شناسهٔ خبر: 60135 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شیخ‌الاسلام:

سوء‌استفاده از فرصت جام جهانی برای حمله به غزه/ مانع‌تراشی‌های حامیان اسرائیل چیزی از مسئولیت تشکیلات خودگردان نمی‌کاهد

شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس گفت: تحرکات تکفیری‌ها و مسابقات جام جهانی دو عامل مهم انتخاب این مقطع زمانی از سوی رژیم اشغالگر قدس برای حمله به غزه است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حسین شیخ‌الاسلام، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل  درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه آن را معلول وضع بی‌سامان جهان اسلام برشمرد و گفت: این وضع بی‌سامان که زمینه‌ساز حمله وحشیانه این رژیم شد، معلول درگیری کشورها، گروه‌ها و قومیت‌ها در جهان اسلام است.

وی از تحرکات گروه‌های تکفیری و برگزاری جام جهانی فوتبال که همه نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است، به‌عنوان دو عامل بسیار مهم انتخاب این مقطع زمانی از سوی رژیم اشغالگر قدس برای حمله به غزه نام برد و افزود: هدف اسرائیل از حمله به غزه تضعیف توان مقاومت است.

شیخ الاسلام با تأکید بر اینکه رژیم غاصب صهیونیستی به علت اشتباهات محاسباتی خود مانند همیشه در رسیدن به اهداف خود موفق نخواهد بود، گفت: بنابر گزارش خودِ رسانه‌های غربی هدف بیش از ۷۰درصد حملات صهیونیست‌ها غیرنظامیان و اماکن مقدس و تاریخی بوده است.

وی این اقدام اسرائیل را نقض صریح حقوق بین‌الملل برشمرد و در مورد نقش تشکیلات خودگردان در دفاع از حقوق ملت فلسطین در عرصه جهانی گفت: این تشکیلات در استفاده از ابزارهای بین‌المللی به‌منظور اعاده حقوق ملت فلسطین ناتوان است.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل گفت: تشکیلات خودگردان به همان صورتی که در تبلیغات انتخاباتی خود روی آن مانور می‌داد باید بکوشد رژیم اشغالگر قدس را به دادگاه بکشاند و هرچند کشورهای غربی اجازه طرح مسئله فلسطین و دفاع از حقوق مردم مظلوم آن را نمی‌دهند، اما این چیزی از مسئولیت تشکیلات خودگردان نمی‌کاهد.

نظر شما