شناسهٔ خبر: 59744 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

درخواست موساد براي بازديد از جزيره خارك!!+ عکس

تاريخ: ۹ / ۳ / ۱۳۵۲
گزارش
به عرض مي‌رساند:
منظور: استحضار تيمسار رياست ساواك و صدور اوامر.
پيشينه: در تاريخ ۵ / ۳ / ۵۲ آقاي بهار رابط سرويس اسرائيل در تهران ضمن ارسال نامه‌اي كه اصل و ترجمه آن به شرح صفحه مقابل مي‌باشد اعلام نموده كه سرتيپ اكوتيل آدام مديركل جمع‌آوري اطلاعات خارجي سرويس اسرائيل كه به جاي سرهنگ وردي منصوب گرديده در تاريخ (۲۹ / ۳ / ۷۳) برابر با ۸ / ۳ / ۵۲ به منظور آگاهي از نحوه كار در پايگاه جنوب به ايران مسافرت مي‌نمايد و تقاضا نموده كه ضمن مسافرت به جنوب از جزيره خارك نيز بازديد به عمل آورده و در مدت اقامت در تهران در صورت اجازه حضور تيمسار رياست ساواك نيز شرفياب گردد.
اقدامات انجام شده:
در مورد مسافرت سرتيپ آدام به ايران گزارشي به عرض تيمسار قائم‌مقام ساواك رسيد كه پي‌نوشت فرمودند: «در مورد آمدن به ايران و بازديد از پايگاه جنوب موافقت مي‌شود.»
در مورد بازديد از جزيره خارك به چه منظور است؟ در هر صورت چون وقت هست پس از مراجعت از حضور تيمسار رياست ساواك كسب دستور شود. (به شرح پيوست تقديمي الف)
بررسي. نظريه. پيشنهاد:
با عرض مراتب فوق مستدعيست اوامر عالي را در مورد مسافرت سرتيپ آدام در معيت معاون اداره كل دوم به جزيره خارك و همچنين شرفيابي نامبرده به حضور تيمسار رياست ساواك را امر به ابلاغ فرمايند. پ م
اداره كل دوم
با انجام برنامه‌ها و مسافرت به خارك (با توضيحاتي كه مديركل اداره دوم دادند) موافقت مي‌شود. ترتيب شرفيابي حضور تيمسار رياست ساواك را براي روزهاي ۶ و ۷ ژوئن بگذاريد كه پس از كسب اجازه و دستور به هر ترتيبي مقرر فرمودند اقدام شود. ۸ / ۳ / ۵۲

درخواست موساد براي بازديد از جزيره خارك

برچسب‌ها:

نظر شما