شناسهٔ خبر: 66204 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رحیمی:

دیوان محاسبات مقابل مسئولان اجرایی قرار ندارد/اصلاح نگاه "مچ‌گیری" در بدنه دیوان

رحیمی رئیس دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: باید دیدگاه مچ‌گیری و کشف تخلف موجود در بدنه دیوان محاسبات تغییر کند.

به گزارش نماینده، به نقل از تسنیم، امیرحسین رحیمی در شورای اداری استان همدان، با اشاره به اینکه هدف از تشکیل دیوان محاسبات پاسداری از بیت المال است، اظهار کرد: مدیران اجرایی کشور ‌در راستای پاسداری از بیت المال گام بر می‌دارند و دیوان محاسبات به عنوان ناظر بر این پاسداری اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه باید دیدگاه مچ‌گیری و کشف تخلف موجود در بدنه دیوان محاسبات تغییر کند؛ تعامل دستگاه‌ها با دیوان محاسبات در دولت گذشته بسیار کم بود و مدیران دولت سابق معتقد بودند که دیوان محاسبات باید پس از هزینه بودجه نسبت به حسابرسی آن اقدام کند.

رحیمی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت یازدهم فعالیت خود را در دیوان محاسبات آغاز کردم، عنوان کرد: دولت یازدهم نگاه مثبتی به دیوان محاسبات داشته و معتقد است که باید در حین هزینه بودجه کشور دیوان محاسبات ورود پیدا کرده و نظارت بر هزینه بیت المال را انجام دهد.

وی با اشاره به آغاز به کار طرح "سنا" بیان کرد: این طرح با عنوان سامانه نظارت الکترونیک به‌زودی در تمامی استان‌ها اجرایی می‌شود؛ هدف از راه‌اندازی این سامانه قرار دادن اسناد مالی دستگاه‌ها برای بررسی و کمک به دستگاه‌ها بوده تا از تخلفات جلوگیری شود.

 

نظر شما