شناسهٔ خبر: 48640 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

یک سایت اصلاح طلب نوشت:

وضع بر منوال انتخابات ریاست جمهوری باشد، اصلاح طلبان امید چندانی به گرفتن کرسی های مجلس نداشته باشند

در انتخابات اخیر شوراهای اسلامی شهر و روستا این شورای هماهنگی اصلاحات تلاش بسیاری برای دادن یک لیست واحد از اصلاح‌طلبان در انتخابات داشت. که به دلیل مشخص نبودن راهکارها و همچنین نامنظم بودن سازو کار این شورا و... این ائتلاف نتیجه قابل دفاعی نداشت و افرادی در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان قرار گرفتند که دلبستگی چندانی به اصلاحات نداشتند و علی‌رغم اینکه با نام اصلاح‌طلبی موفق به کسب رای شدند، ولی متفاوتی از خود نشان دادند که برای مثال می‌توان به ماجرای انتخاب شهردار تهران اشاره کرد.

نماینده- سایت اصلاح طلب سلام نو، نوشت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در چند سال گذشته که اصلاح طلبان از فضای سیاسی کشور به دور بودند، بعضا با صدور بیانیه‌هایی و همچنین جلسات دوره‌ای سعی در حفظ وحدت میان اصلاح‌طلبان داشت. در انتخابات اخیر شوراهای اسلامی شهر و روستا این شورا تلاش بسیاری در دادن یک لیست واحد از اصلاح‌طلبان در انتخابات داشت. البته متاسفانه به دلیل مشخص نبودن راهکارها و همچنین نامنظم بودن سازو کار این شورا و... این ائتلاف نتیجه قابل دفاعی نداشت و افرادی در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان قرار گرفتند که دلبستگی چندانی به اصلاحات نداشتند و علی‌رغم اینکه با نام اصلاح‌طلبی موفق به کسب رای شدند، ولی متفاوتی از خود نشان دادند که برای مثال می‌توان به ماجرای انتخاب شهردار تهران اشاره کرد.

 در ادامه این مطلب آمده است : اگر بنا باشد که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بر همین منوال عمل کند، قادر نخواهد بود که بار سنگین نام اصلاح‌طلبی را به خوبی به شایستگی بکشد و باید منتظر مشکلات بیشتری در آینده باشیم.قدر مسلم انتخابات آینده مجلس یکی از فرصت هایی است که اصلاح طلبان باید به خوبی از آن استفاده کنند و اگر بنا باشد وضع بر منوال انتخابات ریاست جمهوری باشد، نمی توانند امید چندانی به گرفتن کرسی های مجلس داشته باشند. در انتخابات اخیر متاسفانه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات موفق به ایجاد ستادهای انتخاباتی نشد و تنها یک ستاد در تهران داشت که آن هم همچون خود شورا عنوانی بیش نبود و کارکردی نداشت. هرچند که جوانان اصلاح‌طلب این جای خالی را پر کردند و مایه آبروی اصلاحات شدند اما احزاب باید دریابند که لازم دارند تا از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند و به احزابی واقعی تبدیل شوند.در مثل‌های فارسی می‌گویند با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود. بدیهی است که جریان اصلاحات نباید تا پایان وابسته به نام اشخاص باشد و باید بتواند خود را تقویت کند و متعاقبا اشخاص درون خود را نیز معتبرتر کند. احزاب اصلاح‌طلب نیز با حرف و صحبت نمی‌توانند به تغییر مدنظرشان برسند و باید در وهله اول با درک ضعف‌های خود به ریشه‌یابی مشکلاتشان بپردازند و سپس با اجرای برنامه‌ای دقیق با تشکیلات‌سازی بپردازند.

نظر شما