شناسهٔ خبر: 47284 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نگرانی از عملکرد دولت، به عنوان پاشنه آشیل اصلاح طلبان در انتخابات مجلس

زیبا کلام

نماینده - در حالی که هنوز ۷ ماه ازروی کارآمدن دولت جدید نگذشته است ، جریان حامی دولت نگران ریزش آرا دولت بوده و تلاش می کنند با فرافکنی ، رقابت با رقیب را تا سال ۹۶ و انتخابات ریاست جمهوری به تاخیر اندازند.

در همین باره صادق زیباکلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با پیش کشیدن  احتمال حضور مجدد احمدی‌نژاد در عرصه سیاسی می گوید: «من فکر نمی‌کنم آقای احمدی‌نژاد برای شخص خودش تصمیم داشته باشد وارد مجلس شود و فعالیت جدی انتخاباتی در رابطه با مجلس داشته باشد، زیرا اساسا روحیهٔ احمدی‌نژاد با کار گروهی سازگاری ندارد و بیشتر در هیبت کسی است که باید دستور بدهد و دیگران نیز از وی پیروی کنند».

زیبا کلام که به نظر می رسد فرایند ریزش آرای رئیس جمهور در طول هفت ماه به شدت او را مضطرب کرده است، اظهار کرد:«حضور وی- احمدی نژاد- در انتخابات ریاست جمهوری بستگی به عملکرد روحانی در این ۴ سال دارد».

وی بر همین مبنا نسخه نجات دولت روحانی  از ریزش شدید آرا ء را  در گرو انجام اقدامات اساسی می داند که روحانی می‌تواند در این دور از ریاست جمهوری خود انجام دهد، وی در همین زمینه  پیشنهاد می دهد که  روحانی: « بحران هسته‌ای را خاتمه دهد و با غرب بر سر مسئله هسته‌ای به توافق نهایی دست یابد و دیگری بحث حل بحران اقتصاد و خروج از رکود و کاهش تورم و افزایش تولید و دیگر شاخص‌های اقتصادی است و اگر در این زمینه نیز بتواند گام‌های موفقی بردارد در این صورت پیروزی وی در دور بعد نیز حتمی است».

این که جریان حامی دولت به این زودی نگران دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی شده اند ، حاکی از چند نکته است ؛

اول اینکه این جریان با وجود جنگ روانی و تبلیغاتی که راه انداخته اند ، دقیقا متوجه هستند که رای ۵۰ درصدی روحانی ، رایی بی ثبات و لرزان بود و هر لحظه امکان دارد با یک اشتباه کوچک دولت دچار ریزش شدید شود. از سوی دیگر فرصت کافی تا انتخابات ریاست جمهوری دارند تا تاکتیک های مختلف را برای جلب رای مردم بسنجند. در حالی که تا انتخابات مجلس ، اقدامات دولت درحکم پاشنه این جریان است و ممکن است بسیار زودتر از آن که تصور می رفت ستاره اقبال دولت اعتدال با شکست حامیانش در انتخابات مجلس دهم افول کند. بنابر این تلاش می کنند رقابت نفس گیر با رقیب را تا زمان ریاست جمهوری به تاخیر اندازند و  موفقیت در رقابت انتخابات مجلس را سهل و دست یافتنی معرفی کنند. لذا مشاهده می شود که زیبا کلام که تلویحا نگران موفقیت روحانی در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری است، در خصوص انتخابات مجلس ادعا می کند:«انتخابات مجلس نیز طبیعی است که مردم با دیدن دست آوردهای دولت یازدهم به شخصیت‌های که از لحاظ فکری و عملی نزدیکی بیشتری با آقای روحانی دارند رای می‌دهند و در هرصورت چه برای آقای احمدی‌نژاد و چه برای کسان دیگری که بخواهند در انتخابات برای آقای روحانی چالش ایجاد کنند هیچ شانسی وجود ندارد».

نظر شما