شناسهٔ خبر: 78945 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز

چرا فتنه؟ (ضرورت‌های توجه به ابعاد فتنه)

زاکانی سران داخلی فتنه و مرتبطین با آن‎ها چندی است که بر کرسی اخلاق نشسته و مخالفین خود را دعوت به اخلاقمداری می‎کنند بدون اینکه ...

نماینده/علیرضا زاکانی: نیم‌نگاهی به رخداد‎های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و فراز و نشیب‎‎های راه طی شده، بی‎تردید اهمیت وقایع تلخ سال ۱۳۸۸ را در ذهن و نظر هر پرسشگری برجسته ساخته و متوجه مقطع تاریخی بعد از انتخابات دهم ریاست ‎جمهوری می‎کند که در آن با ریزش‎ها و رویش‎‎های کم سابقه یا بی‎سابقه، فصلی نو، فراروی نظام اسلامی قرار گرفت و ملت رشید ایران اسلامی از آزمونی دیگر سربلند و پیروز خارج گشت. به ‎راستی این همه تاکیدات مسئولان نظام اسلامی به‎ویژه رهبری فرزانه انقلاب بر موضوع فتنه سال ۸۸ و ضرورت عبرت‎گیری از آن برای چیست و چه دلیلی می‎تواند داشته باشد. در این مختصر سعی شده است تا برخی از سرفصل‎‎های موضوعات مربوطه را مرور و به اجمال نقطه نظر خویش را تقدیم کنیم.

۱. از سال ۱۳۵۷ تا‎کنون، ایران اسلامی همیشه در معرض توطئه‎ها و دشمنی‎‎های نظام سلطه به رهبری شیطان بزرگ آمریکا بوده و است ولی در پنج مقطع مشخص، رژیم استکباری ایالات متحده با هم پیمانانش سعی کرد که با تغییر رویکرد بر شدت و نوع تهاجم خود افزوده و از فرصت‎‎های جدیدی، علاوه بر زمینه‎‎های گذشته علیه انقلاب اسلامی بهره گیرد.

الف) در دهه اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش آمریکا عمدتا برای مواجهه سخت با مردم عزیز ایران بود لذا با تحریک جنگ‎‎های قومی و مذهبی، حمله مستقیم به ایران در واقعه طبس، طراحی کودتای نوژه و سپس تحریک صدام جهت تجاوز به ایران، براندازی مستقیم را در دستور کار خود قرار داد.

ب) از سال ۱۳۶۷ آمریکا با قبول شکست پروژه جنگ سخت، وجه همت خویش را در تهی کردن نهال جوان اما مستحکم انقلاب اسلامی با آغاز جنگ نرم کرد ولی با دقت نظر مقام معظم رهبری در اعلام جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمن علی‎رغم وارد کردن آسیب‎‎های بسیار نتوانست خواسته خود را به‎طور کامل محقق سازد.

ج) در دوره دوم خرداد، رویکرد حاکمیت دوگانه و شکاف بین مسئولان و انتخابی نمودن و انتصابی دانستن آن‎ها دنبال شد اما باز نتیجه مورد دلخواه سلطهگران حاصل نشد.

د) آمریکا با سرمایه‎گذاری نزدیک به یک دهه با همت بنیاد‎هایی هم‎چون بنیاد سوروس و با بهره‎گیری از نظریاتی هم‎چون نظریه جین شارپ و استفاده از تجارب انقلاب‎‎های رنگی در برخی کشور‎ها از جمله انقلاب گل رز در گرجستان، انقلاب نارنجی در اوکراین و انقلاب لاله‎ای در قرقیزستان کوشید علاوه بر تشدید اختلافات و درگیری مسئولان، این‎بار متن جامعه را در مقابل هم قرار داده و به‎زعم‎ خود پرونده انقلاب اسلامی ایران را بسته و همه دستاورد‎های آن را به یکباره با سقوط در پرتگاه به نابودی بکشاند و این‎بار نیز جز شکست از هماوردی با اراده الهی متجلی در تدابیر رهبری فرزانه انقلاب و بصیرت و غیرت مثال زدنی مردم بیدار ایران نتیجه‎ای حاصل آمریکا و همراهانش نشد.

هـ) پنجمین رویکرد جدی آمریکا در تشدید همه‎جانبه تحریم‎ها برای کند کردن پیشرفت ایران و فراتر از آن ایجاد نارضایتی در بین آحاد مردم برای رویگردانی اجتماعی و آشوب آغاز شد که بدون شک مقدمات آن را عناصر فتنه‎گر داخلی مهیا نموده و حتی برخی از آنان بنابر اسناد موجود تسریع در آن را از بیگانگان طلب کردند و آنقدر فضا را برای رئیس‎جمهور آمریکا آماده کردند که اوباما علی‎رغم تقدیم نامه به محضر رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‎ای (مدظله العالی) و اعلام آمادگی مذاکره مستقیم در همه سطوح ـ دو روز قبل از انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ ـ به یکباره خواستار تشدید فشار‎ها به بهانه بی‎ثباتی داخلی در ایران در ایام آشوب‎‎های خیابانی و ادعا‎های واهی خود در موضوع هسته‎ای شد.

اینک ما در حال نبردی اقتصادی و جنگ تمام عیار فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی هستیم که گذر با عزت از آن نیاز به همت مضاعف و درس‎گیری از همه مواقف گذشته خاصه در بزرگ‎ترین آن‎ها یعنی فتنه سال ۱۳۸۸ دارد.

۲. یکی از شگرد‎های دشمنان، کمرنگ نمودن جنایت رخ داده در فتنه سال ۱۳۸۸ به‎طور مستقیم یا با واسطه و بهره‎گیری ازظرفیت افراد سادهلوح در کشور است. به‎نظر برخی عناصر سطحی، ماجرا را تا دعوای شخصی دو نفر تنازل داده و می‎گویند رفتار غلط دکتر احمدی‎نژاد در مناظرات سبب شد تا آقایان موسوی و کروبی نیز به تلافی، بعد از انتخابات این رفتار‎های غیر قانونی را داشته باشند لذا در ادامه درخواست محاکمه دو طرف را می‎کنند. با دقت نظر در اقدام خلاف اخلاق آقای احمدی‎نژاد که نارضایتی رهبر معظم انقلاب را به‎همراه داشت، با جرم بزرگ مرتکب شده توسط فتنه گران که در آن دروغ بزرگ تقلب را بیان داشته و تهمت نابخشودنی تجاوز را به ساحت نورانی نظام اسلامی زدند- و با آشوبطلبی، سبب آسیب‎ها و جراحات سنگینی بر ملت گردیدند- و زمینه را برای تمسخر و قلب کردن آرمان‎‎های انقلاب در ۱۳ آبان و اهانت و آتش زدن تمثال امام (ره) در ۱۶ آذر و از همه بالاتر هتک حرمت در عاشورای حسینی را فراهم کردند و راه را برای زمینه مداخله جویی بیگانگان و تصویب مجدد قطعنامه‎‎های سازمان ملل و جسارت آمریکا در تشدید زیاده خواهی‎ها و تحریم‎‎های اقتصادی باز نمودند و در یک کلام دانسته یا ندانسته همه سرمایه‎‎های این ملت رشید را با قدرتطلبی خود و بی‎تقوایی جمعی همراهان خویش بر لب پرتگاه بردند تا از قِبل آن عطش قدرت طلبی‎شان را سیراب کنند بی‎آن که توجه کنند که در سناریویی بزرگ با ابعاد جهانی بر علیه انقلاب اسلامی و به سرکردگی آمریکا و اسرائیل آب به آسیاب آنان می‎ریزند و راه را بر بیگانگان هموار می‎نمایند.

۳. سران داخلی فتنه و همراهان آن‎ها آن‎چنان شیفته خویش گردیده بودند که با رویی گشاده به استقبال ضد‎انقلاب و سران خارجی آن‎ها رفتند و خود را در جایگاهی نشاندند که برای سلطه گران امید و روزنه نفوذ خلق نمود و رفتاری انجام دادند که هنوز ملت عزتمند و رشید ما در حال پرداختن هزینه‎‎های آن است و این در‎حالی است که سران داخلی فتنه نه تنها متنبه نشده و اظهار پشیمانی و ندامت نمیکنند بلکه هنوز در توهمات خویش غوطه ورند و ادعا‎های بی‎اساس خود را تکرار و طلب نداشته خود را وصول می‎نمایند و بدتر از آنان همراهان بی‎تقوایی که در محافل خصوصی خویش به‎درستی انتخابات سال ۱۳۸۸ اذعان داشته ولی حاضر نیستند اقراری بر جرم و جنایت خود و اظهار ندامت در برابر ملت رشید ایران داشته باشند. این در‎حالی است که برخی از سران داخلی فتنه و مرتبطین با آن‎ها چندی است که بر کرسی اخلاق نشسته و مخالفین خود را دعوت به اخلاقمداری می‎کنند بدون اینکه پاسخی بر دروغ‎ها و تهمت‎ها و جنایاتی که در آن چهره نظام سلامی را ملکوک نمودند داشته باشند.

۴. یکی از نکات قابل توجه و دقت در سال‎‎های اخیر امید مسئولان آمریکایی و صهیونیستی به عده‎ای تجدیدنظر طلب داخلی بوده که با بی‎آبرویی تمام اظهار می‎دارند که همه فشار‎ها و تحریم‎های آمریکا برای ایجاد نارضایتی در مردم و سوق دادن رای و نظر آن‎ها به این عده پر مدعا بوده که به بیان آدام آرلی، سفیر آمریکا در بحرین به‎عنوان اپوزیسیون جدید و با رهبری مهندس موسوی و آقای سید محمد خاتمی شناخته می‎شوند یا با جسارت تمام مایکل اورن سفیر رژیم نامشروع اسرائیل در آمریکا اعلام می‎کند که به‎واسطه رخداد‎های سال‎‎های اخیر، هرچه فشار نیز به مردم ایران بیاید و تحریم‎ها هر فاجعه‎ای را خلق نمایند باز کمک می‎کنند تا مردم از نظام اسلامی فاصله گرفته و دیگر آمریکا و اسرائیل را مسبب مشکلات خود ندانند!

 

منبع: جهان نیوز

نظر شما