شناسهٔ خبر: 79054 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

دانشجو:

مردم در تکبیرهای نماز جمعه،" مرگ بر منافق و فتنه گر "بگویند

کامران دانشجو43 وزیر سابق علوم: مردم در تکبیرهایی که در نمازهای جمعه سر می دهند، آنجا که میگویند "مرگ بر منافقین و کفار " بجایش بگویند " مرگ بر منافق و فتنه گر "تا رویای فراموشی فتنه گران که عده ای در سردارند از بین برود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، کامران دانشجو وزیر علوم دولت دهم در مسجد جامع دماوند، با برشمردن انواع انقلاب ها، در مورد انقلاب مردم ایران و خطراتی که آنرا تهدید می کند، گفت: انقلاب مردم ایران انقلابی بر پایه اعتقادات بود. رژیم پهلوی دنبال کم رنگ کردن و از بین بردن ارزش‌های دینی و اسلامی بود و مردم که نمی توانستند این را تحمل کنند با پرچمداری امام خمینی (ره) در مقابل نظام صف آرایی کرده و رژیم طاغوتی را در ۲۲ بهمن ۵۷ ساقط کردند.

وی ادامه داد: اما انقلاب یک امر مستمر است و ما پنجاه سال است که در انقلابیم، در سال ۵۷ در یک مرحله از این انقلاب شکوهمند ملت بر رژیم طاغوتی پهلوی پیروز شد. اما انقلاب ادامه دارد و اگر از سال ۵۷ در نظر بگیریم یعنی بعد از پیروزی انقلاب بر رژیم پهلوی، الان سی و شش سال است که در انقلابیم.

وزیر علوم دولت دهم در ادامه گفت: خمیر مایه انقلاب ملت ایران، ارزش‌های اسلامی بود و موتور محرکه آن گفتمان امام و انقلاب است که شاخص های ان استکبار ستیزی، دینداری و ولایتمداری است که اگر بخواهیم آنرا خلاصه کنیم گفتمان امام همان یَکفُر بِالطّاغوتِ وَیُؤمِن بِا... است. نظام جمهوری اسلامی محصول این انقلاب است و اگر قرار است پویایی خود را حفظ کند باید این موتور محرکه همچنان کار کند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: خطری که انقلاب را تهدید می کند این است که موتور محرکه آن از کار بیافتد. البته تا یَکفُر بِالطّاغوت نباشد، یُؤمِن بِا... نمی‌شود یعنی دشمنان دنبال این هستند که استکبار ستیزی را از نظام بگیرند و اگر چنین بشود ماشین انقلاب نه تنها به جلو نخواهد رفت بلکه به عقب برمی گردد.

وی ادامه داد: اگر استکبار ستیزی را بگیرند، اگر دغدغه دین را از خواص ما بگیرند فرق نمی کند که دولت هاشمی باشد یا دولت خاتمی یا احمدی نژاد یا روحانی، دولت اصولگرا باشد یا اصلاح طلب، هر که و هر جناحی می خواهد باشد، اگر استکبار ستیزی را از خواص و دولتمردان نظام بگیرند دیگر این نظام پویایی خود را از دست می دهد.

دانشجو در ادامه تبیین کرد که اصولاً نمی شود با یک ادبیات انقلاب و با ادبیات دیگر حکومت و دولت را اداره کرد. نمی شود دین را اوراق نمود، معنویات را از دین گرفت و برای مادیات الگوی غربی و سکولار ارائه کرد. نمی شود جامعه اسلامی خواست و دانشگاه‌ها فقط منابع سکولار را آموزش دهند. اگر جامعه اسلامی می خواهیم چون سرنوشت یک ملت از دانشگاه رقم می خورد باید دانشگاهی اسلامی با تمام عناصر اسلامی داشت.

دانشجو در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: در دوره اصلاحات گفتمان امام تضعیف می شد و دشمن دنبال تغییر این گفتمان امام و انقلاب و مخدوش کردن استکبار ستیزی و دینمداری و ولایتمداری خواص جامعه بود. دشمن از ابتدای انقلاب انواع فتنه ها را به راه انداخته و برپا کرده است تا مگر بتواند این موتور محرکه نظام را از کار بیاندازد. کودتای نوژه یک فتنه بود، فتنه بنی صدر، فتنه منافقین، فتنه جنگ تحمیلی، فتنه ۱۸ تیر ۸۷ تا رسیدیم به فتنه ۸۸. همه اینها فتنه هایی بود برای براندازی نظام یا از کار انداختن موتور محرکه نظام تا فقط اسم جمهوری اسلامی بماند و ماهیت گفتمان امام و انقلاب یعنی همان  یکفر باطاغوت و یومن با...  وجود نداشته باشد. چون دشمن با ماهیت این نظام مشکل دارد و نه با اسم آن. از حالا به بعد هم باز دنبال فتنه های دیگر مثل هسته ای، حقوق بشر و ... خواهد بود. حتی دنبال بازسازی همین فتنه سال ۸۸ هم خواهد بود و همه باید هوشیار باشند خصوصاً خواص چون مسئولیت بیشتری دارند باید هوشیارتر باشند که عوامل فتنه در مناسب دولتی جایگاهی نداشته باشند.

در ادامه این بحث دانشجو شاخص های فتنه گر را چنین عنوان کرد: یکی از شاخصه های فتنه گر این است که فتنه گر توکلش به غیر خداست یعنی نگاهش به اجنبی است. برای او هدف وسیله را توجیه می کند، برای رسیدن به قدرت هر وسیله ای را مجاز می داند، حتی همپیمانی با دشمن ملت را. از دیگر شاخصه های فتنه گر این است که مرزبندی خود را با دشمن به صورت شفاف بیان نمی کند و در هاله ای از ابهام حرف می زند، فتنه گر روحیه برگشت، بازگشت و توبه ندارد، لجوج است و متکبر و مغرور. فتنه گر اهل نفاق است و مرزی نمی شناسد و انسان بی حد و مرز موجود خطرناکی است که نباید از او غفلت کرد.

دانشجو شاخص هایی از فتنه را هم بیان کرد و گفت: فتنه طراحی شده است، برنامه ریزی شده است، در نتیجه نمی توان آنرا حادثه نامید. حادثه مثل تصادف و خوردن دو خودرو به یکدیگر از قبل طراحی نمی شود، حادثه امری دفعی است اما فتنه طراحی شده و برنامه ریزی شده است. نقش هر کس در اتاق فکر تعیین می شود و بعد به اجرا گذاشته می شود. حالا شاید عده ای ندانند که دارند در زمین و طرح دشمن باز می کنند این امری جداگانه است. اما در هر صورت فتنه طراحی شده است. مثل فتنه نوژه، فتنه بنی صدر، فتنه ۱۸ تیر ۷۸  و فتنه سال ۸۸ همه طراحی شده بودند، حادثه نبودند بلکه فتنه بودند.

به گفته دانشجو، شاخص دیگر فتنه این است که آرمان‌ها و گفتمان انقلاب را هدف قرار می دهد. مثل اینکه می گفتند ما با همه دوستیم کجای دین این را می گوید. ما چرا باید با منافق، با دولت غاصب صهیونیستی، با اوباما، با بنی صدر و با فتنه گران دوست باشیم. بله ما همه انسانها حتی اینها را که اسم بردم به ما هُوَ انسان دوست داریم و دعا می کنیم که به راه راست برگردند. حضرت اباعبدالله (ع) هم برای سپاه روبرویش دعا می کرد اما شمشیر بردست از اسلام دفاع و صدها نفر ازآنها را به درک واصل کرد. فرق است بین دوست بودن با همه و دوست داشتن انسانها به ما هُوَ انسان.

وی ادامه داد: شاخص دیگر فتنه این است که مثل گرد و غبار است حق و باطل را درهم می آمیزد. الله اکبر می گوید ولی برای ریشه کن کردن اسلام، قرآن سرنیزه می برد اما برای مقابله با قرآن ناطق ...، فتنه نفاق را در درون خود دارد. فتنه توسط افراد اصل و نسب دار، افرادی که سابقه انقلابی و جهاد دارند انجام می شود. از ابتدای اسلام تا بحال اینگونه بوده است، فتنه خوارج، جنگ جمل و ... الان هم همینطور است توسط یاران قبلی انقلاب رخ می دهد. معلوم است چرا؟ چون اتاق فکر فتنه می داند که از این طریق و با این افراد می شود مردم را دو دل کرد، تفرقه انداخت، شبهه ایجاد کرد و فتنه توسط اینها می تواند پا بگیرد. البته فتنه ۸۸ هم اینگونه بود و بدانید که این قابلیت باز سازی دارد و اینبار اگر غفلت شود هزینه سنگین تری برای نظام به بار می آورد.

وی در پایان این بخش از سخنرانی خود گفت: بدانید و همه بدانیم، خواص هم بدانندکه فقط به اینکه عالم هستند و مجاهد و سابقه انقلابی دارند تکیه نکنند، راه مبارزه با فتنه نگاه به انگشت اشاره ولی امر مسلمین حضرت آقاست، راه مبارزه با فتنه بصیرت افزایی و گوش کردن به فرامین و پند و اندرزهای مقام معظم رهبری است. وگرنه فرقی نمی کند چه کسی باشی، عالم باشی، رئیس جمهور باشی، وکیل باشی، وزیر باشی هرکه می خواهی باش اگر گوشت به حرفهای حضرت اقا و نگاهت به انگشت اشاره ایشان نباشد در فتنه گمراه می شوی و چه بسا خسرالدنیا و الاخره شوی. همین تاریخ انقلاب را نگاه کنید عالم و رئیس جمهور و وکیل و وزیر از همه نوع داشتیم که ولایتمداری را فراموش کردند و شد آنچه نباید می شد.

دانشجو در خصوص فتنه سال ۸۸ گفت: می دانم که سوالاتی وجود دارد اما پرسیده نمی شود چون امکان دارد انگ بی سوادی یا تازه به دوران رسیدن را بخوریم ولی اشکال ندارد بالاخره یک روز باید به این سوالات پاسخ داده شود تاریخ هم به قضاوت خواهد نشست.

وی در ادامه گفت: فتنه دو سر دارد، یک سر آن در آن طرف آب و سر دیگر در داخل. در مورد آن طرف آب و با گذشت پنج سال، حالا دیگر برای هیچ‌کس شکی نیست که شیطان بزرگ و همدستانش منافقین، BBC  و VOA و  کل طاغوت، تمام قوا در مقابل مردم ولایت مدار ایران اسلامی ایستاده، طراحی و برنامه ریزی کرد تا این نظام را براندازد. درست مثل هشت سال دفاع مقدس و مردم هم هشت ماه صبوری کردند. حالا سوال اول این است که چرا با این همه شواهد که خود غربی ها بارها گفته اند بازهم برخی از خواص اصرار دارند که این یک حادثه بوده است و از بکار بردن کلمه فتنه هنوز هم اجتناب می کنند!؟

وی ادامه داد: این موضوع وقتی پررنگ تر می شود که می بینیم رئیس مجلس، وکلای مردم، رئیس قوه قضائیه و معاونین ایشان و دادستان کل کشور و، ائمه جمعه و جماعات، همه و همه کلمه فتنه را بکار می برند و آنرا بر اساس شواهد تبیین می کنند ولی باز هم گویا برخی اصرار دارند که کلمه فتنه بکار برده نشود. سوال این است چرا؟

 دانشجو خاطرنشان کرد: مسئله بعدی این است که گفتن از مقام معظم رهبری در سخنرانیها و مناسبت ها خوبست ولی مگر ایشان چند بار باید خطر فتنه و ابعاد متفاوت آنرا تبیین کنند. حالا چرا برخی از خواص موضع روشن و شفاف در مورد فتنه و ابعاد آن نمی‌گیرند. سوال این است: بفرمایند در قبال پیوند آقایان موسوی و کروبی با منافقین، با دشمنان قسم خورده این نظام، با شیطان بزرگ، با BBC  و VOA آیا نباید مرزبندی خودشان را شفاف بیان کنند؟ آیا این حق ملت نیست که موضع انها را در مورد این پیوند نامبارک بدانند؟

دانشجو ادامه داد: البته کلی گویی فایده ندارد، اینکه گفته شود ما هر چیز که منافع کشور را به خطر بیاندازد را محکوم می کنیم، حکایت آن است که " از کرامات شیخ ما چه عجب شیره را خورد و گفت شیرین است. " ملت در مورد هم پیمانی برخی از یاران قبلی انقلاب با اجنبی و دشمنان قسم خورده ملت سوال می کنند، موضع خودشان را در این مورد شفاف کنند. ملت و ارکان نظام و اکثر خواص در ۹ دی موضع خود را مشخص کردند تا دندان طمع دشمن کنده شد. حالا اینها هم بدانید موضع شفاف هم به نفع خودشان است و هم به نفع کشور و ملت. بیان این موضع شفاف هم حق ملت است و هم انشاالله چشم طمع دشمن را کور خواهد کرد.

وزیر دولت دهم خاظرنشان کرد: چرا برخی از خواص از حماسه نامیدن این حماسه مردمی ۹ دی دریغ می کنند؟  حداقل سه وزیر از دولت یازدهم در ستاد آقای موسوی بودند که یکی از آنها یعنی جناب آقای مهندس آخوندی خدمت حضرت آقا عرض کردند، من خودم معاون سیاسی وزارت کشور بودم و ساز و کار برگزاری انتخابات را می شناسم و در ایران با این ساز و کار نمی شود تقلب کرد آنهم در این حجم. خوب این حرف را چرا در بیرون از آن جلسه نگفتید. اینها دولتمردان نظام جمهوری اسلامی هستند که فتنه آمده بود آنرا براندازد. معلوم نبود اگر آن فتنه به نتیجه می رسید اینها چه بر سرشان می آمد، حداقل  حالا بگویند که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ هیچ تقلب و جابجایی آرایی صورت نگرفته بود.

وی ادامه داد: می دانم که گفتن این حرف ملت را خوشحال و دشمن را ناراحت می کند. شما هم که همین را می خواهید خوب بیایید و واضح و علنی این موضوع را بیان کنید.

دانشجو گفت: برخی ها که از خواص هم هستند بعضاً توصیه می کنند که بیاییدآنچه در سال ۸۸ گذشت را فراموش کنید البته نمی گویند فتنه سال ۸۸ را، کلمه فتنه را هنوز هم بکار نمی برند، بلکه می گویند وقایع سال ۸۸ را فراموش کنید. به این بهانه که فراموش کردن ان انسجام و وحدت آفرین است. سوال اینجاست که اولاً فراموش کردن فتنه سال ۸۸ و فتنه گران سال ۸۸ و ظلمی که به این ملت و نظام شد که بخشی از ابعاد آن در چند روز اخیر توسط رسانه ملی بیان گردید، آیا به نفع کشور و ملت است؟ اگر اینطور باشد که منافقین و فراموش کردن ظلم آنها در اولویت است چرا که این موضوع مربوط به دهه ۶۰ است. اما آیا فراموش کردن منافقین و فتنه گران واقعاً به نفع و مصلحت ملت و کشور است یا به نفع دشمنان قسم خورده این ملت؟

وی ادامه داد: دوماً اینکه اصلاً آیا فراموش کردن فتنه می تواند منشاء انسجام و  وحدت ملت شود یا اینکه منشاء غفلت است؟ و اتفاقاً فراموش نکردن فتنه و نفاق، فتنه گر و منافق و ظلمی که اینها به این ملت کردند می تواند مولفه ای در راستای انسجام و وحدت ملت باشد و سوال آخر اینکه آیا فراموش کردن فتنه و فتنه گر همان چیزی نیست که دشمن می خواهد و برایش تبلیغ و فعالیت می کند؟ پیشنهاد می دهم برای اینکه فتنه گران و ظلم انها در حق این ملت و نظام جمهوری اسلامی مثل منافقین هیچوقت فراموش نشوند در تکبیرهایی که در نمازهای جمعه سر می دهند، انجا که میگویند "مرگ بر منافقین و کفار " بجایش بگویند " مرگ بر منافق و فتنه گر "ً تا رویای فراموشی فتنه گران که عده ای در سردارند از بین برود.

وی در پایان این سخنرانی گفت: در غُررُ الحکم صفحه ۴۲۲ آمده است که امیر مومنان حضرت علی ابن ابی طالب(ع) فرموده اند: ً کسی که موقع یاری رهبرش  در خواب باشد، زیر لگد دشمن بیدار می‌شود

نظر شما