شناسهٔ خبر: 60775 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

با رأی مثبت وکلای ملت صورت گرفت

تصویب مسکوت‌ماندن ۳ ماهه بررسی طرح فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسکوت ماندن سه ماهه بررسی طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی رأی مثبت دادند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه پارلمان، تقاضای جمعی از نمایندگان برای مسکوت ماندن بررسی طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی را بررسی و به تصویب رساندند.

وکلای ملت با استناد به ماده ۱۹۵ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، خواستار مسکوت ماندن سه ماهه بررسی طرح مذکور  و ارجاع آن به کمیسیون مربوطه شدند.

بهارستان‌نشینان با ۱۳۲ رأی موافق، ۵۷ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن علنی خانه ملت، به مسکوت ماندن طرح یاد شده رأی مثبت دادند.

غلامرضا نوری نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی و یکی از متقاضیان مسکوت ماندن طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی طی سخنانی گفت: در روزهای گذشته و در حین بررسی طرح فعالیت احزاب ایراداتی مطرح شد که لزوم مسکوت ماندن طرح را گوشزد می‌کند.

وی از لزوم توجه به احزاب تأکید کرد و افزود: با توجه به رویکرد جمهوری اسلامی ایران و توجه به نظام پارلمانی و همچنین فعالیت احزاب که یکی از دلایل اهمیت این طرح محسوب می‌شود باید طرح پیش روی ما با دقت بالایی بررسی و تصویب شود.

نوری در بیان دلایل تقاضای مسکوت ماندن بررسی طرح اظهار داشت: در حین بررسی تقاضاهای متعددی برای تغییر طرح مطرح شد و نمایندگان نیز ایرادات فراوانی در این زمینه گرفتند و همین موضوع نشان‌دهنده عدم پختگی کافی طرح بود.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش‌هایی از طرح فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی با قانون اساسی تضاد دارد، خاطرنشان کرد: برای تهیه و تدوین این طرح نظرات احزاب سیاسی و مرکز پژوهش‌های مجلس گرفته نشده است و دولت لایحه‌ای در این زمینه در دست تنظیم دارد که می‌توان از آن لایحه نیز بهره برد.

نوری همچنین تصریح کرد: بیش از یک سال به برگزاری انتخابات آینده زمان وجود دارد و می‌توان یک طرح جامع و لازم را ارائه و به تصویب رساند.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم در مخالفت با تقاضای مسکوت ماندن بررسی طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی گفت: طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی دارای پختگی کافی است و کار کارشناسی دقیق و لازم بر روی آن انجام شده است.

وی از همکاران خود خواست به تقاضای مسکوت ماندن نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی رأی مثبت ندهند تا روند بررسی این طرح در صحن علنی مجلس ادامه یابد.

نظر شما