شناسهٔ خبر: 73706 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آصفری در گفتگو با نماینده:

تیم مذاکره کننده نباید به ۵+۱ اجازه راست آزمایی دهد

آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران تاکید کرد و در عین حال گفت: تیم مذاکره کننده نباید ۵+۱ اجازه راست آزمایی دهد.

محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار نماینده، با اشاره به مذکرات ایران با گروه ۵+۱ در عمان، گفت: بیش از یک دهه در حال مذاکره و گفتگو هستیم و امیدواریم به نتیجه برسد اما چه مذاکرات به نتیجه برسد و یا نرسد ثابت کرد که ایران اهل گفتگو و مذاکره است.

وی با بیان اینکه در مذاکرات باید به نتیجه برد، برد دست پیدا کنیم، اظهارداشت: طرف مقابل باید متوجه شود ایران غیر از معهده ان، پی، تی اقدامی را انجام نمی دهد ضمن اینکه آنها باید سنگ اندازی های خود را علیه فعالیت های هسته ای ایران متوقف کنند و بدانند اقدامات هسته ای ما کاملا صلح آمیز است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تیم مذاکره کننده هم نباید به طرف مقابل اجازه راست آزمایی بدهد، راست آزمایی در یک دهه انجام شد و بازرسان آنها به ایران آمدند و از تاسیسات هسته ای ما بازدید کردند و برای آنان روشن شده با فتوای مقام معظم رهبری هیچ کس اقدامی برخلاف این فتوا انجام دهد.

آصفری با بیان اینکه بعدا از توافق نهایی باید کل تحریم ها علیه ایران لغو شود، افزود: اینکه بگویند بعد از توافق به مرور زمان تحریم ها لغو می شود مورد پذیرش نیست از این رو تحریم های شورای امنیت، کنگره و دولت آمریکا و اتحادیه اروپا باید یکجا برداشته شود.

وی گفت: چه مذاکرات به نتیجه برسد و یا نرسد توسعه و پیشرفت در فعالیت های هسته ای ایران تعطیل نمی شود.

 

نظر شما