شناسهٔ خبر: 47648 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حجت الاسلام طاهری در گفت و گو با "نماینده" :

فراکسیون اعتدال اگر باعث تضعیف استقلال مجلس شود، خلاف شأن نمایندگان است

طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش با شکل گیری فراکسیون اعتدال در مجلس گفت : اصل این ادعای آقایان مبنی بر اینکه چنین فراکسیونی خواهند داشت هنوز در حد یک ادعاست و ما احتمال بوجود آمدن آن را خیلی ضعیف می دانیم.

حجت الاسلام سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت و گو باخبرنگار نماینده اظهار داشت: بالاخره اکثریت کسانی که بنابر ادعای آقایان می خواهند عضو این فراکسیون باشند در فراکسیون  رهروان ولایت هستند طبیعتا شکل گیری فراکسیون اعتدال، فراکسیون رهروان ولایت را به یک فراکسیون حداقلی تبدیل می کند.

وی با بیان اینکه خبری که همکاران در مجلس مبنی برتشکیل فراکسیون اعتدال داده اند، محقق نمی شود، افزود: به هر حال اگر هم تشکیل شود اختیار هر نماینده ای است که در فراکسیونی فعالیت کند.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس بیان داشت:مجلس باید مستقل از دولت باشد، لذا اگر نمایندگان فراکسیونی را فعال کنند که این فراکسیون خود را به دولت نزدیک بداند و آن استقلال را تضعیف کند مناسب با شان مجلس و نمایندگان نخواهد بود .

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: نمایندگان جایی که تشخیص می دهند حمایت از دولت به نفع کشور است، جدای از اختلاف سلیقه های سیاسی در مجلس همه پای کار آمده اند که نظام تقویت شود مردم مشکلاتشان برطرف شود.

وی در پایان تصریح کرد: اما اگر بنا باشد به هر قیمتی نماینده ای بخواهد از عملکرد دولت دفاع کند حتی جایی که دولت عملکرد ضعیف داشته باشد این دیگر از شان و جایگاه مجلس به دور است و باید از اینگونه حرکت ها جلوگیری شود .

برچسب‌ها:

نظر شما