شناسهٔ خبر: 48065 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان

اصلاح طلبان دولت روحاني را رحِم اجاره اي مي دانند

اصغرزاده حاميان روحاني را نيز «اسب چموش» توصيف کرد که «بايد کنترل شوند وگرنه به يک نيروي مخرب تبديل مي شود». وي همچنين درباره انتخابات مجلس مي گويد: دولت نبايد در خواب خرگوشي به سر ببرد و شاهد رد صلاحيت افراد باشد.

نماینده- کیهان نوشت، ابراهيم اصغرزاده با بيان اينکه ائتلاف هاشمي و خاتمي با روحاني شکننده است، مدعي شد اصلاح طلبان به دولت به عنوان رحم اجاره اي نگاه مي کنند.
    دبيرکل سابق حزب همبستگي  با بيان اينکه «آقاي هاشمي و خاتمي هم ناچار شدند و هم تيزهوشانه سوار بر موج دوران انتخابات شدند و به نفع روحاني حرکت کردند» درباره چالش هاي پيش روي اين ائتلاف گفت: مشکل اينجاست که اين ائتلاف شکننده و ناپايدار است. چون سازماندهي ويژه اي ندارند و توده وارند.
    وي در پاسخ اين سوال که «ادعا مي شود اصلاح طلبان چون مي دانستند در انتخابات ۹۲، آقاي عارف نمي تواند راي بياورد، او را کنار مي گذارند و از روحاني حمايت مي کنند. اين در شرايطي انجام شده است که سياست هاي روحاني مورد پسند اصلاح طلبان هم نبود. آيا اين ادعا صحت دارد؟» مي گويد: تصور مي کنم حرف مهمي است و چندان هم غلط نيست. چند وقت پيش به دوستاني به شوخي گفتم اين رحم اجاره اي براي پرورش يک نطفه است. وقتي به شما اجازه نمي دهند احزاب جريان سياسي ات فعاليت داشته باشد، مجبور به ائتلاف مي شويد. همانطور که مي دانيد مهم ترين احزاب جريان اصلاح طلب ممنوع الفعاليت بودند. البته قرار بر اين بود که آدم هاي قوي تر از آقاي خاتمي را به انتخابات بياوريم، اما آنقدر عقب نشيني کرديم که آقاي خاتمي شد هاشمي، هاشمي شد روحاني. آقاي روحاني همانطور که گفتم، متعلق به جناح محافظه کار بودند.
    اصغرزاده اضافه کرد: برگشت به خاتمي نشانه يک نوع عقبگرد بود. شايد اصلاح طلبان روي نيروي جوانتري تفاهم مي کردند و وقتي پشت او مي ايستادند به خاطر جنبش اجتماعي، راي مي آورد. عبور از خاتمي براي اصلاح طلبان پيروزي بود. اما عقب نشيني کردند، البته از مقام خاتمي کم نمي کند، او در مقام ليدري جريان اصلاحات است و الزاما ليدر نبايد رئيس جمهور شود. ولي اتفاقي که افتاد اين بود که اصلاح طلبان تن به يک نوع سازش با بخش هايي از محافظه کاران دادند.
    وي اين را هم گفته که «در انتخابات اخير همه چيز دقيقه نودي بود. يعني حتي قبل از آن بين عارف و روحاني وحدت ايجاد نشده بود. حتي زماني که عارف کنار رفت، اسم روحاني را نياورد. در صورتي که در شرايط ديگر بايد سران جريان ها در جلسه اي به ائتلاف برسند و شعارهايشان را هماهنگ کنند. متاسفانه اين اتفاق وقتي افتاد که هم عارف و هم روحاني، به لحاظ سازمان راي و کمپين، در رده پنجم و ششم بودند.»
    اصغرزاده حاميان روحاني را نيز «اسب چموش» توصيف کرد که «بايد کنترل شوند وگرنه به يک نيروي مخرب تبديل مي شود». وي همچنين درباره انتخابات مجلس مي گويد: دولت نبايد در خواب خرگوشي به سر ببرد و شاهد رد صلاحيت افراد باشد.
    اصغرزاده در بخش ديگري از اين مصاحبه و در حالي که صدا و سيما اصلابه منتقدان دولت مجال طرح نظرات خود را نمي دهد مي گويد: روحاني مي تواند پا در يک کفش کند و بگويد اين کادري که صدا و سيما را اداره مي کند و برنامه هاي دولت را تخريب مي کند عوض شود و حتي در رابطه با سخنان برخي ائمه جمعه تندرو هم پاسخ محکم بدهد.

نظر شما