شناسهٔ خبر: 46937 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

دکتر قاضی زاده، در گفت و گو با"نماینده" :

معلوم نیست در پسِ پنهان کاری تیم مذاکره کننده چه اتفاقی در حال رخ دادن است

قاضی زاده نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی درخصوص اهمیت اطلاع نمایندگان از جزئیات دور جدید توافق هسته ای گفت: مشخص نیست در این پنهان کاری ها چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است .

دکتر امیر حسین قاضی زاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  در گفت و گو با خبرنگار نماینده اظهار داشت : ما درباره توافقات هسته ای حساسیت داریم و درباره جزئیات آن ابهامات زیادی داریم زیرا تاریخ این کشور پر از قراردادهای ننگین است .

وی ادامه داد: با همین زورگویی ها و فشارهایی که زورگوی عالم می آورد تا خواسته هایش را تحمیل کند پادشاهان و نمایندگان مجلس ضعیف النفسی در گذشته داشته ایم که بعضا قرار دادهای ننگینی را تصویب و به ملت تحمیل کرده اند.

 نماینده مشهددر مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما نگران این هستیم که از سر بی اطلاعی دوباره تعهداتی اینگونه برای مردم این کشور که سال ها زخم هایی این گونه خورده اند به بار بیاید و ما وقتی این را بفهمیم که در آن زمان دیگر کاری نمی توان کرد و تعهد هم ایجاد شده است.

قاضی زاده تصریح کرد: آقایان می گویند ما صلاح ر ا می دانیم خب در این صورت وظیفه مجلس چه می شود؟ وظیفه پاسخگویی اینها به مجلس چه می شود ؟ از یک طرف وقتی می خواهیم نظارت کنیم می گویند شما مخالف وکم سوادید و پیام مردم را دریافت نکرده اید.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما اصلا نمی توانیم یگوییم موافقیم و یا مخالفیم در صورتی که خیلی از مطالب از ما پنهان نگه داشته شده و در مقابل از اساتید دانشگاه ها می خواهند تا استدلال کنند.

وی بیان داشت: جالب است که حرف شان هم این است که می گویند این توافق را مخفی نگه می داریم تا دشمنان سنگ اندازی نکنند .

قاضی زاده خاطرنشان کرد: ما بشدت به این رفتار ها اعتراض داریم و می خواهیم مردم شاهد این صحنه ها باشند ما برای آنکه در کشور تنش بوجود نیاید سکوت و صبر می کنیم .

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مذاکره کنندگان ظاهرا حتی با مقامات عالی رتبه نظام هم مشورت نمی کنند و هر کاری که می خواهند را می کنند، همین طور که دربیانات مقام معظم رهبری شاهد بودیم ایشان هم حضور شان را در اثر اصرار بیش از حد دولت ها و در حد کلیات و نه جزئیات ذکر کرده اند و ایشان مقامشان بالاتر از این هاست و مجلس هم در بی اطلاعی نگه داشته شده و مشخص نیست در این پنهان کاری ها چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است .

برچسب‌ها:

نظر شما