شناسهٔ خبر: 58996 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قشقاوی در جمع خبرنگاران:

اوباما هیئت ۱۴ نفری به مذاکرات نفرستاده که شکست بخورند

قشقاوی معاون پارلمانی و امور کنسولی وزارت امورخارجه گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ظرف ۶ ماه در مذاکرات به نتیجه برسیم اما در حال حاضر ارزیابی‌های استنباطی و سلبی معقول نیست.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، حسن قشقاوی معاون پارلمانی و امور کنسولی وزارت امورخارجه عصر امروز در حاشیه همایش «دل‌آرامیم» که از سوی حزب مردم‌سالاری در هتل المپیک برگزار شد در جمع خبرنگاران پیرامون مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ گفت: ارزیابی زودهنگام در خصوص مذاکرات معقول نیست و باید منتظر بمانیم تا با توجه به مذاکرات قبل و پیشنهاداتی که ۲ طرف می‌دهند فرآیند طی شود.

وی افزود: طبیعتاً هیچکس دوست ندارد در این مذاکرات شکست بخورد و ما هم باید در چارچوب حفظ منافع ملی شاهد موفقیت تیم مذاکره‌کننده خود باشیم.

معاون پارلمانی و امور کنسولی وزارت امورخارجه با اشاره به ترکیب تیم آمریکا در مذاکرات جدید ایران با گروه ۱+۵ اظهار داشت: ترکیب تیم اعزامی آمریکا نشان‌دهنده این است که آنها می‌خواهند به نتیجه برسند، من قبول ندارم که با اعزام هیئت ۱۴ نفری اوباما بخواهد شکست بخورد.

قشقاوی اضافه کرد: اگر روال مذاکرات مانند مذاکرات اخیر (وین ۱ و ۲) باشد آنها نیاز دارند عمیق‌تر به واقعیتها نگاه کنند.

وی همچنین درباره تمدید مذاکرات نیز پاسخ داد: در مذاکرات ژنو این تمدید پیش‌بینی شده بود اما تلاشها بر این است که بتوانیم در ۶ ماهه اول به نتیجه برسیم؛ از این رو اگر زیاده‌خواهی‌های غرب نباشد و آنها هم واقع‌بینانه‌تر نگاه کنند پیش‌بینی می‌کنیم ظرف ۶ ماه به نتیجه برسیم اما در حال حاضر ارزیابی‌های استنباطی و سلبی معقول نیست.

نظر شما