شناسهٔ خبر: 59708 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رئیس کل دیوان محاسبات کشور:

سامانه نظارت الکترونیک دیوان محاسبات در ادارات کشور راه‌اندازی می‌شود

دیوان محاسبات رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: سامانه نظارت الکترونیک دیوان محاسبات (سنا) یکی از راهکارهای پیشگیرانه است که به زودی با هدف افزایش نظارت ها بر عملکرد دستگاه های اجرایی در تمامی ادارات کشور راه اندازی می شود.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، امین حسین رحیمی در جلسه شورای اداری استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین وظایف دیوان محاسبات را حفظ بیت المال و نظارت برنحوه هزینه های دستگاههای اجرایی است.

وی افزود: دیوان محاسبات آماده لازم را برای همکاری با دستگاه های اجرایی کشور دارد و تلاش ما برای مقابله پیشگیرانه با تخلفات است چرا که در بسیاری از موارد برای پیشگیری از تخلفات لازم است که مدیران دستگاه های اجرایی مشاوره لازم را از دیوان محاسبات در زمینه قوانین مالی دریافت کنند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: اگر نظارت را جدی بگیریم میتوان از هدر رفت هزینه ها جلوگیری کرد زیرا در شرایط کنونی توسعه متناسب با هزینه ها نبوده و لازم است که برای همکاری های هرچه بیشتر دیوان با دستگاه ها و مدیران برخی اشکالات موجود در قوانین اصلاح شود.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد این است که دیوان محاسبات در رویکرد پیشگیرانه نمی تواند قبل از انجام پروژه ها و صرف هزینه لازم برای آنها وارد عمل شده و بر نحوه عملکرد در این پروژه ها نظارت کند و همین امر سبب می شود که بسیاری اعتبارات بدون نظارت هزینه شود.

رحیمی تصریح کرد: نمایندگان مجلس می توانند در زمینه اصلاح برخی قوانین عملکرد مؤثری داشته باشند البته دیوان محاسبات برای تحقق رویکرد پیشگیرانه خود در زمینه جلوگیری از تخلفات به دنبال آموزش مدیران در زمینه قوانین است چراکه ما معتقدیم بسیاری از تخلفات مدیران به سبب عدم اطلاع مدیران از این قوانین است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه نظارت الکترونیک دیوان محاسبات یکی از این راهکارهای پیشگیرانه است که به زودی با هدف افزایش نظارت ها بر عملکرد دستگاه های اجرایی در تمامی ادارات کشور راه اندازی می شودو به همین واسطه بسیاری از خطاهایی که به سبب پرونده های کاغذی وجود داشت از بین می رود.

نظر شما