شناسهٔ خبر: 68022 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سلیمانی در نطق پیش از دستور:

ملت در مقابل آمریکا سر خم نمی کند/ اقتصاددانان مستقل عبور از رکود را مردود اعلام کردند

محمد سلیمانی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: مبادا فشارهای ظاهری استکبار مسئولین را نسبت به خط اصیل انقلاب سست کند، ملت ایران هیچ‌گاه حاضر نشده و نمی‌شود تا در مقابل آمریکا سر خم کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی اظهارداشت: نبرد بین حق و باطل در طول تاریخ وجود داشته و هیچ گاه تعطیل شدنی نیست، همین مبارزه ملت ایران را ملتی سربلند، آزاده، سرافراز و تأثیرگذار در جهان کرده است و هر کسی که به هر دلیلی از این نظام فاصله یا زاویه گرفته سرنوشتش به نوکری آمریکا و انگلیس ختم شده است.

وی ادامه داد: به کسانی که با انقلاب زاویه گرفتند هشدار می‌دهم تا دیر نشده برگردند تا عزتمند شده و ذلیل نشوند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهارداشت: به رسانه‌ها و روزنامه‌هایی که تلاش خود را در برجسته کردن هیبت استکبار و تضعیف روحیه انقلابی مردم گذاشته‌اند معطوف کرده‌اند، آرمان‌ها و مطالبات انقلاب اسلامی را کمرنگ می‌کنند و چهره مقاوم و استوار و اصیل انقلاب را مخدوش می‌کنند می‌گویم که این مسیری که شما می‌روید ختم به اردوگاه استکبار و ذلت‌پذیری می‌شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: تلاش نوکران آمریکا در فضای رسانه‌ای و مجازی ذره‌ای از پایداری ملت ایران در مقابل توطئه‌ها کم نمی‌کند. هشت سال دفاع مقدس شهادت می‌دهد که ملت ایران از آزادی خود به قیمت خون فرزندانش دفاع کرده و خواهد کرد.

وی افزود: مبادا فشارهای ظاهری استکبار مسئولین را نسبت به خط اصیل انقلاب سست کند، ملت ایران هیچ‌گاه حاضر نشده و نمی‌شود تا در مقابل آمریکا سر خم کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: امام راحل در مقابل محاصره اقتصادی دشمن فرمود ما روزه می‌گیریم، این جمله کمر آمریکا را شکست، امروز نباید عده‌ای به فکر ترمیم این کمر شکسته باشند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: مطمئن باشید که نه گفتن به آمریکا سرمایه ملی و میراث به جا مانده از حضرت امام (ره) است.

وی افزود: توافق ضعیف و یک جانبه ژنو برای چه بود؟ آیا تحریم‌ها کم شد؟ خیر، آیا تحریم‌های جدید اعمال نشد؟ بلی، آیا آمریکا همین توافق نیم‌بند را بارها نقض نکرد؟ بلی، آیا ایران فعالیت‌ها و دستاوردهای هسته‌‌ای خود را متوقف نکرد و یا از بین نبرد و در عوض آیا آمریکا کدام اقدام عملیاتی مثبت را در راستای این توافق ضعیف انجام داد؟ هیچ.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: به جای القای موفقیت کاذب باید موارد نقض توافقنامه روی میز مذاکره قرار گیرد و به اطلاع جهانیان برسد و از هر گونه حرکت نابجا پرهیز شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: رفتار دولت در حوزه مسائل هسته‌ای کاملا مبهم و غیر شفاف است. نباید عده‌ای حقوق ملت ایران را به زعم خود ناقص یا مغرضانه تعریف کنند. به مذاکره‌کنندگان می‌‌گوییم بیانتان کوبنده و دستانتان پرتوان باد. چون زبان و منطق ملت ایران محکم، قوی و با پشتوانه است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب خواستار نقش‌آفرینی کشور در نظم جدید دنیا با تقویت و سرمایه‌گذاری در علم و فناوری، اقتصاد و فرهنگ شده است ولی تحرک دولت در این سه زمینه ضعف اساسی دارد و متأسفانه دولت فقط به انتقاد اقرار‌آمیز و تخریبی از دولت قبل اکتفا کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارداشت: علی‌رغم هیاهوی تبلیغاتی دولت مشکلات اقتصادی به دلیل تنبلی دولت بیشتر و بیشتر شده است. اقتصاددانان مستقل عبور از رکود را مردود اعلام کردند. طبق نظرسنجی‌ها فقط هشت درصد مردم معتقد به کاهش تورم هستند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: ادعا و گفتاردرمانی جواب نمی‌دهد. کار می‌خواهد و تلاش و اخلاص.

 

وی افزود: لازم است در پیشنهاد لایحه بودجه سال ۹۴ سهم بودجه علم و فناوری حداقل به اندازه یک درصد تولید ناخالص ملی ارتقا یابد. صرف تشکر بیانی از رهبری کافی نیست عمل لازم است. چرا دولت بودجه پژوهشی سال ۹۳ را کاهش داد؟ چرا طرح‌های کلان را متوقف و کم کرد؟ چرا دولت در عمل تا به این حد به تولید علم و فرهنگ و فناوری بی توجه شده است؟

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت:‌ضرورت دارد که مسئولان فرهنگی در دولت و به ویژه فرهنگ ارشاد و اسلامی دست‌اندرکاران متعهد و برجسته سینما و کارگردانان توانمند خوش‌سابقه را تنها نگذارد. آیا وزیر فریاد به آسمان رسیده را نمی‌شنود؟ چگونه است که اینها همه کر و لال شده‌اند. باید نسبت به اصلاح امور در جهت رشد و تعالی سینمای متعهد کشور اقدام کرد و نگاه جانبدارانه به غرب‌زدگان را کنار گذاشت.

سلیمانی خاطرنشان کرد: مردم همچنان شاهد ارائه آمارهای متناقض و بعضا غلط در حوزه اقتصادی توسط ریاست محترم جمهور، وزرا و مسئولین اقتصادی هستند. معتقدم اگر در حوزه نفت و گاز به سیاست‌های علمی و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری توجه ویژه و عملی نشود این سیاست‌ها زمین‌گیر می‌شوند.

وی افزود: امروز نفت و گاز مسئله اصلی مناقشات و جنگ‌های جهانی است. چرا وزیر نفت تا به این حد بی‌خیال و بی‌تحرک است؟ تا کی باید کره جنوبی و سنگاپور و چین بدون نفت ما را مفت بخرند و تبدیل کنند و با قیمت چند برابر به ما برگردانند؟ پس این وزیری که سابقه ۲۳ سال وزارت را در کارنامه دارد لیاقتش را کی و کجا نشان خواهد داد؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها مسئله فتنه و فتنه‌گران را از مسائل مهم و از خطوط قرمز اعلام کرد و از آقایان وزرا خواست تا با فاصله گذاری با فتنه و فتنه‌گران پایبند باشند اما عملکرد برخی وزرا خلاف این خواسته است. عده ای در صددند تا با نام اعتدال و به کمک اهالی فتنه دیکتاتوری به راه اندازند و انقلابیون را حذف کنند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی مثل عزل معاون پارلمانی دانشگاه پیام نور و رئیس واحد همدان و دلایل آن گواه این خط است. دولت نباید اجازه دهد که عده‌ای در قالب کمیته و شوراهای ایکس دولت را به اجاره خود درآورند. آیا این جمله صحیح است که در زمانی که دانشگاه آزاد در انحصار یک خانواده باشد باید شاهد فشار بر دانشجویان با بنیه مالی کم ولی فراغت بال فرزندان سرمایه‌داران باشیم؟

وی افزود: چرا دادگاه دانه درشت فتنه‌گر اقتصادی وابسته به کانون قدرت و ثروت نباید علنی باشد؟ رهبر انقلاب بنگاه‌داری بانک‌ها را یکی از مشکلات جدی دانستند. رهبری خواستار سخت‌گیری و اعمال قدرت دولت در واردات کالاهای غیرضرور و تجملی شده‌اند اما بی‌توجهی وزارت صنعت در این خصوص مثال‌زدنی است. رهبری خواستار پیگیری و تکمیل مسکن مهر شده‌اند.

 

نظر شما