شناسهٔ خبر: 68360 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

990 فیلم مستند متقاضی شرکت در جشنواره سینماحقیقت

حقیقت با پایان مهلت ارسال فیلم به دبیرخانه هشتمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت، 990 تقاضای شرکت فیلم مستند روی سایت جشنواره به ثبت رسید.

به گزارش نماینده به نقل از  فارس، ‌ از جمع این ۹۹۰ تقاضای شرکت اثر مستند که روی سایت جشنواره به ثبت رسیده، تاکنون ۸۴۵ فیلم مستند به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که ۴۳۷ فیلم مستند کوتاه، ۳۱۹ فیلم مستند نیمه بلند و ۸۹ فیلم مستند بلند هستند.

براساس این گزارش، از مجموع آثاری که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، ۱۱۹ فیلم با موضوع جایزه شهید آوینی (مستندهای مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس)، ۶۵ فیلم مستند عاشورایی و نزدیک به ۷۵ فیلم با موضوع «شهر تهران» و «صنایع دستی و هنرهای سنتی» به چشم می خورد که در بخش های جنبی جشنواره به رقابت می پردازند.

در بخش مسابقه بین الملل نیز حدود ۴۵۰ فیلم مستند از بیش از ۵۰ کشور دنیا در دبیرخانه جشنواره به ثبت رسیده است.

گفتنی است بزودی کار هیات انتخاب بخش های مسابقه ملی و بین الملل جشنواره سینماحقیقت آغاز خواهد شد تا فیلم های منتخب بخش های رقابتی جشنواره در هفته چهارم مهرماه اعلام شوند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۹ تا ۱۶ آذرماه ۱۳۹۳ و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

نظر شما