شناسهٔ خبر: 48138 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افتخاری:

مسئولان اجرایی در مسائل فرهنگی دچار وادادگی نشوند/نظر درباره دین به عهده علما است نه مسئولان

لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:‌باید دید مسئولان چه کرده‌‌اند که رهبر انقلاب نگران شده‌اند؟ آیا دچار رفتارهای سلیقه‌ای یا اجتهادات شخصی درمورد دین شده‌اند که در این صورت نظر در مورد دین توسط علماء دین داده می‌شود نه مسئولان اجرایی.

به گزارش نماینده به نقل از فارس لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون موضوع فرهنگ اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نکات مهمی را مطرح فرمودند که نشانگر نگرانی ایشان در موضوع فرهنگ بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در این راستا باید دید مسئولان چه کرده‌‌اند که ایشان نگران شده‌اند؟ آیا دچار رفتارهای سلیقه‌ای و مقطعی یا اجتهادات شخصی در مورد دین شده‌اند که در این صورت نظر در مورد دین توسط علما دین باید داده شود نه مسئولان اجرایی.

وی با بیان اینکه باید دید آیا مسئولان بی‌دقتی کرده‌اند یا دچار وادادگی نسبت به مسائل فرهنگی شده‌اند، گفت: ‌این هم امر غیرقابل توجیهی است، چراکه وقتی دشمن داریم باید بدانیم دشمن امروز برای اینکه فرهنگ ما را نشانه برود برنامه‌ریزی دارد.

افتخاری با تأکید بر اینکه در مرزهای فرهنگی و دینی و اعتقادی ما که خیلی راحت می‌تواند تحت هجمه دشمن باشد به مرزبانان این حوزه که مسئولان اجرایی هستند توجه نمی‌کنیم، افزود: در واقع این مسئولان خود رخنه ایجاد می‌کنند مثلا یک بار بگویند ممیزی کتاب لازم نیست و هر شخصی با هر دیدگاهی حتی غیردینی و منحرف می‌تواند کتاب بنویسد و این در حالی است که کتاب تابلویی از تراوشات و اعتقادات فرد است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: کسی که دغدغه دینی و ملی ندارد کتابی که می‌نویسد همان مطلب را به مخاطب القا می‌کند؛ همچنین عدم توجه به بودجه فرهنگی و اجرای مصوبات در حوزه فرهنگ و هر کدام از وزراء بدون توجه به اسناد بالادستی وارد عرصه شده‌اند، با تصمیمات لحظه‌ای، غیرکارشناسی و مقطعی بدون توجه به اسناد بالادستی اینگونه می‌شود که مقام معظم رهبری احساس خطر می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان باید نسبت به این امر جدی باشند وگرنه مردم وارد عرصه می‌شوند؛ برای حفظ خون دستاوردهای خون شهیدان چه در عرصه کتاب و چه سینما و چه در حجاب و عفاف اگر مسئولان کاری نکنند مردم وارد عرصه می‌شوند و این باعث شرم مسئولان است.

نظر شما