شناسهٔ خبر: 48460 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیا اصلاح طلبان خط تخریب هاشمی را دوباره کلید خواهند زد؟

تاجرنیا این سخنان در حالی است که اولا تخریب هاشمی در سالهای اصلاحات نه تنها مختص به معدودی تندرو در جریان اصلاحات نبود، بلکه سرفصل قریب به اتفاق روزنامه ها و نشریات اصلاح طلبان و چاشنی اظهار نظرهای سیاسی و منتقدانه بسیاری از چهره های اصلاح طلب بود.

به گزارش نماینده؛ علی تاجرنیا در گفتگویی با سلام نو، در خصوص حملات و تخریب های گذشته جریان اصلاحات نسبت به هاشمی، معتقد است که آن تخریب ها ، تشکیلاتی نبود و بیشتر از جانب افراد تندرو صورت می گرفت. از سوی دیگر وی تلویحا این حملات را واکنش به مواضع سیاسی آن روزهای هاشمی می داند و می گوید:«در حقیقت چهره‌هایی میدان‌دار تخریب آقای هاشمی بودند که شاید هم‌اکنون هم همان رفتار های تند را به نوع دیگری دارند. نکته دیگری هم که وجود دارد آن است که آقای هاشمی آن روزها هم آقای هاشمی امروز نبود. در حقیقت ایشان چهره ای با یک دست گرایش‌های سیاسی و اجتماعی بودند که ضمن آن که تخریبشان هم کار درستی نبود، اما الزما هم بدین گونه نبود که آقای هاشمی خود را جزئی از جریان اصلاح طلبی بداند و یا آن که تعامل مثبت و سازنده‌ای با آن داشته باشد»تاجرنیا
وی سپس با بیان اینکه هاشمی دچار تغییرات مثبت شده است، به نوعی جریان تخریب هاشمی در سالهای اصلاحات را به جا دانسته ، می افزاید: «این روش خوبی نیست که وقتی مدتی گذشته و افراد متناسب با شرایط تغییرات مثبتی کرده‌اند، ما هم نخواهیم گذشته آن‌ها را نقد کنیم. فلذا بنده فکر می کنم هر کسی که فعالیت سیاسی انجام می دهد، ایراداتی هم دارد و آقای هاشمی هم از این قائده مستثنی نیست. ایشان هم در زمان خود کارهایی انجام داده است که قابل نقد است و ما باید بدانیم که در دوره آقای هاشمی و به خصوص در دولت دوم ایشان فضای سیاسی کشور به شدت بسته بود و حلقه بکار گرفته شده در دولت ایشان چربش بسیار زیادی به جریان راست داشت. همچنین ما باید بدانیم که خبرگان سال 69 در زمانی اتفاق افتاد که آقای هاشمی نسبت به این انتخابات چراغ سبز نشان داد و انتخابات مجلس چهارم و نظارت استصوابی نیز با چراغ سبز آقای هاشمی شکل گرفت».
وی با نفی وجود عملکرد منفی در جریان اصلاحات نسبت به هاشمی ، نقد جریان اصلاحات به بهانه مخالفت با هاشمی در آن سالها ،معتقد است، اساسا جریان اصلاحات اشتباهی مرتکب نشده است که اکنون مورد نقد قرار گیرد. وی می گوید: «برخی از کسانی که فکر می‌کنند باید مجموعه‌های فعلی اصلاح‌طلب را نقد کرد، معتقدند که باید بازگردند و بحث اشتباه جریان اصلاح‌طلبی راجع به آقای هاشمی را مطرح کنند. در صورتی که به نظر من جریان اصلاح‌طلبی راجع به آقای هاشمی اشتباه نکرده است و فقط یک سری افراد دچار تندروی و تخریب شده‌اند».

  این سخنان در حالی است که اولا تخریب هاشمی در سالهای اصلاحات نه تنها مختص به  معدودی تندرو در جریان اصلاحات نبود، بلکه سرفصل قریب به اتفاق روزنامه ها و نشریات اصلاح طلبان و چاشنی اظهار نظرهای سیاسی و منتقدانه بسیاری از چهره های اصلاح طلب بود.

دوم اینکه، به نظر می رسد، اکنون که جریان اصلاحات در سایه تلاش وحمایت های آقای هاشمی وخانواده اش از فشارهای سیاسی فراغت یافته اند، چه زمانی که در سایه خطبه هاشمی در تابستان 88 مجال دیده شدن یافتند و چه اکنون توانسته اند گزینه های مورد نظر خود را به دولت منتسب به هاشمی تحمیل کنند، فرصت مناسب یافته اند تا باردیگر به نقد و حمله به هاشمی روی بیاورند. گویا کینه و نفرت اصلاح طلبان به هاشمی تمامی ندارد. کینه ای که ریشه درگذشته انقلابی هاشمی دارد و اصلاح طلبان هر زمان فرصت یابند ، به آن گذشته می تازند.

نظر شما