شناسهٔ خبر: 52953 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

برگی از خاطرات هاشمی

آیت الله هاشمی :صدا و سیما فیلم های خارجی و زنان بی حجاب را نشان ندهد !

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز 21 اردیبهشت 1361 از جلسه خود با بازرگان و یزدی خبر می دهد و می گوید به آن ها گفتم اگر با ضد انقلابی چون بنی صدر و منافقین همراه و همگام نیستند به صورت علنی موضع بگیرند.

به گزارش نماینده در خاطرات روز ۲۱ اردیبهشت ۱۳۶۱ هاشمی می خوانیم : ظهر مهندس‌ [مهدی‌]بازرگان و دکتر [ابراهیم‌]یزدی‌ آمدند و از فشار حزب‌الله‌ برآنها گله‌داشتند و چاره‌جویی‌ می‌کردند. گفتم‌ مردم‌ شما را همکار بنی‌صدر و منافقین‌ می‌دانند و طبعاعکس‌العمل‌ نشان‌ می‌دهند. شما اگر به‌ راستی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ را قبول‌ دارید و آنها را قبول ‌ندارید، موضع‌گیری‌ کنید والا کاری‌ نمی‌توانیم‌ بکنیم‌. به‌ آنها گفتم‌ که‌ رفتارتان‌ جوری‌ است‌ که‌ اگر بنی‌صدر ـ به‌ فرض‌ محال‌ ـ برگشت‌، بتوانید با او کار کنید؛ اشتباه‌ می‌کنید.

نکته ای که می توان از خاطرات آن روز هاشمی استفاده کرد این که چگونه آیت الله هاشمی آن روز از بازرگان و یزدی انتظار داشت به جای دو پهلو سخن گفتن موضع صریح خود علیه ضد انقلاب را اعلام و بیان کنند ولی در فتنه ۸۸ نه تنها علیه سران و اصحاب فتنه چون موسوی و کروبی سخن نگفت بلکه در آخرین نمازجمعه خود از این فتنه گران حمایت نیز کرد ؟!

خاطرات هاشمی در روز ۲۱ اردیبهشت ۱۳۶۴ نیز نکات جالبی دارد .

هاشمی در خاطرات این روز خود می نویسد : شورای سرپرستی صدا و سیما جلسه داشت. تصمیم گرفتیم از پخش فیلمهای خارجی بکاهیم و فیلمهائی که هنرپیشه‏های زن بی‏حجاب به صورت زننده دارند، پخش نشود و بیشتر به طرف تولید فیلم داخلی برویم. ترکیب شورای عالی طرح و برنامه هم مشخص شد. 

ببین تفاوت ره از کجا است تا به کجا ! هاشمی آن روز می گوید صدا و سیما باید از پخش فیلم های خارجی که در آن زنان بی حجاب بازی می کنند خود داری کند و امروز خواستار آن است که فرهنگ به گونه ای تعریف نشود که زنان زیبا رو از جامعه حذف شوند !!

نظر شما