شناسهٔ خبر: 68028 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

باهنر: رییس جمهوری وزیر علوم را به مجلس معرفی کند

باهنر نایب رییس دوم مجلس از رییس جمهوری خواست وزیر جدید علوم، تحقیقات و فناوری را به مجلس معرفی کند تا کارها در مورد دانشگاه ها هر چه سریع تر سامان یابد.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس این مطلب را در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس در پاسخ به تذکر داریوش اسماعیلی نماینده خرامه، سروستان و کوار در مجلس بیان کرد که در تذکرش پرسیده بود چرا دانشگاه ها خصوصا دانشگاه تهران بیش از هفت ماه است که توسط سرپرست اداره می شود.

اسماعیلی در تذکری با استناد به بندهای ۱۱ و ۱۲ ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: بیش از ۶ نفر از نمایندگان مجلس از جمله رییس مجلس، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند به همین دلیل حفظ شان شورای عالی انقلاب فرهنگی حفظ شان مجلس است.

وی ادامه داد: این افراد شامل روسای کمیسیون آموزش و تحقیقات، فرهنگی، بهداشت، غلامعلی حدادعادل رییس فراکسیون اصولگرایان و علی لاریجانی به همراه دو نماینده دیگر هستند.

نماینده مردم خرامه در مجلس افزود: این افراد موظفند هم اجرای قوانین و هم نظرات نمایندگان را در شورای عالی انقلاب فرهنگی منعکس کنند.

وی ادامه داد: براساس آیین نامه مدیریت دانشگاه ها مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، هر دانشگاه حداکثر می تواند به مدت ۶ ماه دارای سرپرست باشد و متاسفانه تعداد قابل توجهی از دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه تهران بیش از ۷ ماه است که دارای سرپرست هستند.

اسماعیلی افزود: دانشگاه تهران امروز ستون اصلی آموزش در کشور است و به فرموده رهبر معظم انقلاب نماد آموزش عالی است. دانشگاهی که به عنوان دانشگاه مادر معروف است و بیشترین تعداد اعضای هیات علمی و دانشجو را در خود جای داده است.

وی اضافه کرد: این دانشگاه چطور می تواند بیش از هفت ماه آن هم در ابتدای سال تحصیلی با سرپرست اداره شود؟ بنده به عنوان استاد دانشگاه تهران که ارتباط نزدیکی با دانشگاه دارم مشاهده کرده ام که همه در دانشگاه منتظر تعیین تکلیف رییس دانشگاه هستند.

این نماینده مجلس افزود: چه دانشجو، چه مدیر و چه استاد نمی داند امروز در دانشگاه تهران باید با چه شخصی صحبت کند که آن فرد تصمیم گیرنده قطعی باشد؛ سرپرست قبلی دانشگاه، معاونی را می گمارد، سرپرست دوم قصد تغییر آن فرد را دارد.

وی از نمایندگان مجلس در شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست هر چه سریع تر به این موضوع رسیدگی کنند و در اسرع وقت نسبت به تعیین روسای دانشگاه ها علی الخصوص رییس دانشگاه تهران اقدام شود.

محمدرضا باهنر نایب رییس دوم مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: انشاء الله اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را پیگیری می کنند؛ البته ما شاید قبل از این تذکر از رییس جمهور بخواهیم که وزیر علوم را معرفی کند تا کارها یک مقدار سامان گیرد.

نظر شما