شناسهٔ خبر: 63927 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جراره مطرح کرد؛

کاهش رشد علمی در دوران فرجی‌دانا/ سیما جلسه استیضاح را پخش کند

استیضاح/1* عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: مقامات وزارت علوم طی یک سال گذشته به جای پرداختن به مسائل علمی و رشد کشور در این حوزه به دنبال باند‌بازی‌های سیاسی و ایجاد چالش در فضای علمی کشور بودند.

به گزارش نماینده ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: در دوران وزارت آقای فرجی دانا کشور دچار مشکلات مختلفی شده و رشد علمی که از چندی پیش آغاز شده بود با چالش مواجه شد. ما امروز شاهد افت علمی در کشور هستیم و رشد و حتی رتبه علمی کشور نیز تنزل پیدا کرده است.

وی افزود: خواسته رهبر معظم انقلاب این است که روند رو به رشد علمی کشور ادامه پیدا کرده و حتی رشد بیشتری داشته باشد، نه اینکه این روند کاهش پیدا کرده و دچار افت شویم؛ علیرغم ادعاهای مطروحه وزارت علوم طی یک سال گذشته عملکرد مطلوبی نداشته است.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: مقامات وزارت علوم طی یک سال گذشته به جای پرداختن به مسائل علمی و رشد کشور در این حوزه به دنبال باند‌بازی‌های سیاسی و ایجاد چالش در فضای علمی کشور بودند.

جراره همچنین خاطرنشان کرد: عملکرد وزارت علوم نمایندگان را بر آن داشت تا برخورد مناسبی را با روند کاری وزارت علوم داشته باشند تا مدیریت علمی کشور به فردی سپرده شود که در مسیر علمی حرکت کند و مشکلات موجود در حوزه وزارت علوم اصلاح شود.

وی همچنین گفت: فرصت لازم برای رفع مشکلات در وزارت علوم به متولیان امر داده شد اما متاسفانه بعد از ماه‌ها اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفت.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر لزوم پخش جلسه استیضاح وزیر علوم از سیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت: پخش جلسه استیضاح از طریق سیما باعث می‌شود که مردم بیشتر با ابعاد مختلف استیضاح آشنا شوند. ما نیز به دنبال همین هستیم که مردم بدانند استیضاح جنبه سیاسی نداشته و در واقع این وزارت علوم است که به جای فعالیت علمی به دنبال فعالیت‌های سیاسی می‌پردازد.

جراراه اضافه کرد: پخش مراسم استیضاح به مردم کمک می‌کند تا بدانند فضای دانشگاه‌ها به جای پرداختن به مسائل علمی به سمت مسائل سیاسی سوق پیدا کرده و ما شاهد توقف رشد علمی دانشگاه‌ها هستیم.