شناسهٔ خبر: 48509 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

چه کسانی در حوزه اختیارات رئیس جمهور دخالت می کنند !

روحانی+هاشمی+خاتمی هتراست آقای روحانی به جای خط ونشان کشیدن برای منتقدین و بستن دهان رسانه های منتقد و به جای بی اهمیت خواندن تذکرات قانونی نمایندگان مجلس، حد ومرز خود را با کسانی که در حیطه اختیارات دومین مقام عالی کشور دخالت می کنند، مشخص کند

نماینده - حسن روحانی را خیلی ها یار با وفای هاشمی رفسنجانی می دانند ، فردی که همواره در کنار هاشمی بوده است و گام به گام با او حرکت کرده است. وقتی وی به صحنه انتخابات ریاست جمهوری آمد،  بسیاری از تحلیل گران او را نماینده هاشمی دانستند و روند انتخابات و حمایت های هاشمی از وی نیز همین برداشت را اثبات کرد.  هاشمی در توضیح دوگانه حضور خود یا روحانی در انتخابات در گفتگو با روزنامه اعتماد می گوید:«وقتي مي خواستند مرا رد صلاحيت كنند، آقاي روحاني گفت: در اين شرايط چه كار كنيم؟ گفتم: صبر كنيد. بعد كه مانع ايجاد كردند، ايشان مصمم شد و من هم قول حمايت صريح دادم كه چند روز بعد اعلام كردم».  روزنامه اعتماد  این نقش هاشمی را این گونه توصیف می کند"اين هاشمي بود كه پازل انتخابات را چيد. آن تكه هاي چيده شده از پيش را برداشت و تكه هايي كه خودش در نظر داشت را بر جايش نشاند. حالابايد شاد باشد، در كلامش اين شادي هويداست، از او كه دولت روحاني را دولت او مي دانند"روحانی+هاشمی+خاتمی

 در حالی که مردم انتظار نداشتند روحانی بعد از ریاست جمهوری هم به نمایندگی از هاشمی عمل کند ، چرا که او حالا با رای مردم  رئیس جمهور شده است ، اما گویا هاشمی همچنان بر دولت روحانی استیلا دارد و دولت را کنترل می کند، همچنان که در بحث انتخاب استانداران رسما ورود کرد و دولت را تحت فشار قرار داد ، خودش هم در باره توصيه هايش به روحانی می گوید: «پس از انتخابات به ايشان گفتم، به وعده هايي كه به مردم داديد، وفادار باشيد چون اصل اسلامي و انساني و شرط اعتماد مردم است. مردم بايد احساس كنند كه مي خواهي به وعده ها عمل كني».

در این فضا ، استقلال عمل دولت و رئیس جمهور فقط در مقابل هاشمی کج دار و مریز نیست، اخیرا خاتمی هم با تاکید بر اینکه امروز بنایم بر این نیست که در کارها دخالت کنم، گفته است : «دعا می‌کنم که دوستان در دولت موفق شوند و انصافا گام‌های خوبی برداشته شده است، اما صمیمانه عرض می‌کنم که دولت باید مدد بگیرد از تجربه، دانش و به اصطلاح سرمایه‌ای که نیروهای خیرخواه جامعه‌اند».

گویا خاتمی هم برای خود حق مفروض می داند که به روحانی و دولتش دستور العمل صادر کند و دخالت نکردنش در امور دولت هم لطف ویژه وی در حق روحانی است!!

بهتراست آقای روحانی به جای خط ونشان کشیدن برای منتقدین و بستن دهان رسانه های منتقد و به جای بی اهمیت خواندن تذکرات قانونی نمایندگان مجلس، حد ومرز خود را با کسانی که در حیطه اختیارات دومین مقام عالی کشور دخالت می کنند، مشخص کند.چرا که ادامه این قبیل دخالت های غیر مسئولانه افراد در حیطه وظایف رئیس جمهور هم در اجرای امورات کشور خلل ایجاد خواهد کرد و هم زبان نقد منتقدین را تند می کند ، موضوعی که به نظر می رسد برای رئیس جمهور چندان خوشایند نباشد.

نظر شما