شناسهٔ خبر: 67767 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طبیب زاده:

حضور «مطهری» در جلسات هیأت نظارت بر مطبوعات «غیرقانونی» است

طبیب زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات به روند انتخاب نماینده قوه مقننه در هیأت نظارت بر مطبوعات اشاره کرد و در عین حال گفت: شرکت‌ کردن مطهری در جلسات این هیأت، قانونی نیست.

به گزارش نماینده زهره طبیب ‌زاده در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی روال معمولی بر این است که در هر زمینه و شوراهای خارج از مجلس، نمایندگانی از خانه ملت وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هم‌اکنون ده‌ها شورا خارج از مجلس وجود دارد و نمایندگانی از خانه ملت در آن عضویت دارند، افزود: در تمام این شوراها معمولا کمیسیون تخصصی مربوطه دوبرابر نیاز شورا نامزد معرفی می‌کند که افراد مورد نیاز در صحن علنی مجلس انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: درباره نماینده قوه مقننه در هیأت نظارت بر مطبوعات نیز همین مسئله صدق می‌کند، به طوری که باید دو نفر از کمیسیون مربوطه معرفی شوند و از این میان یک نفر در صحن مجلس انتخاب شود.

وی با اعلام اینکه در این باره حجج ‌اسلام رسایی و نبویان به عنوان کاندیدا معرفی شده بودند، ابراز داشت: این درحالی است که آقایان هروی و مطهری جزو آرای بعدی لحاظ شدند.

به گفته طبیب‌زاده به لحاظ آئین‌نامه داخلی مجلس نباید نفر سوم و چهارم معرفی می‌شد.

وی گفت: این برخورد ابهام آمیزی بود که توسط برخی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و ریاست مجلس نیز این ابهام را وارد دانست و باعث شد در نهایت قاعده معمول مجلس شکسته شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این ابهام در سایر شوراها نیز در مواقعی مشاهده می‌شده اما از سوی رئیس مجلس این گونه ابهامات وارد نمی‌شد.

وی با بیان اینکه زمان انتخابات نماینده قوه مقننه در هیأت نظارت بر مطبوعات کش و قوس‌دار شده است، گفت: هم‌اکنون بیش از دو ماه از زمان قانونی انتخابات این نماینده می‌گذرد، این درحالی است که تاکنون برای انتخاب نماینده توافقی صورت نگرفته است.

طبیب‌زاده با اعلام اینکه هم‌اکنون فرد سومی در کمیسیون فرهنگی به عنوان کاندید معرفی شده است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس اینک حجج اسلام رسایی، نبویان و همچنین کامران به عنوان کاندید معرفی شده‌اند و مطهری نیز از کاندیداتوری انصراف داده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید این حق از کمیسیون تخصصی گرفته شود که نماینده‌ای را به صورت کاندیدا معرفی کند، گفت: بر همین اساس لازم است نمایندگان در صحن و از میان تمامی نمایندگان خانه ملت معرفی و انتخاب شوند.

وی با اعلام اینکه به لحاظ قانونی باید بر اتمام تاریخ یک ساله انتخابات برای تعیین نماینده قوه مقننه در هیأت نظارت صورت گیرد، افزود: بر همین اساس شرکت‌ کردن مطهری در جلسات هیأت نظارت بر مطبوعات قانونی نیست.

وی متذکر شد: از آنجایی که تاکنون جایگزینی صورت نگرفته می‌توان این روند را غیر متداول عنوان کرد که به صورت غیرقانونی در حال ادامه است.

 

نظر شما