بصیرت ایران اسلامی، در کمتر از یک ساعت در صحنه حاضر شده و آنها را محو کردند،   این ملت عاشورایی پاسخ فتنه‌گران را با حضور در صحنه ۹ دی سال ۸۸ داد‌ه‌اند.

نظر شما