شناسهٔ خبر: 71049 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ارتباط دادن بورسیه‌ها به استیضاح وزیر علوم بیانگر نادیده گرفتن حق نظارتی مجلس است -

عبدالکریم جمیری 5 نماینده بوشهر در مجلس گفت: ارتباط دادن چند باره استیضاح وزیر علوم به موضوع بورسیه‌ها نشان‌دهنده عدم پذیرش حق نظارتی مجلس است.

به گزارش نماینده به نقل از  فارس، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در صحن علنی اظهار داشت: عزت امروز امت اسلام نتیجه تأسی از مردم شهیدپرور ایران اسلامی است که خود تربیت یافتگان مکتب حسین‌ هستند و حاملان پیام عاشورا که هیهات من‌الذله آنها خواب راحت را از استکبار جهانی گرفته است.

وی اضافه کرد: بر همین مبناست که همگان به ویژه دولتمردان وظیفه دارند تأکید بر ترویج فرهنگ دینی و پرهیز از تنظیم زاویه دید با غرب و غربگرایان را سرلوحه کار خود قرار دهند و بدانند که چه حس و روحیه انقلابی و عاشورایی در گرو به‌کارگیری مدیرانی است که فرهنگ عاشورایی با خون و پوست آنها آمیخته باشد و این مهم جز با گزینش دقیق مدیران صاحب صلاحیت و پرهیز از سیاست‌زدگی ممکن نخواهد بود.

نماینده بوشهر خاطرنشان کرد: در همین راستا رئیس جمهور باید قول خود مبنی بر اینکه ستادهای تبلیغاتی در تصمیمات دخالت نخواهند داشت عمل کند زیرا صداقت در گفتار و رفتار ضروری‌ترین امر برای متولیان امور به ویژه معتمدان و منتخبان مردم است.

جمیری تصریح کرد: مهمترین موضوع بعد از ترویج فرهنگ دینی توجه به معیشت مردم و کنترل تورم، خروج از رکود با تأکید بر اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال با استفاده از فرصت‌های مادی و معنوی است و تنها راه برای برون رفت از مشکلات ثبات قدم در اجرای فرامین الهی به عنوان مشخصه حکومت دینی و پرهیز از مدیریت سلیقه‌ای در دوره‌های مختلف ریاست جمهوری است که با تبعیت محض از ولی صالح الهی که امروز در وجود شریف امام خامنه‌ای متجلی است ممکن خواهد بود.

وی ادامه داد: حضور آمریکای جنایتکار در منطقه به بهانه برخورد با داعش برای تکمیل مأموریت ناتمام آنان و تحکیم مواضع استکبار و پذیرش اوامرشان از جمله حکم اعدام عالم مجاهد آیت‌الله شیخ نمر است که مصداق بارز تسلیم ذلیلانه در برابر استکبار و تقابل با اسلام و عزت مسلمین است و عواقب خطرناکی برای ذلت‌پذیران خواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اظهارنظر رئیس‌جمهور به ارتباط دادن چند باره استیضاح وزیر علوم با موضوع بورسیه‌ها نشان از عدم پذیرش حق نظارت مجلس و تداعی‌کننده ایجاد فشار به مجلس در فضای عمومی جهت جلوگیری از انجام وظایف قانونی به انفعال مجلس است. البته نمایندگان ملت این پیام را دریافتند و بر انجام تکالیف خود اصرار بیشتری خواهند ورزید و از حق مردم عزیز دفاع خواهند کرد.

جمیری اضافه کرد: ای کاش وزیر امور خارجه به جای سخن اینچنین که عدم نتیجه در مذاکرات می‌تواند به بازگشت تندروها به حکومت بینجامد که در تداعی‌کننده همگامی با رقبای خارجی در برابر برادران داخلی است اینگونه می‌گفت که قدرت امروز نظام اسلامی در عرصه فعالیت‌های هسته‌ای که موجب مجبور شدن جهان غرب به حل مشکل خود در قالب مذاکره است نتیجه ایستادگی و تلاش اصولگرایان بر مواضع به حق مردم یعنی داشتن قدرت هسته‌ای است.

وی بیان داشت: با وجود اعتبار مصوب سال ۹۲ همچنان مردم دو روستای حلیله و بندرگاه در جوار نیروگاه اتمی بوشهر در سختی به سر می برند و کمترین قدمی که موجب امیدواری آنها باشد برداشته نشده است.

نماینده بوشهر در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

نظر شما