شناسهٔ خبر: 73060 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

موشک‌های حزب الله، اسرائیل را به وحشت می اندازد

حزب الله لبنان تاکید دبیر کل حزب الله لبنان بر اینکه هیچ نقطه‌ای در اسرائیل از تیررس موشک‌های مقاومت در امان نخواهد ماند، دیگر هیچ چیز به اندازه این موشک‌ها اسرائیل را به وحشت نمی اندازد.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه خبری المیادین، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنان خود به مناسبت روز عاشورا با تاکید بر اینکه اسرائیل از  موشک‌‌های مقاومت در امان نیست، گفت: به کجا فرار خواهید کرد در حالی که در هیچ نقطه‌ای از فلسطین اشغالی محل امنی برای اسرائیل وجود ندارد؟

اسرائیل در مشت مقاومت

به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی در مشت مقاومت است و خود اسرائیلی‌ها نیز به این موضوع اعتراف کرده‌اند و نقاط ضعف این رژیم تا آنجا رو به افزایش است که تمام موجودیت آن در خشکی، دریا و هوا را در برگرفته است.

در این میان جبهه داخلی اسرائیل به دلیل مواضع راهبردی و پایگاهای نظامی ارتش حساسیت بیشتری دارد و آنچه بیشتر از همه اسرائیل را نگران می‌کند، قلب اتمی آن است.

اما نقاطی که بیش از سایر مواضع در تیررس حملات مقاومت است عبارتند از نیروگاه اتمی دیمونا، پایگاه نیروی هوایی در شمال فلسطین اشغالی،پایگاه حساریم در جنوب و نیز پایگاه کاریا در تل آویو به اضافه پایگاه هوایی رامات دیوید.

خواب آشفته اسرائیل 

اکنون اسرائیلیها با کابوس موشک‌های مقاومت به خواب می‌روند و به این فکر هستند که چگونه می‌توانند پالایشگاههای نفتی را حفاظت کرده و تاسیسات گازی، خطوط و و سایل حمل و نقل، ارتباطات و شبکه آب و برق  را از این حملات در امان نگاه دارند.

به عبارت دیگر سران اسرائیلی به دنبال این هستند که چطور می توانند شاهرگ حیاتی را حفظ کنند اما پاسخ مسئولان اسرائیلی به این پرسش‌ها قانع کننده نیست.

در این میان یئیر گولان فرمانده سابق جبهه شمالی در سرزمین‌های اشغالی در این باره گفت: « تهدید حزب الله علیه جبهه داخلی اسرائیل بیش از  جنوب است و بر خلاف جنوب نمی‌توان در این خصوص با استفاده از گنبد آهنین امنیت را تامین کرد».

در این شرایط می‌توان گفت که بسیاری از افسران اسرائیلی گنبد آهنین، و  نیز به سامانه پیشرفته حیتس خوشبین نیستند.

بنابر پیش بینی مرکز مطالعات و سیاست‌های خاورمیانه «سابان» در واشنگتن، این وضعیت آرامش اسرائیلی‌ها را سلب کرده است.

این در حالی است که اقتصاد اسرائیل نیز فلج شده است و یک سوم صهیونیست‌ها در پناهگاه‌ها به سر می‌برند و هزاران نفر نیز از شهرهایی که هدف حملات مقاومت قرار گرفتند، گریخته‌اند.

نظر شما