شناسهٔ خبر: 68008 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

بیانیه فراکسیون اصولگرایان مجلس به مناسبت سفر رئیس جمهور به نیویورک

فراکسیون اصولگرایان در چند روز قبل از سفر از سوی رسانه های آمریکایی و نیز بعضی از جریانات سیاسی داخلی برای ملاقات رئیس جمهور کشورمان با اوباما زمینه سازی هایی صورت گرفت اما جناب آقای روحانی در دیدار با نمایندگان رسانه ها، در نیویورک رسما اعلام کردند که برنامه ای برای چنین دیداری ندارند و با این موضع گیری به ذوق زدگی کسانی که تصور می کنند همه مشکلات با چنین ملاقاتی حل خواهد شد خاتمه دادند.

به گزارش نماینده، فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی به مناسبت سفر رئیس جمهور به نیویورک بیانیه ای را صادر نمود که متن کامل آن به شرح ذیل است:

«حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی،‌رئیس جمهور محترم، برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده اند تا در آن مجمع سخنرانی کنند. همزمانی این سفر با هفته بزرگداشت دفاع مقدس معنای خاصی به این سفر می بخشد. از یک سو شهامتها و شهادتها و جانبازیها و ایثارگری  های برخاسته از ایمان و حق طلبی و مجاهدت جوانان دلیر این مرز و بوم را یادآوری می کند و از سوی دیگر جنایت ها و خباثتها و توطئه ها  و بی رحمی ها و ظلم و ستم استکبار جهانی به دستور آمریکا به دولت صدام را به خاطر ملت ما می آورد. این تقارن زمانی، انتظار ملت را از رئیس جمهور محترم برای ایستادگی در برابر زورگویی ها و باج خواهی های آمریکا، مضاعف می کند. ملت و نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی انتظار دارند رئیس جمهور کشورشان با استفاده از فرصت حضور در مجمع عمومی و سایر مجامع و محافلی که در این سفر تشکیل می شود، ندای حق طلبی و استقلال خواهی مردم ایران را به گوش مردم جهان برساند.

خوشبختانه جناب آقای روحانی هم قبل از سفر و هم بعد از ورود به آمریکا صریحا اعلام کردند که قصد دارند از مواضع بحق نظام بالاخص در حقوق هسته ای و خطوط قرمز مشخص شده دفاع کنند و این دقیقا همان توقع ملت ایران از ایشان است. ملت ایران انتظار دارد رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده ایران در مذاکراتی که در نیویورک با اعضای گروه 5+1 دارند با هوشیاری و صلابت، به رفتار ظالمانه و سخنان بی منطق و اهانت های زشت مقامات آمریکایی پاسخی شایسته دهند. در چند روز قبل از سفر از سوی رسانه های آمریکایی و نیز بعضی از جریانات سیاسی داخلی برای ملاقات رئیس جمهور کشورمان با اوباما زمینه سازی هایی صورت گرفت اما جناب آقای روحانی در دیدار با نمایندگان رسانه ها، در نیویورک رسما اعلام کردند که برنامه ای برای چنین دیداری ندارند و با این موضع گیری به ذوق زدگی کسانی که تصور می کنند همه مشکلات با چنین ملاقاتی حل خواهد شد خاتمه دادند.

فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم با تایید این موضع رئیس جمهور محترم، همه فعالان سیاسی و علاقمندان به سربلندی و پیشرفت کشور را به مروری در تجربه یک ساله اخیر فرا می خواند. در یک سال اخیر و پس از مذاکرات تلفنی آقای روحانی با اوباما در سفر سال گذشته ایشان به نیویورک، ملت ایران از دولتمردان آمریکا چیزی غیر از ادامه تحریم های قبلی و افزودن تحریم های جدید و شاخ و شانه کشیدن و نادیده گرفتن حقوق مسلم ایران مشاهده نکرده است. از همه ادعاها و حرف های آمریکایی ها مضحک تر این است که می گویند ایران خواهان آن است که در ازای همکاری با آمریکا در مبازره با داعش، از آمریکا در مذاکرات هسته ای نرمش ببینند و آمریکا نمی پذیرد. حیرت آور است  که آمریکا که ایجاد کننده داعش بوده یک شبه مخالف داعش شده و از موضع یک سردمدار تروریسم به پرچمدار مبارزه با تروریسم مبدل شده است. ایران نه چنین دروغی را باور می کند و نه بر سر این ادعای دروغ قصد همکاری با آمریکا و معامله و مذاکره هسته ای را دارد. در این یک سال معلوم شده است که آمریکا همان آمریکاست که بوده است. از رئیس جمهور انتظار می رود با صلابت در رفتار و گفتار خود نشان دهند که ایران نیز همان ایرانی است که فرزندانش سی و پنج سال پیش با انقلابی به رهبری امام خمینی (ره) دست آمریکا را از ایران کوتاه کردند و رزمندگان دلاورش در هشت سال دفاع مقدس آمریکا و صدام را ناکام گذاشتند و امروز نیز همان ملت با همان عزم و استواری برخاسته از ایمان اسلامی همان راه را به رهبری مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... خامنه ای پیش روی خود دارد و در آن به پیش خواهد رفت.

فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم»

نظر شما