شناسهٔ خبر: 48139 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نایب رئیس مجلس:

خانواده شهدا حتی یک بار هم درخواست صلح به مسئولان ندادند

ابوترابی نایب رئیس مجلس گفت: خانواده شهدا و اسرا در طول دوران جنگ یک بار هم نامه‌ای به مسئولین برای صلح ندادند و پیامشان برای مسئولین این بود که ما در کنار آرمان‌های امام ایستاده‌ایم و شما تا پیروزی نهایی با دشمن سر ستیز داشته باشید.

به گزارش نماینده به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی هرند، حجت‌الا‌سلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در یادواره شهدای دانشجوی شرق اصفهان، مردم شرق اصفهان را مردمی با ایمان خواند و اظهار کرد: در یادواره شهدای دانشجوی شرق اصفهان یاد آنهایی را گرامی می‌داریم که در مبارزه با استکبار جهانی مانند نگینی درخشیدند و مراتب بالای ایمان و ایثار خود را به نمایش گذاشتند، مردم بزرگواری که امروز هم در حاشیه زاینده‌رود و در خطه شرقی شهرستان اصفهان با مشکلات سخت و جانکاه خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کنند  و به یاری خدای متعال در سایه رحمت واسعه حق و تلاش مسئولین، مدیران اجرایی و نمایندگان استان این سخت کامی‌ها به شادی‌ها مبدل شود.

وی در کنار نمایندگان مردمی شهر اصفهان بودن را افتخاری بزرگ دانست و تصریح نمود: در این گونه مجالس که مزین به نام شهدا است می‌بایست به مکتب قران زانو زد، مکتبی که دانشجویان شما در این مکتب درس شهادت آموختند  و پدران و مادران در سایه آموزه‌های دینی هزاران شهید تقدیم جامعه دادند و از این خانه‌ها انسان‌هایی پرورش یافتند که به دنبال وظیفه بودند و وظیفه را به درستی شناختند و در حالی که می‌توانستند در دانشگاه به تحصیل ادامه دهند در سایه ایمان، وظیفه‌شناس شدند و راه جبهه جنوب را بر مسیر کلاس و دانشگاه مقدم داشتند و می‌بایست توجه داشت که اگر آن‌ها به نبرد نمی‌رفتند امروز ایران اسلامی به یک دانشگاه بزرگ تبدیل نمی‌شد که بیش از ۴ میلیون دانشجو داشته باشد.

وی به دو مقوله صبر اشاره و افزود: انسان با همه سختی‌ها روبرو است و در سایه استقامت می‌توان بر مشکلات پیروز شد و انسان‌هایی که اهل صبر نباشند زندگی‌شان در دنیا تلخ است و در عالم آخرت از سعادت بی بهره‌اند و در این میان صبر در کنار ایمان، همان صبر در کنار حق است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: حوزه نخست صبر در برابر دشمن است، دشمنان اسلام اهل صبر هستند و از منافع نامشروعشان دست بر نمی‌دارند و ملت اسلام اگر امریکا لشگرکشی کرد و جبهه کفر مقابل شما قرار گرفت صبر کنید و مبادا صبر شما از استقامت دشمن کم‌تر باشد صبر شما در دفاع مقدس کمر امریکا را شکست و صبر شما بود که ۸ سال جنگ در برابر همه جهان را تجربه کرده است و در کارنامه ایران صبر نمره اول را دارد.

ابوترابی‌فرد از ایستادگی اسرای جنگ تحمیلی و استقامت در برابر دشمنان گفت: خانواده شهدا و اسرا یک بار هم برای اینکه به خانه برگردند نامه‌ای به مسئولین برای صلح ندادند و پیامشان برای مسئولین ایران این بود که ما در کنار آرمان‌های امام ایستاده‌ایم و شما تا پیروزی نهایی با دشمن سر ستیز داشته باشید و حال کدام کشوری این آزادگان را تجربه کردند.

نایب رئیس مجلس با اشاره به قدرت منطقه‌ای ایران در اعترافات آمریکا خاطر نشان کرد: وقتی رییس جمهور امریکا با خبرنگار مواجه شد، سوالات خبرنگار او را وادار کرد به برخی از واقعیت‌ها اعتراف کنند، وقتی امریکا گفت ایران به دلیل تحریم وادار به مذاکره شده است با این سوال خبرنگار روبرو شد که اگر تحریم، ایران را پای میز مذاکره آورده است چرا تحریم را ادامه نمی‌دهید تا به نتیجه نهایی برسید و امریکا مجبور شد به اقتدار ایران اذعان کند.

وی به اقتدار ایران اشاره و افزود: ایران کشور مقتدر و دارای راهبرد روشن است و کشور کوچکی نیست و به دلیل اقتدار ایران دشمن مجبور شد با ایران به مذاکره بنشیند، زیرا حمله نظامی ایران را از پای در نیاورد، چون این ملت از پیام قران الهام گرفتند و آبرو را تفسیر کردند.

وی در ادامه به خلق حماسه سیاسی ملت ایران اشاره و خاطرنشان کرد: تحریم‌ها به جای اینکه صفوف ملت ایران را دچار آسیب قرار دهد باعث شد حماسه سیاسی ۲۴ خرداد ۹۲ خلق شود، یعنی ملت ایران اهل استقامت است و مدتی بعد کلمات خالی از ارزش مقامات ارشد امریکا حماسه ساسی ۲۲ بهمن ۹۲ را خلق کرد و ایران را در قله اقتدار قرار داد.

وی با توجه به اهم موضوعات مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری افزود: اگر می‌خواهید ایران اسلامی دارای اقتدار سیاسی و اقتصادی و حرکت پر شتاب علمی به یک قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل شود باید مسئولین و مردم اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خودشان قرار دهند، دو رکن کلیدی اقتصاد مقاومتی آن است که افراد در خانه‌ها از مصرف بی‌رویه به پرهیزند، ملت ایران اگر دنبال مدیریت مصرف نباشیم و دولت مردان و مسئولین و مردم کشو را ارزان اداره نکنند از تولید باز می‌مانیم.

وی با توجه به اینکه ما می‌توانیم در عرصه اقتصاد مقاومتی موفق باشیم تصریح نمود: حداقل می‌بایست کاری کرد که کشور متکی بر نفت و گاز نباشد، بلکه اقتصادی مبتنی بر دانش و علم داشته باشند، ما می‌توانیم یک قدرت  اقتصادی باشم و برای آب زاینده رود ده‌ها راه پیدا کنیم و مدیران با توجه به دانش و پژوهش در این مورد کمک کنند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به استقامت مردم شرق اصفهان گفت: مردم شرق اصفهان شما یک پیکر واحد هستید که باید نام شهرها و بخش‌ها را کنار بگذارید، شما زنان و مردان شرق اصفهان مانند همه ملت ایران اهل حسینیه هستید و شناسنامه شما قران و اسلام و وجود امام حسین(ع) است.

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۰۸:۴۸ 0 0

    الصلح خیر فرمایش خداست . تمام دلسوزان و از آنجمله ایثارگران از روحیه ذلت پذیر و منفعل بیزارند .چون باید پس از نزدیک به چهار دهه طرفداران صلح و دوستی در دنیا تقریبا معرف جامعه جهانی هستند . 
                                

نظر شما