شناسهٔ خبر: 72822 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

سید حسن نصرالله:

کشتار عزاداران حسینی نشانه ترس دشمن است/ هیچ مکانی در اسرائیل از تیررس موشکهای مقاومت در امان نیست

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت عاشورا ضمن هشدار درباره خطر مسجد الاقصی از در امان نبودن هیچ مکانی در فلسطین اشغالی از موشکهای مقاومت خبر داد.

به گزارش  نماینده به نقل از شبکه المنار، سید حسن نصرالله گفت: صهیونیستها هم اکنون از مشغول بودن مسلمان استفاده می کنند و مسجد الاقصی را هدف قرار می دهند. خطر حقیقی مسجد الاقصی را تهدید می کنند همه مسئولیت دارند، همه مسلمانان در جهان مسئولیت دارند.

وی افزود: مراسم عاشورایی به طور دائم در معرض انفجار و قتل قرار دارد و این نشانه ضعف کسانی است که دست به انفجار می زنند و وحشی گری می کنند.

سخن دشمن از جنگ نشان ضعف و ترس آنهاست

نصرالله گفت: دشمن از جنگ در لبنان سخن می گوید که این نشانه ضعف آنهاست؛ آنها از ترس و نگرانی و ناامیدی خود سخن می گویند. صهیونیست ها اطلاعات از توان حزب الله جمع آوری می کنند و مقاومت تهدیدی برای آنها است.

وی افزود: به صهیونیستها می گوییم که باید فرودگاههای خود را ببندید و مکانی در رژیم شما که موشکهای مقاومت به آن نرسد وجود ندارد.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود در مراسم عاشورا گفت: صحنه های عظیم عاشورایی و دهها میلیون که در جهان اسلام می بینیم نشانه عظمت حسین(ع) در میان ماست و به گونه ای گریه می کنیم که گویا همین دیروز به شهادت رسیده است. خداوند شما را رو سفید کند. بسیاری به شیوه گریه کردن شما می نگرند. حسین به خاطر خدا قیام کرد. حضور قوی شما بدون ترس نشانه جاودانگی حسین و تاثیر آن است که ما را به مبارزه طلبی طلبیده است.

کشتار عزاداران حسینی نشانه ترس دشمن است

وی افزود: مراسم عاشورا به طور مرتب هدف انفجار و اقدامات تروریستی قرار می گیرد و روز گذشته در الاحساء در عربستان، نیجریه و پاکستان عزاداران هدف قرار گرفتند که این نشانه  شکست و ضعیف و زبونی است. هنگامی که مراسم مسالمت آمیز را هدف قرار می دهند و می کشند و مرتکب کشتار در مناطق مختلف جهان می شود نشانه ضعف آنهاست.

نصرالله گفت: هیچ چیز نمی تواند میان دوست داشتن و حب حسین فاصله اندازد چه قتل باشد و انتحاری و تهدید و ترساندن. این شکلی از اشکال جنگ است و ما در همه جنگها ایستاده ایم. ما دائما فریاد هیهات منا الذله حسین را سر می دهیم.

وی در ادامه بیان کرد: آنچه علیه بیت المقدس شامل یهودی سازی و شهرک سازی و اخراج ساکنان آن انجام می شود و به ویژه تحرکاتی که علیه مسجد الاقصی انجام می شود به علت مشغول بودن جهان اسلام است که صهیونیستها از آن برای تحقق اهداف خود بهره برداری می کنند.

خطر واقعی و جدی مسجد الاقصی را تهدید می کند

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: خطر واقعی و جدی مسجد الاقصی را تهدید می کند و این مسئولیتی بر عهده همگان است. بزرگترین مصیبت و ننگ امت اسلامی را دنبال می کند و آن تعرض به قبله اول آنها و یهودی سازی و ویرانی و هتک حرمت آن است. مجاز نیست که به هر اندازه اختلافات در امت اسلامی وجود داشته باشد که از این خطر غافل شوند. خطر واقعی بیت المقدس و مسجد الاقصی را تهدید می کند و این مسئولیت بر عهده همه ملتها و مسئولان در کل دنیا است.

آنچه مانع حمله اسرائیل به لبنان شده "مقاومت" است

نصرالله با اشاره به حوادث لبنان گفت: دشمن از جنگ در لبنان دائما سخن می گوید که این نشانه ترس و نگرانی و نا امیدی آنهاست. صهیونیستها تصور می کنند که روند تحولات مقاومت را تضعیف و آمادگی آن را تحت الشعاع قرار داده است. همه آنچه از بعد غزه تا کنون شنیده ایم ما را تضعیف نمی کند بلکه نگرانی دشمن برای ما آشکار شده است. به صهیونیستها می گویم که هیچ مکانی در فلسطین نیست که موشکهای مقاومت لبنان به آن نرسد. آنچه صهیونیستها می گویند نشانه نگرانی آنهاست. همه این تفسیرها را در زمره نگرانی اسرائیل و ترس آن می دانیم و ما هراسی نداریم. آنچه مانع از حمله اسرائیل به لبنان و جنگ افروزی ضد آن شده، مقاومت لبنان است که هیچگاه از مرزهای با فلسطین اشغالی غافل نشده و دائما آماده و فعال و در نهایت آمادگی است. مقاومت امروز قوی و مصمم تر از هر زمان دیگری در برابر خطرات و جنگها است و ما باید در اوج اطمینان و اعتماد باشیم. آنچه در اطراف ما می گذرد درست بودن گزینه های ما را نشان می دهد و این که نبرد ما درست بوده و ما توان تحقق دستاوردهای بزرگ را داریم.

بر خلاف انتظار دشمن، سوریه سقوط نکرد

دبیر کل  حزب الله لبنان تاکید کرد: همه دنیا در سوریه در آغاز حوادث آن جمع شدند و از سقوط آن ظرف یکماه سخن گفتند و ما هم اکنون در سال چهارم  هستیم. هدف دشمنان تصرف یک شهر نبود بلکه تسلط بر کل سوریه بود اما امروز دمشق همچنان پابرجاست و سوریه ساقط نشده است. تکفیری ها هدفشان سیطره بر سوریه و ضربه به پیروان ادیان دیگر و حتی اهل تسننی که موافق دیدگاه آن نیستند است. سوریه در انتظار آنچه داعش در الرقه و دیرالزور و امروز در الانبار انجام می دهد است. تکفیری ها نمی توانند بر سوریه مسلط شوند و این پیروزی بزرگی است. مطلوب این است که به پیروزی نهایی برسیم.

اوضاع در القلمون بسیار عالی است

سید حسن نصرالله در ادامه بیان کرد: آنچه تا به امروز حاصل شده است پیروزی بزرگ برای همه کسانی است که می  جنگند تا سوریه به دست این تکفیری های که سر می بُرند و  می کشند، است و این دستاوردی است که به آن افتخار می کنیم. برخی از رویای عقب نشینی حزب الله از سوریه و اوضاع القلمون سخن می گویند اما اوضاع در القلمون بسیار عالی است. تکفیری ها آینده ای ندارند و طرح های آنها امکان بقا ندارد و در همه مناطق و کشورها با شکست روبرو می شوند و  شکست آنها ثبت خواهد شد.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۸-۱۴ ۰۹:۱۰صادق 0 2

    بنام خدا       باسلام    در مورد بروز افکارهای منحرف وخارج از دین که امروز جوامع اسلامی را هدف قرار داده  و خشونت ها ومصیبت ها را بنام اسلام رقم زده است . باید منشا وریشه این افکار را مورد مطالعه وبررسی قرار داد و روشهای علمی ومستندات فقهی و سنت پیامبر وکتاب اسمانی قران را حکم قرار داد بمباران و جنگ با این افراد کفایت نمی کند . باید براه راست هدایت شوند.  دستهای پیدا وپنهان در پیدایش اینگونه تفکرات را نمایان کرد واگر نپذیرفتند اخرین علاج جنگ با انهاست. ممنون
                                

نظر شما