شناسهٔ خبر: 55159 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

مهمترین اخبار ورزش و جوانان در این هفته

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران ؛ از جمله خبرهایی که در یک هفته گذشته در حوزه ورزش و جوانان رخ داد به شرح زیر می باشد:

رئال مادرید دهمین بار قهرمان اروپا شد

تیم فوتبال رئال مادرید شنبه شب با غلبه بر تیم آتلتیکو مادرید در فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا برای دهمین بار قهرمان این مسابقات شد و لقب "دسیما" را از آن خود کرد .رئال در فینال لیگ قهرمانان اروپا که در لیسبون در حضور حدود ۶۱ هزار تماشاگر برگزار شد اتلتیکو دیگر تیم مادرید را شکست داد. 

رقم قرارداد گرانترین مربی لیگ برتر

سرمربی سرخپوشان با دریافت ۲.۱ میلیارد تومان گرانترین مربی لیگ چهاردهم خواهد بود.

یکی از اقدامات عجیبی که محمد رویانیان در مدت حضورش در باشگاه پرسپولیس انجام داد عقد قرارداد سه ساله با علی دایی بود که رقم سال اول آن یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعلام شد. در خبری که یک روزنامه آن را منتشر کرده آمده است:بر اساس توافق حاصل شده بین دایی و رویانیان این مبلغ هر سال ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد حتی اگر پرسپولیس موفق به کسب جام نشده باشد.

قهرمان جام جهانی چقدر پاداش می گیرد؟

چیزی به آغاز جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل باقی نمانده و طبق آخرین اخبار، جوایز نقدی به تیم قهرمان و سایر تیم ها نسبت به دوره قبل افزایش خواهد داشت.

بر اساس آخرین گزارش‌ها در جام بیستم ۵۷۶ میلیون دلار پاداش نقدی بین تیم‌های شرکت کننده توزیع خواهد شد که سهم تیم قهرمان طبیعتاً بیش از هر تیم دیگری است. تیم قهرمان جام جهانی نسبت به قهرمان دوره قبل سه میلیون دلار بیشتر پاداش می‌گیرد. به این ترتیب که پاداش نقدی ۳۵ میلیون دلاری به قهرمان اختصاص می‌یابد.

استیلی کدام پیراهن را به حراج می گذارد؟

انجام مراسم خیریه و فروش پیراهن تیم ملی در یک بازی تاریخی اقدام پسندیده ای است اما اگر معلوم شود که این پیراهن، اصل نیست، آن وقت برای آن مراسم چه نامی می توان گذاشت؟ حمید استیلی یکی از فوتبالیست‌های نامدار تاریخ فوتبال ایران است که مردم ایران خاطرات شیرینی از بازی‌های او در یاد دارند. مهم‌ترین اتفاق زندگی فوتبالی استیلی بی شک گل زیبا و ماندگار او به آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ بود.

چراغ سبز ستاره پرسولیس به آبی ها

مذاکرات محمد نوری با باشگاه استقلال وارد فاز جدیدی شده است.محمد نوری یکی از بازیکنان مد نظر امیر قلعه‌نویی است که او قصد دارد در کمبود هافبک ریز نقش در تیمش این بازیکن را به استقلال اضافه کند. نوری چند روزی است که به باشگاه پرسپولیس می رود تا مطالبات خود را از این باشگاه دریافت کند اما ظاهرا پرسپولیس ها قصد ندارند با نوری همکاری کنند زیرا متوجه مذاکره این بازیکن با استقلال شده‌اند.

واکنش به تخفیف۳۰۰میلیونی قلعه نویی

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: «امسال در باشگاه استقلال از قراردادهای میلیاردی به مربیان و بازیکنان خبری نخواهد بود.» بهرام افشارزاده در مورد جلسه امروز خود با خادم و اینکه گفته می شود این جلسه در راستای انتشار اخباری مبنی بر قراردادهای میلیاردی بازیکنان و مربیان بوده است، اظهار داشت: «جلسه امروز در مورد مسائل مختلف فوتبال بود و تاکیداتی مبنی بر شفاف بودن قراردادها. ما امسال اصلا دستمزد میلیاردی به بازیکن و مربی نداریم. از این قراردادها خبری نیست.

شعله ور شدن درگیری ها دربرزیل

برزیل در آستانه جام جهانی و انتخابات که قرار است ماه اکتبر برگزار شود با اعتصابات برای افزایش دستمزدها و بهبود شرایط کاری مواجه شده است. خشونت‌های سه شنبه (۶ خرداد، ۲۷ می) زمانی در بریزیلیا آغاز شد که پلیس برای درهم شکستن تظاهرات گروه‌های مختلف بومی، افراد بی‌خانمان و سایر مخالفان هزینه‌های جام جهانی ۲۰۱۴ به شلیک گاز اشک آور متوسل شد. معترضان همچنین به قانون جدیدی که سهمیه بلیت رزرو مسابقات جام جهانی را برای برخی گروه‌های بومی برزیل کاهش می دهد، شکایت داشتند که موجب شد گروه‌های بیش‌ تری که علیه صرف میلیاردها دلار برای تدارکات برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ اعتراض داشتند نیز به جمع این تظاهرات‌ کنندگان بپیوندند.

۵.۶میلیون بیکار جدید در راه بازارکار

نرخ بیکاری جوانان به مرز هشداردهنده ۲۴ درصد رسیده و دستکم ۱.۱ میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی امکان ورود به بازار کار را نمی یابند.

طبق گفته وزیر کار بزودی ۴.۵ میلیون نفر دانشگاهی دیگر نیز راهی بازار کار خواهند شد؛ بنابراین اگر نتوان برای اشتغال آنها اقدامات موثری را انجام داد، سونامی ۵.۶ میلیونی بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی به وقوع خواهد پیوست. طبق اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری عمومی کشور در سال ۹۲ برابر با ۱۰.۴ درصد بوده ولی نرخ بیکاری جوانان گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال به میزان ۲۴ درصد اعلام شده است. همچین نرخ بیکاری جوانان گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ ساله نیز ۲۱.۲ درصد است.

نظر شما