شناسهٔ خبر: 73712 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حاشیه های سیاسی گزینه جدید وزارت علوم / نظر آشتیانی درباره حضور بسیج در آموزش عالی چیست؟

وزارت علوم

نماینده/حسن روحانی رئیس‌ جمهور در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی "فخرالدین احمدی دانش آشتیانی" را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی کرد. اما گویی به تعبیر بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی، معرفی فردی بی‌حاشیه برای وزارت علوم به آرزویی دست‌نیافتنی بدل شده است.

باید پذیرفت که مع الاسف طی این مدت، معرفی چهره‌ای علمی و نخبه و بدون داشتن حاشیه سیاسی برای این وزارتخانه، به آرزویی دست نیافتنی برای جامعه علمی کشور تبدیل شده و تاسف والاتر آنجاست که علی رغم توصیه‌های متعدد مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری قوا با یکدیگر، نامشخص ماندن وزیر برای این وزارتخانه و معرفی چهره‌های نامناسب که گاها حضور فعال در پروژه براندازی جمهوری اسلامی در فتنه ۸۸ داشته‌اند، به معضلی در ارتباط مجلس و دولت مبدل شده است.

دولت یازدهم با وجود توصیه‌های مکرر نمایندگان ملت و با توجه به مشخص بودن دغدغه‌های نمایندگان، مجددا با معرفی چهره‌های حاشیه‌ساز بر طبل اختلاف با مجلس کوبیده است.

احمدی دانش آشتیانی در دولت اصلاحات مسوولیت معاونت های طرح و برنامه و مالی  وزارت علوم در دوره مصطفی معین را برعهده داشت و شوربختانه این گزینه نیز از نزدیکان "توفیقی، میلی منفرد، ظریفیان و خانیکی" است که دولت به خوبی می داند نمایندگان ملت به خاطر فعالیت های این حلقه در فتنه ۸۸ حساسیات ویژه ای نسبت به آنها دارند.

هر چند دولت در تلاش است به نوعی این گزینه را بدون حاشیه قلمداد کند و او را فردی در قامت وزارت علوم بنمایاند اما ارتباط و همراهی وی با حلقه "توفیقی، میلی منفرد، ظریفیان و خانیکی" که تا امروز حاشیه های زیادی را برای وزارت علوم ایجاد کرده اند، قابل انکار نیست. بر همین اساس سایت نماینده در جهت تنویر افکار عمومی و آگاهی نمایندگان ملت به تدریج اطلاعات مستندی را درباره وزیر جدید پیشنهادی علوم  منتشر خواهد کرد.

به عنوان مثال در کتاب تاریخ شفاهی آموزش عالی ایران(خاطرات مصطفی معین) که زیر نظر هادی خانیکی، احمد داوری، فریدون رحیم زاده و پدرام الوندی چاپ شده است، در صفحه ۳ به نقل از آشتیانی آورده شده: «بسیج باید از محیط آموزش عالی بیرون رود» حال باید دید با این مواضع، نمایندگان چه تصمیمی را در خصوص رای اعتماد به وی اتخاذ خواهند کرد.  

پرسش اساسی در این میان این است که آیا این اقدام دولت را باید نوعی لجاجت تلقی کرد یا عدم دریافت پیام مجلس دانست؟ موضوعی که تردیدی اما در آن نیست عزم جزم فتنه گران برای تخریب روابط دولت و مجلس است که به نظر می رسد رییس جمهور محترم باید بیش از این ها مراقب باشد.

 

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۸-۲۱ ۲۰:۳۰ 0 0

    جای تعجب نیست موضع رییس جمهور خیلی زود خودش و نشان داد من فکر می کنم رییس جمهور به این گروه بدهکار هست کسانیکه فتنه 88 را راه اندازی کردند 
                                

نظر شما