شناسهٔ خبر: 72772 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی شبکه تهران

تلویزیون شبکه تهران به مناسبت سوگواری سالار شهیدان ابا عبدالله حسین (ع) ویژه برنامه‌های متعددی را در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی برای عزاداران تدارک دیده است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم،گروههای برنامه ساز شبکه تهران برنامه‌هایی را برای پخش روز و شب تاسوعا و عاشورای حسینی آماده کرده‌اند که به شرح ذیل است:

«نغمه عشاق» اولین ویژه برنامه گروه معارف شبکه تهران است که روز دوشنبه ۱۲ آبان مقارن با تاسوعا حسینی ساعت ۱۰ صبح و روز سه شنبه ۱۳ آبان ماه مقارن با روز عاشورا حسینی ساعت ۹:۲۰ دقیقه با اجرای سیدکمال هاشم‌زاده بر روی آنتن می‌رود.

محسن رنگینی تهیه کننده برنامه «نغمه عشاق» در توضیح بیشتر گفت: این برنامه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به پوشش تصویری مراسم عزاداری، سینه زنی و روضه خوانی هیات مذهبی در شهر و استان تهران به تهیه کنندگی سیدیوسف موسوی از میدان امام حسین (ع) در روز تاسوعا حسینی با اجرای مجید یراق بافان و عاشورای حسینی محمدنیا، حرم عبدالعظیم الحسنی (ع) در روز تاسوعا و عاشورا حسینی با اجرای محبوبه عزیزی می‌پردازد. همچنین این برنامه در روز عاشورا حسینی مقارن با ۱۳ آبان روز دانش آموز ارتباط زنده و مستقیمی از لانه جاسوسی با اجرای حسین مولایی برقرار می‌کنند.

رنگینی ادامه داد: برنامه «نغمه عشاق» در روز تاسوعا حسینی به پوشش تصویری مستقیم و زنده نماز ظهر و عصر از حرم مطهر عبدالعظیم الحسنی (ع) و در روز عاشورای حسینی از حرم مطهر امامزاده صالح(ع) می‌پردازد.

تهیه کننده برنامه «نغمه عشاق» در پایان توضیح داد: این برنامه ارتباط مستقیم و زنده‌ای نیز با کربلای معلی برقرار می‌کند. آیتم‌های مقتل خوانی، وله‌های نوحه خوانی و... ازدیگر بخش‌های این برنامه است.

برنامه «فانوس» دومین برنامه گروه معارف در شب تاسوعا و عاشورای حسینی نیز در ساعت ۲۱ ازشبکه تهران پخش می‌شود که حجت الاسلام علی ثمری به عنوان کار‌شناس مذهبی برنامه در ۱۲ آبان با موضوع شور و شعور حسینی و ۱۳ آبان ویژگی‌های زنان تربیت شده مکتب عاشورا می‌پردازد.

بنابراین گزارش برنامه‌های سوگواره دلدادگان حسینی، سخنرانی مذهبی و... نیز در جدول پخش برنامه‌های محرمی شبکه تهران در دهه اول قرار دارد.

نظر شما