شناسهٔ خبر: 48511 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

یک عضو کارگزارن: اصلاح طلبان نیازمند ایجاد یک اعتماد متقابل بین خود و حاکمیت هستند

انتخابات آینده را نباید به سمت جریان رادیکال ببرند اگر کسانی به دنبال حذف دیگران باشند دیگران هم آنها را حذف خواهند کرد.در واقع " حذف شدگان امروز حذف کنندگان دیروز هستند.

نماینده - به نقل از پویش؛ جهانبخش خانجانی، فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس اظهار داشت:اصلاح طلبان نیازمند ایجاد یک اعتماد متقابل بین خود و حاکمیت هستند و تا وقتی که مطالبات و خواسته ها را در یک فضای عقلانی و دور از هیاهو حل و فصل نشود، در انتخابات مجلس آینده با موانعی روبه رو خواهند

وی در ادامه تصریح کرد: جلب رضایت حاکمیت به معنای پذیرش همه خواسته های آنها نیست، برآیند مثبت همفکری بین اصلاح طلبان و حاکمیت در دوره اصلاحات مبین همین موضوع بود ولی متاسفانه رادیکالهای هر دو جریان درصدد برهم زدن فضای آن دوران بودند که تا حدودی نیز موفق شدند.

عضو حزب کارگزاران در رابطه با راهکار تاثیر گزاری بیشتر اصلاح طلبان در فضای سیاسی کشور گفت: "اصلاح طلبان خواسته های بلند مدت را بر خواسته های زودگذر الویت دهند و از سرمایه اجتماعی و مردمی مطلوب خود بهتر استفاده کنند. به نظر من انتخابات آینده را نباید به سمت جریان رادیکال ببرند اگر کسانی به دنبال حذف دیگران باشند دیگران هم آنها را حذف خواهند کرد.در واقع " حذف شدگان امروز حذف کنندگان دیروز هستند".

خانجانی با بیان اینکه اصلاح طلبی یک جنبش نیست ادامه داد:اصلاح طلبان باید درک کنند که اصلاح طلبی فرایند توسعه یافتگی و عقلانیت است و حل و فصل موانع و مشکلات جز عقلانیت و صبر راهبرد دیگری ندارد.  وقایع سالهای اخیر اعتماد متقابل بین اصلاح طلبان و حاکمیت را خدشه دار کرد و انتخابات امسال که در یک فضای آرام بین جریان های اصلی کشور برگزار شد، تا حدودی به بهبود رابطه حاکمیت و اصلاح طلبان کمک کرد.

نظر شما