شناسهٔ خبر: 71654 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حداد عادل در جمع خبرنگاران:

مجلس بطورمستقل درحال بررسی بورسیه‌هاست

حداد عادل حدادعادل: وزارت علوم در حوزه اختیارات خود گزارشی از بورسیه‌ها ارائه کرد و مجلس هم جداگانه می‌تواند وارد عمل شده و در مورد این موضوع تحقیق کند.

به گزارش نماینده، رئیس فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه ترکیب و روش کمیته وزارت علوم برای بررسی بورسیه ها به تایید مجلس شورای اسلامی نرسیده بود، گفت: مجلس به طور مستقل در حال بررسی بورسیه‌ها است و هنوز در این خصوص به نتیجه نرسیده است.

غلامعلی حداد عادل در حاشیه اولین سالگرد مرحوم حبیب الله عسگراولادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که گفته شده است گزارش وزارت علوم در خصوص بورسیه ها نیاز به تایید مجلس دارد بررسی مجلس در این خصوص در چه مرحله‌ای است، گفت: در کمیسیونی که در وزارت علوم جهت بررسی بورسیه‌ها تشکیل شده بود از دو نفر از نمایندگان مجلس نیز برای شرکت در آن کمیسیون دعوت شده بود اما ترکیب و روش آن کمیسیون توسط مجلس تعیین نشده بود.

وی افزود: خود مجلس کاری را در خصوص بورسیه‌ها شروع کرده که هنوز به نتیجه نرسیده است.

حداد عادل با بیان اینکه قوه مجریه مستقل از مجلس است، تصریح کرد: وزارت علوم در حوزه اختیارات خود گزارشی از بورسیه‌ها ارائه کرد و مجلس هم جداگانه می‌تواند وارد عمل شده و در مورد این موضوع تحقیق کند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که گفته شده است کمیته بررسی مجلس متشکل از استیضاح کنندگان وزیر علوم سابق هستند، بنابراین صلاحیت بررسی در مورد بورسیه ها را ندارند، گفت: به نظر بنده ربط دادن موضوع بورسیه‌ها با استیضاح وزیر علوم و طرح این موضوع قبل از رای اعتماد وزیر جدید یک اشتباه بزرگ است.

حداد عادل همچنین در پاسخ به اینکه گفته شده است موضوع اسیدپاشی برای کند کردن روند رسیدگی به طرح آمران به معروف بوده است، گفت: ربط دادن موضوع اسیدپاشی به امر به معروف و نهی از منکر یک حدس و گمان است و قوه قضائیه و مسئولان امنیتی دنبال کشف و پیگیری عاملان آن هستند و ان شاء الله موفق شوند عامل این جنایت را شناسایی و دستگیر کنند. با این حال من بعید می‌دانم که این دو موضوع ربطی به هم داشته باشد.

وی همچنین در خصوص ویژگی‌های مرحوم حبیب الله عسگراولادی گفت: ایشان حق بزرگی به گردن همه داشتند و در انقلاب اسلامی موثر بودند. ما همه به ایشان علاقه مند بودیم و از فقدانش متاسفیم.

 

 

 

 

نظر شما