شناسهٔ خبر: 72772 - سرویس فرهنگ
منبع: تسنیم

ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی شبکه تهران

تلویزیون شبکه تهران به مناسبت سوگواری سالار شهیدان ابا عبدالله حسین (ع) ویژه برنامه‌های متعددی را در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی برای عزاداران تدارک دیده است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم،گروههای برنامه ساز شبکه تهران برنامه‌هایی را برای پخش روز و شب تاسوعا و عاشورای حسینی آماده کرده‌اند که به شرح ذیل است:

«نغمه عشاق» اولین ویژه برنامه گروه معارف شبکه تهران است که روز دوشنبه ۱۲ آبان مقارن با تاسوعا حسینی ساعت ۱۰ صبح و روز سه شنبه ۱۳ آبان ماه مقارن با روز عاشورا حسینی ساعت ۹:۲۰ دقیقه با اجرای سیدکمال هاشم‌زاده بر روی آنتن می‌رود.

محسن رنگینی تهیه کننده برنامه «نغمه عشاق» در توضیح بیشتر گفت: این برنامه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به پوشش تصویری مراسم عزاداری، سینه زنی و روضه خوانی هیات مذهبی در شهر و استان تهران به تهیه کنندگی سیدیوسف موسوی از میدان امام حسین (ع) در روز تاسوعا حسینی با اجرای مجید یراق بافان و عاشورای حسینی محمدنیا، حرم عبدالعظیم الحسنی (ع) در روز تاسوعا و عاشورا حسینی با اجرای محبوبه عزیزی می‌پردازد. همچنین این برنامه در روز عاشورا حسینی مقارن با ۱۳ آبان روز دانش آموز ارتباط زنده و مستقیمی از لانه جاسوسی با اجرای حسین مولایی برقرار می‌کنند.

رنگینی ادامه داد: برنامه «نغمه عشاق» در روز تاسوعا حسینی به پوشش تصویری مستقیم و زنده نماز ظهر و عصر از حرم مطهر عبدالعظیم الحسنی (ع) و در روز عاشورای حسینی از حرم مطهر امامزاده صالح(ع) می‌پردازد.

تهیه کننده برنامه «نغمه عشاق» در پایان توضیح داد: این برنامه ارتباط مستقیم و زنده‌ای نیز با کربلای معلی برقرار می‌کند. آیتم‌های مقتل خوانی، وله‌های نوحه خوانی و... ازدیگر بخش‌های این برنامه است.

برنامه «فانوس» دومین برنامه گروه معارف در شب تاسوعا و عاشورای حسینی نیز در ساعت ۲۱ ازشبکه تهران پخش می‌شود که حجت الاسلام علی ثمری به عنوان کار‌شناس مذهبی برنامه در ۱۲ آبان با موضوع شور و شعور حسینی و ۱۳ آبان ویژگی‌های زنان تربیت شده مکتب عاشورا می‌پردازد.

بنابراین گزارش برنامه‌های سوگواره دلدادگان حسینی، سخنرانی مذهبی و... نیز در جدول پخش برنامه‌های محرمی شبکه تهران در دهه اول قرار دارد.