شناسهٔ خبر: 46932 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حجت الاسلام حسینیان در گفت و گو با "نماینده" :

نمی دانیم مذاکره کنندگان چه انگیزه ای برای پنهان سازی جزئیات توافقات دارند

حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی دانیم مذاکره کنندگان هسته ای کشور چه انگیزه ای برای پنهان کردن جزئیات توافقات دارند. اگر از ترس دشمن است که بلافاصله پس از مذاکرات معاون وزیر امور خارجه آمریکا گزارشی را به عربستان و اسرائیل داده است.

روح اله حسینیان، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو باخبرنگار نماینده بیان داشت: مذاکره کنندگان باید نمایندگان را در جریان ریز مذاکرات قرار دهند در حالی که دفعه قبل که نمایندگان از دکتر ظریف خواستند توضیحاتی درباره این پرونده ارائه دهد، ایشان هیچ توضیحی ندادند که چه چیزی بین ایران و ۵+۱ رخ داده  و ما نمایندگان اخبارمان را بیشتر از روی سایت ها و اطلاعاتی که توسط اینترنت منتشر می شد دریافت کردیم.

حجت الاسلام حسینیان درباره مابه ازای این توافقات گفت: ما این را قبول داریم که مذاکره همیشه هست و باید یک چیزی داد و چیزی گرفت اما آنچه را ما می دهیم باید طوری باشد که ارزش از دست دادن و انعطاف را داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مذاکرات اولیه که قرار داد ۶ ماهه بود، قراردادی یک طرفه بسته شد، که ایران امتیازات بسیاری را داده و حتی غنی سازی را آن قدر برای ایران محدود کرده بودند که چیزی به عنوان غنی سازی صنعتی باقی نمانده بود .

وی یادآور شد: اگر ما موقتا همه چیز را تعطیل کرده بودیم و آنها هم تحریم های بانک مرکزی را برداشته بودند بیشتر به نفع ایران بود زیرا یک غنی سازی در حد بسیار محدودی که نه منفعت اقتصادی و پزشکی برای ایران دارد را به ما داده اند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: غربیها در ازای منفعت هایی که از ما گرفتند غنی سازی ۳ و نیم تا ۵ درصدی با محدودیت بسیار کم و نیز یک پرداخت در حدود ۵۰۰ میلیون دلار  را دادند که برای کشوری که سالانه در مجموع بین ۵۰تا ۶۰میلیارد دلار درآمد غیر نفتی دارد تاثیری در اقتصاد و در روند جاری آن ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما به  آنچه مسئولان دیپلماسی مان در مذاکرات اولیه سخاوتمندانه پرداخت کردند و در مقابلش بخل ورزانه چیزی را گرفتند و قابل قیاس هم نبود نقد داریم و نگران آن هستیم، البته که اگر آقای رئیس جمهور ما را بیسوادننامند.  

برچسب‌ها:

نظر شما